Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: گروه سیاست نامه نیوز : استيضاح سه وزير راه و شهرسازي، جهاد كشاورزي، كار رفاه و تعاون اجتماعي روز هاي پاياني سال را براي نمايندگان مجلس به روز هاي پركاري تبديل كرده است. استيضاح هايي كه با كف حد نصاب اعلام وصول شده و طي هفته جاري به آن رسيدگي خواهد شد.
نماينده مردم تبريز  و كميسيون امور داخلي مجلس معتقد است استيضاح هاي اخير در راستاي منافع شخصي برخي نمايندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مي گويد طيف ديگري در مجلس قصد جلب توجه رييس جمهور را دارند كه روش استيضاح راه مناسبي براي اين موضوع نيست. پيش بيني او درباره سرنوشت استيضاح هاي پيش رو آن است كه هيچ يك از سه استيضاح راي نخواهد آورد.
مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید؛
* با توجه به نزديكي ايام نوروز و تعطيلي مجلس، آيا استيضاح سه وزير در زمان مناسبي مطرح شده است؟از همان ابتدا من با استيضاح سه وزير مخالف بودم و استيضاح هيچ يك از وزرا را امضا نكردم. يكي از دلايلي كه با اين استيضاح ها مخالف هستم، زمان اين استيضاح است. موضوع ديگري كه سبب مخالفت من با اين موضوع شده دلايل برخي نمايندگان براي اين استيضاح است كه اصلا محكم و قابل قبول نيست. متاسفانه برخي نمايندگان به دليل يك سري مسايل كوچك قصد دارند وزرا را استيضاح كنند و اين درست نيست. اگر اين اتفاق در اين ايام كه نزديك به سال جديد است رخ دهد سبب مي شود سه وزارتخانه مهم دولت با چالش رو به رو شود. راي آوردن استيضاح يعني آنكه اين وزارتخانه ها بايد با سرپرست اداره شوند و با توجه به زمان نا مناسب اين موضوع، اين سه وزارتخانه حداقل تا خرداد ماه وزير نخواهند داشت و اين مطلوب نخواهد بود. زمان اصلا مناسب نيست اما مطابق آيين نامه مجلس اين موضوع اعلام وصول شده است.*چرا نمايندگان استيضاح را به بعد از تعطيلات عيد موكول نكردند؟نمايندگان نبايد به اين موضوع پيش از تعطيلات نوروز اصرار مي كردند اما اين كار را بنابر اختيارات قانوني خود انجام داده و خواستند استيضاح انجام شود. اين از اختيارات قانوني نمايندگان است و من نمي توانم نظر شخصي خودم را در اين موضوع اعمال كنم. 
*برخي معتقدند حادثه نفت كش سانچي و سقوط هواپيماي تهران-ياسوج سبب مطرح شدن استيضاح دو وزير راه و شهر سازي و كار شده است. آيا خلع عالي ترين مقام يك وزارتخانه به دليل بروز يك حادثه كه ممكن است عوامل زيادي در آن دخيل باشند،‌ درست است؟من از اتفاقات پشت پرده اطلاعي ندارم اما نمايندگان متقاضي استيضاح وقتي با من صحبت مي كنند از وجود كاستي هاي فراوان در اين وزارتخانه ها گله دارند. به عنوان مثال در وزارت راه و شهر سازي، رديف بودجه ها مشخص است و موضوعي كه روشن است عدم تخصيص بودجه مناسب به اين وزارت خانه است. يك وزير چه كاري با اين رديف بودجه مي تواند انجام دهد؟ طرحي در وزارت راه و شهرسازي در حال اجرا است كه در آن  پروژه هاي اين وزارتخانه به صورت مشاركتي انجام شده و برخي پروژه هاي ديگر در حال اجرا است. در اين شرايط اقتصادي متاسفانه ما به جاي آنكه قدردان زحمات وزير باشيم مي خواهيم اورا استيضاح كنيم. سانحه سقوط هواپيما مانند نفت كش سانچي يك حادثه است و عوامل مختلفي در يك حادثه نقش دارند. در ماه گذشته دو هواپيما متعلق به روسيه در مسكو و سوريه سقوط كرده اند، آيا وزير مربوطه در آن كشور از كار بركنار شد؟ يا به عنوان مثالي ديگر به وزارت كشور مي خواهم اشاره كنم. وزارت كشور از وزارتخانه هايي است كه اقدامات آن تحت تاثير نيروي انساني است. اگر نيروي انساني تصميم اشتباهي اتخاذ كند وزير بايد بركنار شود يا بايد با فرد خاطي برخورد شود؟ متاسفانه دلايل نمايندگان براي استيضاح آنطور كه بايد قابل قبول نيست.* در چند روز گذشته استيضاح وزير كشاورزي هم  اعلام وصول شده است. از دلايل اين استيضاح اطلاعي داريد؟در روز جلسه كميسيون با اقاي حجتي من در جلسه حضور داشتم اما متاسفانه دلايل استيضاح ايشان هم مانند ساير وزرا بسيار سطحي است.
* دلايلي كه نمايندگان چه بود؟يكي از اصلي ترين موضوعات،‌واردات برنج بود. برخي به ايشان انتقاد داشتند كه چرا واردات برنج را در مقايسه با سال 92 افزايش داده ايد؟ اقاي حجتي هم در پاسخ گفتند كه بخش هاي زيادي از زمين هاي كشاورزي و كاشت برنج در  شمال كشور  تبديل به باغ و ويلا شده در نتيجه كاشت برنج هم كاهش يافته است و براي جلوگيري از كمبود برنج در بازار به ناچار واردات را افزايش داده ايم. حجتي در ادامه افزود كه وزارت كشاورزي همچنان برنج را از كشاورز خريداري مي كند و از اين بابت كمبودي وجود ندارد كه نمايندگان از اين توضيحات قانع نشدند. متاسفانه دلايل نمايندگان براي استيضاح حجتي بسيار سطحي است. به عنوان مثال يكي از نمايندگان متقاضي استيضاح از وزير پرسيد وقتي كشاورزي براي فروش محصول خود به شما مراجعه مي كند و نمونه ارائه مي دهد، مورد قبول وزارت كشاورزي واقع نمي شود و سوال ايشان اين بود كه چرا همچين اتفاقي افتاده است؟ وزير كشاورزي نيز در پاسخ به او گفت وقتي برنج ايراني و خارجي را قاطي كرده و ارائه مي دهند مامورين ما چاره اي جز نخريدن ندارند. عمده مشكل نمايندگان متقاضي استيضاح برنج بود. متاسفانه موضوعات و سوالات به همين اندازه اي كه گفتم سطحي است و دلايل محكمي براي استيضاح وجود ندارد. وزارت جهاد كشاورزي در موضوعات آبياري تحت فشار و همچنين خود كفايي گندم عملكرد خوبي نشان داده است و مطرح كردن چنين موضوعاتي از برخي عوامل ديگر در مطرح شدن استيضاح خبر مي دهد. 
* به صورت مشخص منظور شما از عوامل ديگر چيست؟نميتوان اين موضوع را به صورت قاطع بيان كرد اما متاسفانه و در ظاهر يك سري مسايل و منافع شخصي در اين استيضاح ها وجود دارد. جريان سياسي نيز در اين موضوع مطرح نيست زيرا از هر دو جريان اصلاح طلب و اصولگرا نمايندگاني متقاضي اين استيضاح هستند. 
*منظور شما اين است كه منافع عده اي در استيضاح اين سه وزير است؟برخي به دليل منافع شخصي به استيضاح علاقه پيدا كرده اند و برخي ديگر نيز به دليل آنكه توجه رييس جمهوري را به خود جلب كنند اين موضوع را مطرح كرده اند كه اين روش درست نيست. 
* با توجه به جو حاكم بر مجلس و صحبت هايي كه ميان نمايندگان رد و بدل مي شود، به نظر شما استيضاح راي خواهد آورد؟اين موضوع در روزهاي يك شنبه و سه شنبه مشخص مي شود، اما احتمال اين كه استيضاح ها راي بياورد بسيار كم خواهد بود.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از دیوارکشی و ساماندهی آرامستان شیخ شهاب‌الدین محله آزادان خبر داد و گفت: این پروژه شامل دیوارکشی محوطه، ساماندهی محوطه، بدنه‌سازی و ساماندهی فضای آرامستان و بتن قبور است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به درخواست اهالی محله آزادان این منطقه و رفاه حال شهروندان، اطراف این آرامستان به‌زودی توسط شهرداری دیوارگذاری خواهد شد.

وی افزود: این پروژه شامل دیوارکشی محوطه، ساماندهی محوطه، بدنه‌سازی و ساماندهی فضای آرامستان و بتن قبور در مدت زمان چهار ماه در مرحله تحویل زمین و آغاز به‌کار است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

قاضی‌عسگر با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: محصورکردن آرامستان شیخ شهاب‌الدین محله آزادان برای صیانت از اموات، کنترل تردد و توسعه و فضاسازی مناسب و خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان از اهمیت بسزایی برخوردار است و منطقه ۹ شهرداری برای اجرا و اتمام این پروژه تلاش خواهد کرد.

کد خبر 750725

دیگر خبرها

  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • دست بالای رُم برای پایین آوردن رقم بند خرید آزمون