Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور – ایرنا – هیاتی از نمایندگان مجلس ایران به منظور تبادل تجربیات در مورد مبارزه با فساد و نحوه عملکرد اندونزی در این زمینه و استفاده از تجربیات این کشور با اعضای کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا 'فبری دانیشا' سخنگوی کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی موسوم به 'کی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پی.کی' با اعلام این خبر افزود که نمایندگان مجلس ایران قصد دارند از تجربیات اندونزی در مقابله با فساد استفاده نمایند.
وی در اظهاراتی که در رسانه های اندونزی انعکاس یافت گفت: ایران و اندونزی در زمینه های مختلفی از جمله مبارزه با فساد همکاری دارند و دو طرف در تلاش هستند تا بتوانند زمینه های همکاری خود را در سایر بخش ها نیز تقویت کنند.
کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی که از دهه 1950 با هدف مقابله با فساد در این کشور آغاز به کار کرده است، تاکنون موفقیت های گسترده ای به این دست آورده و توانسته برخی جوایز معتبر را نیز از آن خود کند، اما برغم این قبیل موفقیت ها وجود فساد گسترده در این کشور ضرورت همکاری ها و استفاده از تجربیات سایر کشورها مورد توجه دولتمردان اندونزی قرار دارد.
کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی که سال گذشته فعالیت خود را تشدید کرد، سال پیش از آن نیز 91 پرونده را مورد بررسی قرار داد که در 15 سال پیش از بی سابقه بوده است.
'یوسف کالا' معاون ریئس جمهور این کشور در آن زمان بیان کرده که در 10 سال گذشته هیچ کشوری 9 وزیر، 19 فرماندار، اعضای پارلمان و مقامات عالی رتبه را زندانی نکرده است.
طبق این گزارش اندونزی از بین 176 کشور از نظر شاخص درک فساد در جایگاه 90 قرار دارد که همسطح با کشورهایی همچون کلمبیا است.
آساق**241**1599

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» که روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در نشست این کمیسیون در ابوظبی حاضر شده بود، پس از برگزاری نشست و دیدار و گفتگو با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی ابوظبی با «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» نائب رئیس دولت امارات دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر «الوطن» ابوظبی برگزار شد، دو طرف در مورد روابط و همکاری‌ها به‌ویژه توسعه تجارت بین دو کشور گفتگو کردند.

شایان‌ذکر است که مهرداد بذرپاش در این سفر به گفتگو با مقامات و فعالان اقتصادی امارات پرداخت تا موضوع توسعه تجارت بین دو کشور با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در این سفر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته می‌توان پیش‌بینی کرد تجارت بین دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد