Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@03:02:45 GMT

فرانسه بازوی راست آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۲۳۰۹

فرانسه بازوی راست آمریکا

از طرفی دیگر، آن ها به خاطر تعهداتی که به رژیم غاصب صهیونیستی دارند، برای مبارزه با انقلاب اســلامی و حمایــت از گروه های تروریســتی و ضد انقلاب، از هر گونه تلاش .و مساعدتی دریغ نکرده اند

قدس آنلاین-بررسی رفتارهای فرانسه در طول چهار دهه اخیر و بخصوص در طول مذاکرات هسته‌ای و پس از آن نشان می‌دهد آن‌ها به عنوان بازوی راست آمریکا همواره سعی کرده‌اند مطالبات و خواسته‌های آمریکا در قبال ایران را بیان و در جهت تحکم و اعمال فشار جهت تحقق آن‌ها تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از طرفی دیگر، آن‌ها به خاطر تعهداتی که به رژیم غاصب صهیونیستی دارند، برای مبارزه با انقلاب اسلامی و حمایت از گروه‌های تروریستی و ضد انقلاب، از هر گونه تلاش و مساعدتی دریغ نکرده‌اند.
نقطه عطف دشمنی فرانسه با ایران در طول مذاکرات هسته‌ای است که با بر عهده گرفتن طرف خشن و سخت سعی کردند فشار بر ایران را افزایش و محدودیت‌های بیشتری را در برجام برای ایران که مدنظر آمریکا بود، اعمال کنند. آن‌ها پس از ریاست جمهوری ترامپ، نه تنها از مواضع او در قبال ایران حمایت کردند، بلکه با لحنی صریح و گستاخانه‌تر خواسته‌های او را در برابر ایران فریاد زدند و در طول یک سال اخیر هفته‌ای نبود که درباره توان موشکی ایران و تضعیف آن سخن گزاف و بیهوده‌ای سر ندهند.
این گستاخی‌ها تا آنجا ادامه پیدا کرد که وزیرخارجه فرانسه پیش از سفر به ایران به صراحت اعلام کرد که برای سرمایه گذاری و تحکیم روابط به ایران سفر نخواهد کرد، بلکه هدف اصلی او از این سفر این است که خواسته‌های آمریکا را درباره برجام و مسائل موشکی به طرف ایرانی منتقل کند و از این رهگذر میزان تحکم آمریکا و فشار بر ایران را درباره موضوع موشکی و مسائل منطقه‌ای افزایش دهد. او حتی در طول این سفر بدیهیات و آداب اولیه دیپلماسی را نیز رعایت نکرد و در گفت‌وگو با رئیس جمهور ایران با نشستن به شیوه‌ای غیر صحیح و به دور از شأن، به رئیس جمهور کشورمان اهانت کرد. اگر چه طبق آنچه گفته می‌شود در طول مذاکرات و گفت‌وگوهای انجام شده در طول این سفر، طرف ایرانی نیز در لفافه انتقادهایی را به رفتارهای خصمانه و دوگانه فرانسه در قبال ایران اعلام کرده است، اما توقع می‌رفت که اولاً اجازه سفر به وزیرخارجه فرانسه برای سفر به ایران داده نمی‌شد و یا حتی این سفر را به تأخیر می‌انداختند و دیگر اینکه به صورت صریح انتقاداتی به رفتارها و سخنان فرانسه در قبال ایران صورت می‌گرفت؛ زیرا هرچه ایران در مسائل منطقه‌ای در طول چند سال اخیر با قدرت و اقتدار ظاهر شده است، اما در روابط دیپلماسی با غربی‌ها کوتاهی‌های زیادی رخ داده است که ادامه این روند موجب خواهد شد علاوه بر اینکه به چهره ایران در صحنه بین الملل لطمه وارد شود، اروپایی‌ها و بخصوص کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان نیز در بیان اعمال فشار بر ایران گستاخ‌تر شوند.

منبع: روزنامه قدس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس توافق مبادله اسرا: آزادی 800 اسیر فلسطینی در قبال 33 اسیر اسرائیلی

یک رسانه عبری زبان پیش نویس توافق پیشنهادی از سوی مصر برای مبادله اسرا را که گفته می‌شود حماس با آن موافقت کرده است، منتشر کرد.

به گزارش تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در رابطه با روند این توافق اعلام کرد، اسرائیل متعهد شده است که در مقابل هر زن نظامی اسیر موجود در اختیار حماس که همچنان در قید حیات باشد، 20 اسیر دارای حکم ابد را آزاد می‌کند.

به نوشته آحارانوت با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود حماس بین 3 تا 5 اسیر نظامی زن در اختیار داشته باشد، در مرحله اول بین 60 تا 100 اسیر فلسطینی دارای حکم ابد از زندان آزاد می‌شوند.

براساس این پیش نویس، توافق در سه مرحله و در مدت 124 روز اجرا می‌شود.

 

 مرحله اول: آتش بس 40 روزه آزادی 33 اسیر اسرائیلی آزادی حدود 800 اسیر فلسطینی بازگشت مردم نوارغزه به خانه‌های شان در شمال این منطقه

 

مرحله دوم: آتش بس 42 روزه. آزادی بقیه اسرای اسرائیلی از جمله نظامیان آزادی اسرای فلسطینی (هنوز توافقی در رابطه با نام اسرای فلسطینی و تعداد آنها صورت نگرفته است).

 

مرحله سوم: آتش بس 42 روزه آزادی اجساد اسرای اسرائیلی آزادی تمامی اجساد اسرای فلسطینی عقب نشینی کامل ارتش اسرائیل از نوار غزه

به نوشته این رسانه عبری زبان، تل‌آویو تا لحظه تهیه گزارش حاضر به تعهد به پایان جنگ نشده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرانسه پیش نویس تعدیل شده آتش بس را ارائه کرد آخرین اخبار از مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران

دیگر خبرها

  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • نوبت به تست ترابی در پست جدید رسید
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • پیش‌نویس توافق مبادله اسرا: آزادی 800 اسیر فلسطینی در قبال 33 اسیر اسرائیلی
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی