Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@12:05:58 GMT

آغاز فعالیت 200 مسجد در طرح پیوند با مدارس

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۲۲۹۳

آغاز فعالیت 200 مسجد در طرح پیوند با مدارس

  حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج‌علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تفاهم با آموزش و پرورش در رابطه با پیوند مدارس و مساجد، این تفاهم را زمینه ساز حضور بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان در مدارس دانست.
وی تصریح کرد: حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در مسجد آرزوی تمامی مومنان و دغدغه ما است؛ در همین راستا به دنبال این بودیم تا زمینه‌ای را برای حضور آینده سازان خود در مساجد فراهم کرده و ضمن آشنایی، انس و فعالیت بیشتری در آنجا پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاج‌علی اکبری بیان کرد: خوشبختانه مرکز رسیدگی به امور مساجد نگاه علمی به این مسائل دارد و هیچگاه نگاهی مبتنی بر سفارش یا توصیه نداشته است، لذا برای هدف ارتباط مسجد با نسل آینده نخست سند مسجد و کودک، مسجد و نوجوان، مسجد و جوان را طراحی و تدوین کرد که کار بسیار فنی و موثری بود.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: ذیل سند نام برده موضوع ارتباط مسجد و مدرسه تصریح شده است، محل حضور همیشگی کودکان و نوجوانان ما مدرسه است؛ طبیعتاَ اگر بخواهیم خط مستقیمی برای ارتباط کودکان با مسجد طراحی کنیم باید از طریق مدرسه این کار را انجام داده و سپس و آن را تقویت و ساماندهی کنیم، این ارتباط را شکل داده طرح‌های تکمیلی مختلفی را در کنار آن پرورش دهیم.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش انتظارات ما را برآورده کرده، همکاری‌های خوبی صورت می‌گیرد در حال حاضر ۲۰۰ مسجد وارد این پیوند شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
رئیس مرکز امور رسیدگی به مساجد یادآور شد: ما نباید دنبال تاثیر فوری این اقدام باشیم، اما اطمینان داریم با این سند و ارتباط ایجاد شده با مدارس این تاثیرها افزایش پیدا می‌کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی