Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-پادشاه بحرین گفت: سیاست و نفوذ تخریبی ایران امری آشکار است و دفاع از خود حق قانونی ما است. پادشاه بحرین گفت: متاسفانه قطر سال‌هاست که با ما ساز مخالف می‌زند اما با این وجود مساله خروج این کشور از شورای همکاری خلیج (فارس) قابل قبول نیست.

حمدبن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در گفت‌وگو با روزنامه مصری الاهرام، گفت: زمانی که رهبران کشورهای خلیج (فارس) پیمان و «معاهده شرف» برای مقابله با ایران ایجاد کردند، هیچ کس به جز قطر آن را نقض نکرد و بزرگ‌ترین شرکت‌های روابط عمومی جهان برای انجام دستوراتی که از خارج صادر می‌شوند را به کار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که «قطر سال‌هاست با ما ساز مخالف می‌زند، اما مساله خروج آن‌ها از شورای همکاری خلیج (فارس) امری غیرممکن است»، گفت: قطر به جای دستور گرفتن از خارج بهتر است به آغوش کشورهای عربی و ارزش‌های اسلامی و صلح باز گردد.

وی در ادامه گفت: ساز مخالف قطر هیچ تاثیری بر شورای همکاری خلیج (فارس) نخواهد گذاشت و قطر به اندازه یک خیابان مصر است، همان‌طور که شیخ زاید در وصف آن گفت قطر به مثابه یک هتل در مصر است.

حمد بن عیسی آل خلیفه در پاسخ به سوالی در رابطه با ایران با اشاره به این‌که «بحرین در حال پیشرفت است و این امر باعث ناخشنودی همسایگان‌مان شده است»، مدعی شد: ما با قاطعیت هرگونه دخالتی که به دنبال ایجاد ناامنی در کشورهای عربی است مقابله می‌کنیم و برادران عرب‌مان در مساله همکاری و مقابله با نظام ایران هیچ کوتاهی نکرده‌اند.

وی مدعی شد: سیاست و نفوذ تخریبی ایران امری آشکار است و دفاع از خود حق قانونی ما است.

قطر در ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی (دی ماه سال ۱۳۹۴ شمسی) در اعتراض به حمله به سفارت عربستان در تهران سفیرش را از ایران به دوحه فراخوانده بود.بعد از آن در پی سخنان تمیم بن حمد، امیر قطر که ایران را کشوری بزرگ و تاثیرگذار در منطقه توصیف کرده بود کشورهای عربستان،امارات،مصرو بحرین بعد از متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند و تمام مرزهای زمینی ،هوایی و دریایی خود را به روی آن بستند.

در پی این اقدام کشورهای تحریم کننده(عربستان،امارات،مصر،بحرین) روابط ایران وقطر گسترش یافت که در نهایت در چهارم شهریور ماه سفیر دوحه به تهران بازگشت و فعالیت های خود را ازسرگرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این نیزضمن رد ادعای وزارت کشور بحرین در مورد مداخله و ارتباط نهادهای کشورمان در مشکلات داخلی آن کشور ، تمامی این اظهارات را بی‌اساس و مضحک دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه مروج خشونت و اقدامات بی‌ثبات کننده در کشورهای همسایه از جمله بحرین نبوده است.هم‌زمان با افشاگری سازمان‌های حقوق بشری پیرامون وجود شکنجه گسترده علیه زندانیان سیاسی در زندان‌های بحرین، بار دیگر دولت بحرین به فرافکنی و ادعاهای ناروا، دروغ و غیر قابل اثبات روی آورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه به حاکمان بحرین توصیه کرد: سرکوب، شکنجه و تلاش برای منحرف کردن اعتراضات مسالمت‌جویانه مردم بحرین، هم‌چنین روش‌های شکست خورده امنیتی و استمداد از نیروهای نظامی و امنیتی بیگانه را به کناری نهاده و اختلافات با قاطبه مردم معترض خود را از طریق گفت‌وگو، تعامل و روش‌های مدنی و آشتی‌جویانه حل و فصل کند.: بهتر آن است مقام های بحرینی به جای ایراد اتهام های تکراری و طرح سناریوهای کهنه و تاریخ مصرف گذشته، رویکرد امنیتی - پلیسی و سرکوب مطالبات مشروع مردم را کنار گذاشته و از طریق گفت‌وگوی جدی با مردم خود به بحران در این کشور پایان دهند و متوهمانه و ناشیانه برای مشکلات و بحران های داخلی خود به دنبال فرافکنی و آدرس غلط نباشند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است

به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ابرپروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی ایرانی، بهره‌برداری از این پروژه را نماد همبستگی، پیوند، تقویت دوستی و مایه افتخار دو ملت دانست.

رئیس جمهور نمایش همبستگی، همدلی و همراهی دو کشور و دو ملت آسیایی را از ویژگی‌های مهم‌ این پروژه دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری از این سد، نیروگاه و تونل انتقال آب نماد، تحقق اراده دو کشور و دو ملتی است که می‌خواهند با اتکا به توان بومی، رفاه و آسایش خود را فراهم کنند.

رئیسی با اشاره به تامین مالی این طرح از سوی سریلانکا و تامین و انتقال خدمات فنی و مهندسی از سوی ایران، تامین آب شرب و آب کشاورزی برای 5 هزار هکتار اراضی جدید و آغاز به کار یک نیروگاه 120 مگاواتی را از دستاوردهای این پروژه برای مردم سریلانکا دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از 20 کشور جهان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای غربی تلاش می‌کنند به ما القا کنند که دانش و فناوری فقط در اختیار آنهاست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای عالی‌قدر ما از جمله شهید سلیمانی «ما می‌توانیم» را به ملت ما آموختند. دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم اما ملت ایران اراده کرد که پیشرفته باشد؛ خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق یافت و دشمن ناکام ماند.

رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در پیشرفت سریلانکا شریک شده و تمام تجربیات خویش را که نتیجه 45 سال مجاهدت و تلاش مردان و زنان ایرانی است با شما به اشتراک بگذارد و با صدور خدمات فنی و مهندسی در پیشرفت سریلانکا مشارکت داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی برای توسعه روابط با کشورهای آسیایی، همسایه و کشورهای مستقل خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط بین ما و شما و دیگر کشورهای همسو و مستقل می‌تواند آینده‌ای درخشان برای دو کشور و دو ملت رقم بزند. بدانید با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌های بسیار خودمان می‌توانیم مسیر پیشرفت را به سرعت طی کنیم.

رئیسی گفت: برخی کشورهای و نظام سلطه موافق تقویت روابط ما با یکدیگر نیستند و می‌خواهند به ما القا کنند که نمی‌توانیم با تکیه بر توان داخلی پیشرفت کنیم، اما ما در عمل این نظر و القای نظام سلطه را باطل کرده‌ایم.

رئیس جمهور در پایان از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم در سریلانکا، تشکر کرد.

پیش از دکتر رئیسی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا نیز در سخنانی با قدردانی از همکاری و تلاش پیمانکاران و همکاری دولت ایران در اجرای این پروژه اظهار داشت: بدون تکنولوژی و فناوری ایرانی، اجرای این پروژه برای ما ممکن نبود؛ شما توانستید برای آینده سریلانکا کار بزرگی انجام دهید.

رئیس جمهور سریلانکا با بیان اینکه مهارت‌های فناورانه ایرانی امروز در دنیای مدرن شناخته شده است، تصریح کرد: شما نمونه کشوری هستید که با خوداتکایی توانستید به پیشرفت در حوزه‌های مختلف برسید. امروز کشورهای ما به‌عنوان کشورهای جنوب، به دنبال اثبات هویت‌های خودشان هستند و چنین پروژه‌های هویت و توانایی‌های ما را به جهانیان اثبات می‌کند.

دیگر خبرها

  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • آخرین جزئیات دریافت حقابه ایران از افغانستان در هیرمند | ویدئو
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی