Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@00:06:41 GMT

جلسه شبانه برای حل مشکلات کشاورزان ورزنه

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۱۰۵۳

جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اصفهان به ریاست استاندار اصفهان به منظور بررسی چگونگی اجرای مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی امشب برگزار شد.   به گزارش فارس، اعتراضات امروز کشاورزان شرق اصفهان در شهر ورزنه و حضور در نماز جمعه اصفهان منجر به اظهارات صریح امام جمعه اصفهان برای حل مشکل آن‌ها و نیز تشکیل جلسه شبانه در استانداری اصفهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اعتراضات کشاورزان اصفهان مبنی بر عدم توزیع حق‌‌آبه از دی ماه سال جاری شکل گرفته بود اما با توجه به شرایط کشور در آن مقطع زمانی، این قشر زحمت‌کش اعتراضات خود را متوقف کردند.

کشاورزان شرق اصفهان پس از گذشت 2 ماه از آخرین اعتراضات خود، در هفته اخیر در چند نوبت مجدداً با حضور در مقابل ادارات، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین به صف کردن تراکتور‌های خود درصدد رساندن صدای اعتراض خود به گوش مسؤولان بودند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به حق‌آبه کشاورزان اظهار کرد: تمام سعی خود را خواهیم کرد تا در این هفته حداقل پول به آنها بدون هیچ منتی پرداخت شود زیرا این پول مال خودشان است و شخصا این اطمینان را می دهم که چنین کاری انجام شود؛ مبلغی برای سد داده شده است اما قبل از آن پول حقابه کشاورزان باید پرداخت شود و سعی خود را می‌کنیم تا در این هفته این کار انجام گیرد، نباید بگذاریم عزتی که بین ما است خدشه‌دار شود.

این در حالی است که از صبح امروز تجمعاتی در اطراف شهر ورزنه و در محدوده انتقال آب به یزد شکل گرفت و عده از کشاورزان نیز اعتراضات خود را در مصلای امام خمینی، شهر اصفهان مطرح کردند؛ البته اکثر تجمعات امروز مسالمت‌آمیز بود اما درگیری‌های اندکی در محل انتقال آب به یزد رخ داد که با حضور نیروهای انتظامی و مذاکره با کشاورزان معترض، موضوع حل و فصل شد.

امروز به دلیل سقوط دو تیر برق موقتاً جریان انتقال آب به استان یزد قطع شد و گزارش‌ها حاکی از آن است که بر اثر آسیب به خط برق، انتقال آب به یزد با اختلال مواجه شده و مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از حل معضل آب شرب مردم این استان در آینده نزدیک خبر داده است.

تلاش‌های استاندار اصفهان نیز برای حل شدن مشکل کشاورزان همچنان ادامه دارد و امشب نیز جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اصفهان به ریاست محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان و با حضور معاون عمرانی خود به منظور بررسی چگونگی اجرای مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی دقایقی پیش برگزار شد.

استاندار اصفهان در برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی هفته با موضوع کم‌آبی استان اصفهان گفت: هیچ مسؤولی حق کارشکنی و «امروز و فردا» کردن در حل مشکلات کشاورزان را ندارد؛ در 1.5 سال و نهایتاً دو سال آینده، مشکل معیشت کشاورزان شرق اصفهان را برطرف می‌کنیم و کمک به اجرای طرح ساماندهی رودخانه زاینده‌رود و اعطای کمک‌های نقدی بلاعوض برای حل مشکلات معیشتی کشاورزان مسیر رودخانه، در دستور کار است.

وی افزود: از معاونم خواسته‌ام از منابع مختلف اعتبارات را جمع‌آوری و تأمین کند تا شب عید در اختیار کشاورزان خسارت دیده قرار دهیم؛ همچنین یک هیأت امنا از کشاورزان تشکیل داده‌ایم که در حال جمع‌آوری اطلاعات خانوارها برای پرداخت کمک‌هزینه به کشاورزان هستند.

همچنین، با تجمع دو روز گذشته نمایندگان استان اصفهان در محل هیأت رئیسه مجلس نیز مقرر شد روز یکشنبه جلسه‌ای اختصاصی با حضور وزیر نیرو و رئیس مجلس برای حل مشکل آب اصفهان برگزار شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان گفت: از پنجشنبه تا صبح امروز همچنین در مناطق حصاردار، بیشه و فریز شهرستان خوسف ۵۵ میلیمتر، در علی آباد زارعین ۴۲ میلی‌متر، در سربیشه ۳۹ میلیمتر، قاین و خوسف ۲۵ میلیمتر، زهان ۲۴ میلیمتر، بیرجند ۲۳ میلیمتر، دهسلم ۷ میلی‌متر، بشرویه ۵ میلی‌متر، حاجی آباد زیرکوه ۱۸ میلی‌متر، سرایان ۱۷ میلی‌متر، نهبندان ۱۶ میلیمتر، فردوس ۱۵ میلی‌متر، طبس ۱۱ میلی‌متر، اسدیه ۲۲ میلیمتر و درح سربیشه ۲۰ میلی‌متر باران باریده است.


نخعی افزود: برای امروز نیز ناپایداری‌های جوی و بارندگی‌ها در استان به ویژه در نواحی شمالی ادامه دارد و وقوع رعد و برق و رگبار نیز پیش‌بینی می‌شود که در شهرستان زیرکوه علاوه بر جاری شدن رواناب احتمال سیلابی شدن مسیر‌ها نیز وجود دارد.


وی گفت: فردا شرایط جوی در استان به نسبت پایدار است، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری افزایش ابر در استان محتمل است و همچنین به لحاظ دمایی تا دوشنبه و سه‌شنبه افزایش ۵ تا ۱۰ درجه دما را در استان داریم.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود