Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر که به منظور شرکت در سی و هفتمین اجلاس سالانه حقوق بشر به ژنو مقر اروپایی سازمان ملل سفر کرده است پیش از عزیمت به کشور سوییس در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود اظهارکرد: آمریکا و برخی از شرکای اروپاییشان نسبت به حقوق میلیون‌ها انسان در دنیا رفتاری بسیار تجاوزگرانه و با نادیده گرفتن حقوق اساسی آن‌ها در پیش گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نسبت به این حوادث و رفتار‌ها بسیار حساس است، تصریح کرد: یکی از کار‌های مهم ما این است که از این رفتار‌ها که حتی یک صورت حقوق بشر انسان دوستانه را هم به اقدامات خود می‌دهند  اما ماهیتا بسیار تجاوزکارانه است، پرده برداری کنیم.

وی ادامه داد: امروز هزاران نفر در یمن شهید شده اند و صد‌ها کودک هر روز به خاک و خون کشیده می‌شوند و میلیون‌ها نفر در آستانه گرسنگی خطرناک قرار گرفته اند؛ اما متجاوزین به حقوق ملت یمن مورد حمایت وسیع قرار دارند و مدافعان ملت یمن مورد تعرض حقوق بشری هستند.

محمدجواد لاریجانی با بیان اینکه این جنایت جنگی در دنیا باید کاملا برملا شود، افزود: همچنین در سوریه، در عراق، در بحرین و در جا‌های مختلف هم به همینگونه است؛ بنابراین یکی از محور‌های فعالیت جمهوری اسلامی ایران این است که این حوادث را با نگاه حق طلبانه مخصوص جمهوری اسلامی بیان کند.

وی بیان داشت: امروز صدای حق طلبی کم به گوش می‌رسد و دولت‌ها و رسانه‌ها گرفتار ساختار‌ها و تنیده‌های بسیار خطرناکی شده اند و فضا‌های مجازی دنیایی از اطلاع نما را عملا بعنوان یک پوشش وسیع برای حقایق گذاشته اند.

دبیرستاد حقوق بشر گفت: جمهوری اسلامی یک تجربه بسیار موفق در قرن اخیر است، بنای یک دموکراسی کاملا ساختاری و قوی بر اساس عقلانیت اسلامی است و این یک تجربه انقلابی است که چهل سال ملت ایران از آن برخوردار است و امروز جمهوری اسلامی بعنوان یک لنگر بزرگ دموکراسی در غرب آسیاست و این توفیقات عظیمی است و این تجربه ثابت کرده است که دولت‌های مستکبر بسیار از آن نگران شده اند. وی ادامه داد:آن‌ها مدعی بودند که فقط عقلانیت سکولار لیبرال می‌تواند در دنیا یک تمدن قوی درست کند.

محمدجواد لاریجانی با بیان اینکه تهاجمات به جمهوری اسلامی بسیار تهاجمات رسوایی است، خاطرنشان کرد: ما با قدرت و با حساسیت و با استدلال و منطق و با حوصله و البته خستگی ناپذیر این تهاجمات را دانه به دانه پاسخ می‌دهیم و حتی هر تهاجمی را به فرصتی برای بیان مطالب حق طلبانه خودمان می‌کنیم.

وی افزود: از سویی دیگر مسئله حقوق بشر یک مسئله است که مربوط به همه انسان‌ها است و مسئله امریکا و اروپا نیست. به نظر ما آمریکا و اروپا اصلا صلاحیت صحبت در امور حقوق بشر را بخاطر جنایاتی که این‌ها مرتکب شده‌اند، ندارند و لذا ما باید یک حضور فعالی در بازسازی مفهومی و ساختاری حقوق بشر داشته باشیم.

لاریجانی با ابراز تاسف از اینکه اسناد نسل اولی حقوق بشر در غیاب تفکر اسلامی شکل گرفته است، گفت: اسناد نسل دومی آن هم با سیطره‌ای که کشور‌های غربی و مکانیزم‌هایی بین المللی که دارند شکل گرفته است و امروز دوره اسناد سوم است و دیگر این غیبت قابل قبول نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر یادآور شد: یکی از موانع مهم پیشبرد اهداف حقوق بشری این است که در سازمان ملل ارزیابی و استاندارد دوگانه و دغل بازی سیاسی به جای پیگیری حقوق بشر وجود دارد و در این سازمان حقوق بشر پوششی برای دفاع از تروریست‌ها و اقدامات تروریستی است و فکر می‌کنند که اگر به تروریست‌ها تگ مدافعان حقوق بشر بزنند این مسئله حل می‌شود که البته این چنین نیست.

وی گفت: این‌ها اصلاحات مهمی است که باید در ساختار‌های حقوق بشر و در مفاهیم پایه صورت گیرد و جمهوری اسلامی ایران یک کشور بسیار فعال در حوزه حقوق بشر است.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: ما در میدان‌های مختلف همراهان مختلفی داریم، به عنوان نمونه مکانیزم UPR یک مکانیزم بسیار معقولی است که همه کشور‌ها را در معرض پاسخگویی قرار می‌دهد و این موضوع یکی از نمونه‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران با همکاری وسیع سایر کشور‌ها توانسته است آن را به توفیق برساند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما ساده نگر نیستیم و به چالش‌های این زمینه کاملا توجه داریم و در عین حال با قدرت کار خود را پیش می‌بریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز امپراتوری رسانه ای غربی ها در برابر مظلومیت ملت فلسطین شکست خورده است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: صهیونیست‌ها در واقع می‌خواستند با به راه انداختن جنگ رسانه‌ای، اراده ملت‌ها را درهم بشکنند اما نتوانستند و به فضل الهی به هیچکدام از دستاوردها و اهدافشان نیز دست نیافتند.
 
وی بیان کرد: ملت مظلوم فلسطین با کمترین امکانات اما با صلابت و قدرت در برابر اسرائیل به نبرد پرداخت که نتیجه این مقاومت، سرشکستگی صهیونیست‌ها را بدنبال داشته و تحولات راهبردی منطقه غرب آسیا بعد از این حرکت تغییر خواهد کرد.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به آستانه روز جهانی قدس نیز تصریح کرد: ملت بزرگ ایران همگام با ملت مظلوم فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس با صلابت و با عظمت‌تر از گذشته، فریاد مظلومیت فلسطین و نابودی رژیم صیهونیست‌ها را سرخواهند داد و در جشن پیروزی جریان مقاومت مشارکت خواهند کرد.
 
وی همچنین به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی نیز اشاره‌ای کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود همه کاستی‌ها و کمبودها یکی از معجزات الهی بود که خداوند بر ما و نسل ما ارزانی داشته است.
 
حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با اشاره به اینکه در چند جهت باید حقایق جمهوری اسلامی را جستجو کنیم، اظهار کرد: جمهوری اسلامی یک نام نیست بلکه حقیقتی است که باید به آن دست یابیم و در این راستا مسئله جمهوریت، اسلامیت و عدالت در توزیع منابع ملی کشور از حقایقی است که نظام جمهوری اسلامی ایران به آن توجه شده است و برای رسیدن به موفقیت نهایی نیازمند به تلاش بیشتر است.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه مسیر آینده نظام جمهوری اسلامی همچنان روشن است، اضافه کرد: باید از تجربیات ۴۵ ساله انقلاب اسلامی استفاده کنیم که یکی از این تجربیات، این بوده که ما در جریان انقلابی در مسئولیت‌های اجرایی کشور غفلت کردیم و باید جریان انقلابی سکان اجرا را در بخش‌های مختلف کشور به دست گرفته و دولتمردان و کارگزاران نظام نیز به این مسئله بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • امروز امپراتوری رسانه ای غربی ها در برابر مظلومیت ملت فلسطین شکست خورده است
  • جمهوری اسلامی ایران دفاع از فلسطین را آرمان و آبروی خود می‌داند
  • اولین واکنش دولت رئیسی به سخنان روحانی در مورد بنزین و اعتراضات 98: همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شود!
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌های جمهوری اسلامی است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی است
  • آرمان‌های فلسطین جز اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی است
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم