Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را موجب خنثی شدن توطئه دشمنان دانست و گفت: همه دستگاه های حاکمیتی، جامعه را به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی هدایت کنند.

حسین خوش اقبال، شامگاه جمعه در بازدید از هفتمین نمایشگاه کتاب استانی کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج اظهار کرد: با توجه به حضور ناشران مختلف کشور و استان در این دوره از نمایشگاه، به حمدالله استقبال خیلی خوب از نمایشگاه کتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی استقبال و حضور مردم در نمایشگاه کتاب را نشان دهنده عنایت ویژه مردم استان به کتاب و وجود فرهنگ کتابخوانی در استان دانست و عنوان کرد: بهترین ارج نهادن و قدرشناسی از زحمات اندیشمندان، ناشران و نویسندگان خرید کتاب است که مردم فهیم و کتاب دوست کردستان با استقبال از این نمایشگاه نشان دادن نسبت به آنها احترام می گذارند و قدردان اهالی کتاب هستند.

 

خوش اقبال ادامه داد:  ناشران و نویسندگان مشکلات متعددی در ارتباط با کاغذ و چاپ دارند که مردم با استقبال از نمایشگاه کتاب توانستند این چراغ را روشن نگه دارند و مشوق های خوبی برای آنها باشند.

 

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به کتاب و کتابخوانی مخصوصا در بین جوانان و نوجوانان احساس می شود، افزود: با توجه به گستردگی که در فضای مجازی و سایبری اتفاق افتاده و به نوعی جامعه را به سمت و سوی سطحی نگری پیش می برند بهترین کار این است که ژرفای جامعه را به سمت برنامه های فرهنگی چون کتاب و کتابخوانی پیش ببریم.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را موجب خنثی شدن توطئه دشمنان دانست و گفت: همه دستگاه های حاکمیتی، خصوصا دولت و وزارتخانه ها بایستی تلاش کنند جامعه را به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی هدایت کنند.

 

خوش اقبال به نامناسب بودن سطح مطالعه در جامعه اشاره کرد و اذعان کرد: مسئولان باید تلاش کنند با راهکارهای مناسب فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بیش از پیش در جامعه رواج دهند چرا که اگر این کار را نکنیم در آینده با موانع و مشکلاتی در رابطه با فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کاهش علم و آگاهی در جامعه مواجهه خواهیم بود.

 

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می کنم با توجه به استقبال خوب مردم از نمایشگاه کتاب، با برنامه ریزی خوب و فصل مناسب این نمایشگاه با ناشرین بیشتری برگزار شود.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است