Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه شهرداری سنندج مطرح شد که سال‌هاست برای وضعیت نامطلوب جاده حسن‌آباد سنندج هیچ اقدامی انجام نشده است. ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، معاون سیاسی-امنیتی استاندار کردستان پیش‌از ظهر امروز به همراه شهردار، مدیران شهرداری، اعضا شورای شهر و جمعی از مسئولان استانی از روند آماده‌سازی سطح شهر بازدید کردند و پس از آن در سالن جلسات شهرداری سنندج به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرانی عضو شورای شهر سنندج از کاهش حق‌الجلسات!

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج در این جلسه اظهار داشت: یکسری قوانین و مقرراتی که باید به مدیریت امور شهری کمک کنند در این سه، چهار سال نه تنها کمک نکرده بلکه بیشتر دست ما را بسته است.

مجید شاه‌اویسی با بیان اینکه امسال حقوق خیلی از مدیران شهرداری کم می‌شود، افزود: گفت: کارمند کدام اداره حقوق یک سالش نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد، متأسفانه مصوباتی در مجلس و هیئت وزیران تصویب می‌شود که حق جلسات را کم می‌کند و بنده نمی‌گویم مدیران امور شهری کارشان متناسب با حق‌الزحمه است اما تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: متأسفانه تمام حق‌الجلسات نیروهای شهرداری براساس مصوبات هیئت وزیران حذف می‌شود و یکجا حذف شدن چالش ایجاد می‌کند.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: از سال 92 در هیچ شهر کشور، هیچ مجمع صنفی برای پروانه کسب از شهرداری استعلام نمی‌گیرد و برخی افراد حیاط خود را سقف زده و به مغازه تبدیل می‌کنند و به صنعت، معدن و تجارت و مجمع صنفی مراجعه و برای آنها پروانه صادر می‌کنند که باید این قانون اصلاح شود.

وی گفت: در بلوار شبلی شرکت آب و فاضلاب بنری نصب کرده تحت عنوان اینکه در عرض سه ماه 6 هزار انشعاب آب داشته‌ایم درحالیکه شهرداری 170 مجوز صادر کرده و این نشان می‌دهد که به غیرمجازها نیز انشعاب داده و به مجازها نداده است.

شاه‌اویسی افزود: متأسفانه تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر آب، برق و گاز بدون استعلام از شهرداری انشعاب می‌دهند.

هیچ سیستم روشنایی جدیدی به دلیل کمبود اعتبار در آبیدر سنندج نصب نمی‌شود

ارسطو گویلی یکی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج در ادامه اظهار داشت: در ایام عید ساعت کاری رستوران‌ها و غذاخوری‌ها مهم بوده و باید تمهیدات آن فراهم شود تا در ساعات شب هم فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه مشکل آبیدر تنها روشنایی نیست، و خیلی از کابل‌ها، لامپ‌ها و پایه‌ها به سرقت رفته است، گفت: باتوجه به کمبود بودجه و پول نتوانسته و نمی‌توانیم هیچ المان و سیستم روشنایی جدیدی در آبیدر نصب کنیم، هر چند برخی نقاط آبیدر هیچ روشنایی ندارد و تاریک است اما امیدوارم امسال آخرین سالی باشد که مدیریت بحران انجام می‌دهیم و برای سال‌های بعد از چند ماه قبل، بدانیم که می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم.

عضو شورای شهر سنندج تصریح کرد: متأسفانه در جذب گردشگر، برنامه‌ریزی و اقداماتی که انجام شده تفاوت فاحشی بین مراکز استان‌ها مشاهده می‌کنیم.

گویلی افزود: مردم حسن‌آباد از نظر صبر و طاقت در آستانه انفجار هستند و با ورود هر مسئولی ابراز ناراحتی می‌کنند و گفته‌اند در صورتیکه قدمی برای آنها برداشته شود عوارض پرداخت می‌کنند و ساخت و ساز غیر مجاز هم انجام نمی‌دهند اما اکنون سال‌هاست که برای جاده حسن‌آباد هیچ اقدامی صورت نگرفته و راهداری ما را پاسکاری می‌کند.

شهرداری سنندج برای پرداخت حقوق و عیدی پرسنل با مشکل روبه‌رو است

انور رشیدی عضو دیگر شورای شهر سنندج در ادامه با بیان اینکه ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری اظهار داشت: متأسفانه شهرداری برای پرداخت حقوق و عیدی پرسنل باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور و رکود بازار مسکن با مشکل مواجه شده و این مهم تنها مختص شهر سنندج نیست.

وی با تاکید بر انجام لکه‌گیری، رنگ‌آمیزی و گل‌کاری سطح شهر، گفت: متأسفانه در این مقطع تعطیلات که تمرکز برای آبرومندی شهر است تمام آمادگی دلال‌ها و سودجوها به وسیله ساخت و سازهای غیر مجاز تنها به فکر منافع شخصی و گروهی خود بوده و به فکر آبروی شهر نیستند و باید از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.

عضو شورای شهر سنندج تصریح کرد: متأسفانه ایرادی که داریم این است که در حوزه فرهنگ و ارشاد، گردشگری و حوزه فرهنگی شورا و شهرداری برند فرهنگی برای جذب گردشگر نداریم و باید در این راستا اقدام شود.

وی عنوان کرد: از آنجا که مردم کُرد، مردمان باشرف و نجیب بوده و امنیت کنونی به دلیل پای کار بودن و اصالت و نجابت آنهاست با ایجاد برند فرهنگی می‌توانیم پیام امنیت و جذب گردشگر را به کشور برسانیم.

رشیدی با بیان اینکه سنندج ویترین استان است، افزود: "میدان انقلاب، خیابان طالقانی، قبرستان تایله و پارک نسیم" امن‌ترین مکان برای معتادان است، میهمانان نوروزی شبانه از ترس معتادان در پاک نسیم نمی‌خوابند چراکه به محض استراحت معتادان کنار آنان جمع می‌شوند و مشکلاتی برای آنان ایجاد می‌کنند و باید در این حوزه پررنگ‌تر حضور پیدا کنیم.

صدا و سیمای کردستان هیچ‌گونه همکاری ندارد

فرزاد زارعی عضو شورای شهر سنندج نیز در پایان با بیان اینکه صدا و سیمای کردستان هیچ گونه همکاری ندارد، اظهار داشت: حضور صدا و سیما در راستای فرهنگ‌سازی می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام/م

R7848/P1486/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با گرامیداشت روز شوراها و با اشاره به اهم وظایف شوراها در شهرها اظهار کرد: شوراها وظیفه برنامه‌ریزی برای شهرداری را به عهده دارند و علاوه بر انتخاب شهردار، بر حسن اجرای برنامه‌های تصویب شده و فعالیت‌های شهرداری نظارت دارند.

وی افزود: شورای شهر در دو نوبت برای انتخاب بهترین گزینه برای تصدی عنوان شهردار اقدام کرده است که در نوبت اول از میان گزینه‌های پیش‌رو یک نفر فرد با رأی اکثریت شورا به شهرداری کرمان راه پیدا کرد و پس از آن در نوبت دوم وقتی به گزینه مناسب‌تر بومی رسیدیم، شهردار جدید را انتخاب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر و به لطف خدا شهرداری وضعیت مناسب‌تری گرفته است، تصریح کرد: وظیفه شورا برنامه‌ریزی برای شهرداری و نظارت بر حسن انجام کارهای شهرداری است که در برنامه‌ریزی، جذب و اصلاح درآمدها، حفظ درآمدها و منابع شهرداری و کنترل هزینه‌ها مدنظر شورای شهر قرار دارد که به لطف خدا به میزان مطلوبی انجام شده است و به توزیع متوازن و متعادل هزینه‌ها در سطح شهر تأکید داریم.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در تشریح برنامه‌های آتی شورا بیان کرد: موضوعات فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی، آبادانی شهر از طریق اجرای آسفالت، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و اصلاح ترافیک و اصلاح معبرها برای ترافیک روان از اهم مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی یادآور شد: طرح پایه و اساسی مدیریت شهری در دوره ششم شورا، خارج کردن برخی مشاغل از محدوده مناطق مسکونی شهر است تا ضمن کاهش بار ترافیکی، خدمت رسانی مناسب به مردم و این مجموعه‌ها نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه نمره شما در سال سوم شورا به خودتان چند است، خاطرنشان کرد: خدمت ما در مقابل لیاقت بی‌نهایت مردم اندک است و هر چه خدمت کنیم، باز هم کم است، از این رو به خودم نمره خوبی نمی‌دهم.

کد خبر 748640

دیگر خبرها

  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی