Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-30@04:45:39 GMT

کاهش وزن و راهکار‌های فیزیوتراپی

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۲۰۳۹

وزن زیاد اگر مهم‌ترین علت آرتروز زانو، لگن و ستون فقرات کمری نباشد، بی‌شک یکی از مهم‌ترین عوامل است.به گزارش بلاغ، برخلاف تصور بسیاری از افراد که معتقدند کاهش وزن برایشان امکان پذیر نیست یا هرچه که تلاش می‌کنند قادر به کاهش وزن به مقدار کافی نیستند، با یک رژیم غذایی کنترل کالری، رژیم حرکتی و مصرف مناسب کالری که متناسب با وضعیت جسمانی فرد باشد، می‌توان روند افزایش وزن را کنترل و آن را به یک روند رو به کاهش تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ما فیزیوتراپیست‌ها همیشه به بیماران گوشزد می‌کنیم کاهش حتی یک کیلوگرم از وزن به منزله کم کردن یک کیلوگرم در تمام طول یک روز کاری است. تصور کنید شما از صبح تا شب یک وزنه یک کیلویی را همه جا با خود حمل می‌کنید و این می‌تواند برای مفاصل خسته‌کننده باشد. رژیم غذایی در کنار رژیم تمرینی اهمیت دارد و هریک از این‌ها به تنهایی در روند کاهش وزن، اقدامی ناکافی و ناکارآمد است.

پزشکان معتقدند مردان و زنان نسبت به وزن، سن و میزان فعالیت برای حفظ وزن باید بین ۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری در روز دریافت کنند. به این ترتیب اگر می‌خواهید لاغر شوید باید براساس این مقدار کالری، میزان غذای مصرفی در روز را تنظیم کرده و اساس تغذیه خود را بر پروتئین‌های کم چرب مثل گوشت، ماهی و محصولات لبنی کم‌چرب، کربوهیدرات‌ها از غلات سبوس‌دار، میوه‌ها و سبزیجات و چربی‌ها از آجیل‌ها، دانه‌ها و روغن‌های بی خطر مانند روغن زیتون قرار دهید. از آنجا که ۳۵۰۰ کالری معادل حدود ۵۰۰ گرم چربی است، شما باید هر روز حدود ۵۰۰ کالری بسوزانید تا ظرف یک هفته نیم کیلوگرم وزن کم کنید. گرچه رژیم غذایی نسبت به فعالیت بدنی اثر بیشتری بر کاهش وزن دارد، اما فعالیت جسمانی شامل تمرینات ورزشی اثر قوی‌تری در جلوگیری از افزایش وزن مجدد و حفظ وزن کم شده دارد.

سعی کنید حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرینات هوازی متوسط یا ۷۵ دقیقه تمرینات هوازی شدید در هفته انجام دهید. گرچه برای کاهش وزن مؤثرتر یا جلوگیری از افزایش وزن، برخی افراد ممکن است به انجام ۳۰۰ دقیقه تمرین هوازی متوسط در هفته نیاز داشته باشند. بهتر است در صورت آمادگی جسمانی مناسب، این تمرینات، ترکیبی از ورزش‌های هوازی متوسط و شدید باشد. فیزیوتراپیست‌ها توصیه می‌کنند این زمان تمرین در جلسات متعدد در هفته توزیع شود؛ به طوری که هر جلسه تمرین حداقل ده دقیقه طول بکشد. از جمله ورزش‌های هوازی می‌توان به دوچرخه اشاره کرد که بین ۵۰۰ تا هزار کالری در ساعت می‌سوزاند و شاید مؤثرترین تمرین در سوزاندن کالری باشد. شنا و تمرین هوازی پله هر کدام حدود ۸۰۰ کالری در ساعت می‌سوزاند. طناب زدن، ورزش هوازی مناسب دیگری است که ۶۵۰ تا ۷۰۰ کالری در ساعت مصرف می‌کند. تمرین با دستگاه الیپتیکال ۶۰۰، نرم دویدن ۵۵۰ و پیاده روی روی تردمیل ۳۶۰ کالری در ساعت می‌سوزاند. علاوه بر تمرینات هوازی فوق، انجام حد اقل دو جلسه تمرینات قدرتی در هفته می‌تواند به کاهش مؤثرتر وزن منجر شود. شنا رفتن، دراز و نشست به صورت محدود و وزنه زدن از جمله تمرینات قدرتی است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با انگیزه‌ترین هوادار فصل زیر نظر مسعود شجاعی

به گزارش "ورزش سه"، هوادار تهران زیر نظر مسعود شجاعی در این فصل احیا شد و آنها اکنون با انگیزه زیاد و شکلی دگرگون شده زیر نظر جوان‌ترین سرمربی لیگ تمرین می‌کنند.

هوادار در این هفته میزبان صنعت نفت آبادان است‌. این دیدار برای تیم‌های پایین جدولی از حساسیت‌های بالایی برخوردار است و آبادانی‌ها باید مقابل هوادار که در هفته‌های اخیر هیچ شکستی را تجربه نکرده بودند قرار بگیرند.

هوادار امروز در زمین شماره ۲ آزادی تمرین با نشاطی را برگزار کردند. این تیم که در نیم فصل اول گزینه سقوط بود حالا وضعیت متعادلی در جدول دارد و به جمع هشت تیم جام حذفی راه یافته است.

بنفش‌ها با مسعود شجاعی طی ۱۳ بازی ۵ برد، ۶ تساوی و دو شکست را به ثبت رسانده‌اند که دو باخت آنها برابر دو تیم قدرتمند استقلال و تراکتور بوده است.

دیگر خبرها

  • با انگیزه‌ترین هوادار فصل زیر نظر مسعود شجاعی
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • بازیکنان منتخب «موتا پائز» به ۱۸ نفر کاهش پیدا کردند
  • بیرانوند به بازی سپاهان هم نمی‌رسد؟
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت