Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان، به نقل از technologynetworks، محققان دانشگاه گولف نشان داده اند که یک روش تحویل آنتی بادی نوآورانه می تواند یک راه موثر برای جلوگیری و همچنین درمان عفونت ابولا در شرایط شیوع آن باشد. واکسن این روش حفاظت 100 درصدی در مقابل عفونت ابولا و حفاظت دائمی به مدت پنج ماه در موش های صحرایی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیش از ۱۱،۰۰۰ نفر در طی شیوع ابولا در آفریقای غربی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ جان خود را از دست دادند، که نشان دهنده ماهیت مرگبار ویروس و محدودیت های داروهای مورد استفاده برای مبارزه با آن است.
در حال حاضر، محققان دانشگاه گولف نشان داده اند که یک روش تحویل آنتی بادی نوآورانه می تواند یک راه موثر برای جلوگیری و درمان عفونت ابولا باشد.

پروفسور سارا ووتون، از گروه پاتوبیولوژی، همراه با دانشجوی دکترا لورا ون لیشوت، می گوید: روش جدیدی برای مبارزه با ابولا پیدا کرده ایم، هدف ما ساخت یک درمان مبتنی بر آنتی بادی است که می تواند در برابر تمام سویه های ابولا و همچنین به طور بالقوه ویروس ماربورگ نیز محافظت کند. “این امر می تواند برای جلوگیری از گسترش این ویروس در شرایط شیوع بیماری استفاده شود.”
ووتون می گوید: درمان های آنتی بادی منوکلونال (mAbs) وعده ای برای درمان ویروس ابولا بود.  اما mAbsبرای تهیه و ارائه دارای هزینه های بالایی با ایمنی کوتاه مدت است.

به لطف کشف اخیر ووتون و ون لیشوت ، یافته های آنها که در مجله بیماری های عفونی منتشر شد، این مشکل مرتفع می شود.
این رویکرد یک ژن آنتی بادی منوکلونال را از طریق یک عامل ویروسی عرضه می کند، چیزی که قبلا مخصوصا با ویروس نقص ایمنی بدن انسان انجام شده است، فرآیند غلبه می کند بر   نیاز به میزبان برای تولید پاسخ ایمنی طبیعی، که می تواند چندین هفته طول بکشد، و اغلب برای قربانیان ابولا خیلی دیر است.
محققان U of G دریافتند که استفاده از ویروس AED (AAV) برای تولید آنتی بادیها در مواجهه با ویروس ابولا در موش صحرایی موثر است.   محققان دیگرنیز برای درمان انواع اختلالات ژنتیکی از AAV به طور گسترده استفاده کرده اند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده  نیز اخیرا یک ژن AAV را برای درمان اختلال شبکیه نادر تایید کرده است.
ووتون می گوید: “اگر شما یک بردار ژن AAV را برای تحویل طرح DNA به یک سلول استفاده می کنید، این سلول یک آنتی بادی محافظتی علیه ویروس ابولا تولید می کند که پس از آن به جریان خون منتقل می شود و موش ها را از عفونت محافظت می کند.”
این روش حفاظت ۱۰۰ درصدی در مقابل عفونت ابولا را در موش ها با استفاده از دو نوع مختلف مؤثر در برابر آنتی بیوتیک ها و حفاظت از ۸۳ درصد با یک سوم انجام داد. “کوکتل” از دو آنتی بادی حفاظت مداوم  در برابرابولا را برای مدت پنج ماه فراهم می کند.

 


 

ووتون می گوید: هنگامی که ژن آنتی بادی تحویل داده می شود، آنتی بادی ها به طور مستمر در جریان خون تولید می شود. موش در آزمایشگاه بیش از ۳۰۰ روز آنتی بادی را بیان کرد.
“ما امیدواریم از این فناوری  در یک سناریوی پس از قرار گرفتن در معرض (کسی به ابولا مبتلا شده است) بتواند مورد استفاده قرار گیرد.  ایده این بود که این ویروس AAV را برای تولید آنتیبادی هایی که از مرگ جلوگیری می کنند به آنها بدهد. “

تحقیقات ابولا این دانشمند توسط موسسه تحقیقات بهداشت کانادا پشتیبانی مالی و در همکاری با میکروبیولوژیست های مشهور شیان گو کیو و گری کوبینگر در آزمایشگاه ملی میکروب شناسی وینپیگ، آژانس بهداشت عمومی کانادا انجام شد.
کیو می گوید: “توسعه واکسن پان – ابولا و یا پان – فیلوویروس و بحث های درمانی هدف همه دانشمندان در این زمینه است.” “داده های اولیه ما واقعا دلگرم کننده است و ما به جلو حرکت می کنیم تا کوکتل های پان – ابولا  یا پان – فیلوویروس ” را توسعه دهیم.”
این مقاله از مطالب ارائه شده توسط دانشگاه گلف منتشر شده است.

انتهای پیام/

معصومه صادقی

https://www.technologynetworks.com/tn/news/antibody-therapy-shows-promise-against-ebola-298299

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده است ۹۲ تُن دارو برای معالجه حدود ۶۷۵ هزار تن به شمول ۴۰۰ هزار کودک مبتلا به بیمار‌های خطرناک، اما قابل پیش‌گیری وارد افغانستان شده است.

سازمان نجات کودکان روز سه‌شنبه، ۱۱ ثور، با نشر اعلامیه‌ای گفته است این محموله پس از افزایش عفونت‌های تنفسی و سرخکان در سال جاری وارد افغانستان شده است.

این سازمان افزوده است که در چهار ماه اول سال جاری میلادی بیش از یک هزار کودک زیر پنج سال به دلیل بیماری‌های تنفسی جان‌های‌شان را از دست داده‌اند که ۸۸ درصد از کل مرگ‌ومیرهای ناشی از عفونت تنفسی را شامل می‌شود.

در این اعلامیه آمده است: «طی سه ماه گذشته تیم‌های سیار سازمان نجات کودکان که در ۸ ولایت کار و نزدیک به ۶۹ هزار مورد عفونت حاد تنفسی را در کودکان زیر پنج سال درمان کرده‌اند.»

از سویی، ارشد مالک، رییس سازمان نجات کودکان در افغانستان گفته است: «بسیاری از کودکان در افغانستان به دلیل بیماری‌های قابل پیش‌گیری می‌میرند. ورود این دواها به این معنا است که بیش از ۴۰۰ هزار کودک در برخی از دورافتاده‌ترین مناطق کشور زیر درمان بالقوه نجات‌دهنده قرار خواهند گرفت.»

این سازمان ارزش کمک‌های پزشکی را حدود ۵۹۰ هزار دلار گفته است که از سوی نهاد اتحاد امداد هالند (DRA)، کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا (ECHO)، وزارت امور خارجه آلمان، اداره توسعه بین‌المللی امریکا و دیگر سازمان‌ها اهدا شده است.

پیش از این، سازمان صحی جهان گفته بود که عدم دسترسی به خدمات صحی باکیفیت، یک چالش اساسی در افغانستان است.

این سازمان افزود که ۱۸ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های صحی وابسته‌اند.

گفتنی است که سازمان نجات کودکان از سال ۱۹۷۶ به این‌سو از جوامع و از حقوق کودکان در سراسر افغانستان حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو