Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز مهمترين و راهبردي ترين هدف ايران اسلامي، توسعه يافتگي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا محمدباقر نوبخت غروب جمعه در مراسم بهره برداري از پروژه هاي صداوسيماي مرکز گيلان با بيان اين مطلب اظهار کرد: به همين جهت در سند چشم انداز 20 ساله نظام اسلامي که مزين به تأييد مقام معظم رهبري است، ايران در سال 1404 بايد کشوري توسعه يافته و در جايگاه برتر اقتصادي، علمي و فناوري باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: امروز بعد از قانون اساسي، فرادست ترين سند، همين سند چشم انداز 20 ساله است و در تارک اين سند، مسئله توسعه مي درخشد.
نوبخت با اشاره به حضور خود در رأس سازمان برنامه و بودجه، اين سازمان را نهادي عنوان کرد که راهبري و رصد توسعه را در صدر مأموريت هاي خود دارد و افزود: بدون ترديد کارهاي ارزشمندي مانند تونل هايي که در آزادراه قزوين - رشت احداث شده و نيز خط ريلي اين مسير، در کشور انجام شده است.
وي از صدا و سيما خواست پشت صحنه تلاش هاي انجام شده براي احداث راه آهن قزوين - رشت که کار پرصعوبتي است را براي مردم به تصوير بکشند.
رئيس سازمان برنامه و بودجه پروژه هاي فني صدا و سيما که بخشي از آنها امروز به بهره برداري رسيد را نيز از جمله کارهاي ارزشمند خواند و گفت: اين پروژه ها جنسيت فرهنگي دارند.
وي فرهنگ را از بين ابعاد مختلف توسعه، هم بستر توسعه و هم هدف توسعه دانست و گفت: گرچه ايران اسلامي هم اکنون در جايگاه هجدهم اقتصادي دنياست و چنانچه در جايگاه اول هم باشد؛ اگر مقوله فرهنگ در توسعه ما وجود نداشته باشد، خود را جامعه توسعه يافته نمي دانيم.
نوبخت تصريح کرد: بر اين مبنا ، مجموعه پروژه هايي که مي تواند مسائل توسعه ما را تحکيم ببخشد، براي ما مهم است و به صدا و سيما نيز بر اساس بيان امام راحل که از آن بعنوان دانشگاه ياد کردند، توجه داريم.
معاون رئيس جمهوري با تصريح اينکه دولت از فعاليت هاي فاخر و اثربخش صدا و سيما پشتيباني مي کند، گفت: از امکانات پيشرفته و روز دنيا استفاده کنيد چراکه جمعي از ملت ايران که اکثريت آنها نسل جوان هستند، جزو مخاطبان شما محسوب مي شوند.
وي ادامه داد: نسل جوان توسط رسانه هاي معاند به بدراهي و گمراهي تشويق مي شوند و صدا و سيما بايد به گونه اي عمل کند که با بهره گيري از جاذبه هاي مختلف، راه اصيل اسلام ناب محمدي (ص) را به آنان بنماياند.
نوبخت در خاتمه سخنانش، ميلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز ولادت امام خميني (ره) را تبريک گفت و افتتاح پروژه هاي صدا و سيماي مرکز گيلان در اين روز را به فال نيک گرفت.
افتتاح پروژه ساختمان جديد توليد و پخش مرکز گيلان، افتتاح استوديوي بزرگ توليد، افتتاح فرستنده هاي پرقدرت تلويزيوني و ديجيتال ساخت ايران و ديجيتال سازي 200 ايستگاه ماهواره اي استان از جمله پروژه هايي بود که امروز به بهره برداري رسيد.
7471/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، رضا محمدی ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استانهای فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه ریزی شده است، یادآورشد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی در انجام این مهم افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رییس جمهور در ابتدای فعالیت بود‎. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‌‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه با امضای نوبخت+ جزئیات
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه