Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان ساکن در روستای کشار، انگوران وتهلو شهرستان بندرخمیر از اینکه برایشان قبض نجومی در خصوص مصرف آب صادر شده از نقره داغ شدن و بی مهری های مسئولان در دولت به شدت گلایه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ چند ماهی می شود که مردم روستاهای کشار و تهلوانگوران از معضل کم آبی گلایه مند هستند و اعتراضات خود را در فضای مجازی و رسانه های مکتوب عنوان کرده اند و خواستار رسیدگی به این معضل شدند، اما این بار صدور فیش های نجومی آب مردم این روستاها را در بهت و حیرت فرو برد که منجر به انتشار تصاویر قبوض آب در شبکه های اجتماعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد باهنر، شورای روستای تهلوانگوران شهرستان بندرخمیر در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با انتقاد شدید از صدور قبض های نجومی آب در بحران بی آبی در روستاهای بندر خمیر، اظهار کرد: مدتی است که با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کنند و تنها در ماه 4 ساعت در طول شبانه روز آب شرب لوله کشی دارند.

نارضایتی مردم از صدور قبض های نجومی در بحران بی آبی

شورای روستای تهلوانگوران با بیان اینکه هر ماه فیش 100هزار تومانی برای اهالی روستای محروم تهلوانگوران و کشار صادر می شود، افزود: چطور امکان دارد وقتی اهالی روستا در ماه فقط 4 ساعت دارند فیض های این چنینی برایشان صادر شده است.

باهنر در ادامه تصریح کرد: نمی دانم کی این اجحاف ها تمام می شود و قبض هایی که مبلغ دوره آن نزدیک 100 هزار تومان است مگر در یک ماه 3 الی 4 ساعت آب چقدر آب بها دارد؟ اگر نفت برنت دریای شمالی هم بود اینقدر پای مردم در نمی آمد.

مسئولان پاسخگوی اعتراض روستائیان نیستند

وی با اشاره به اینکه مردم این حوزه از صدور این قبض های نجومی به ستوه آمده اند، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم و خصوصا روستانشینان محروم دارند از مسئولان انتظار می رود در این خصوص تحقیق بیشتری کرده و مشکلات مردم را رفع کنند.

شورای روستای تهلوانگوران بیان کرد: تاکنون درخواست ها و پیگیری های مکرر روستاییان و شوراهای حوزه کشار و تهلوانگوران برای بررسی این واقعه از سوی نهادهای مسئول بی پاسخ مانده و گویا مسئولان به جای ریشه یابی این مسئله پیشنهاد پرداخت قبض ها را به روستاییان محروم این روستا مطرح کرده اند.

وقتی در تجریش تهران چنین آب بهایی دیده نمی شود

باهنر در ادامه افزود: نمی دانم باید اسمش را تخلف، پول زور یا سربریدن بیچارگان گذاشت؟! فکر نمی کنم در تجریش تهران هم چنین آب بهایی برای مصرف 4 ساعت آب دیده شده باشد.     وی تصریح کرد: نمی دانیم کجا کمبود بودجه پیدا کرده اند که می خواهند از جیب روستائیان بی بضاعت حوزه کشار و تهلوانگوران پر کنند، به داد این مردم برسید، می دانیم در مملکت اسلامی بالاخره افرادی پیدا می شوند که اجازه ندهند حقی پایمال شود.   شورای روستای تهلوانگوران خاطر نشان کرد: مسئولان مربوطه شهرستان اگر نمی شود این مشکل را در شهرستان خودمان حل کرد تا مردم و شوراها درد خود را به استان ببرند و مردم توقع عدالت از دولت اعتدال دارند نه اینکه قبض های آب این گونه بیاید.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمد مازنی فعال سیاسی اصلاح‌طلب: جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

احمد مازنی در یادداشتی با عنوان «واکنش‌های در لحظه و عقلانیت رفتاری» در روزنامه اعتماد نوشت: درباره ماجرای مربوط به درگیری یک طلبه با یک خانم در یکی از درمانگاه‌های شهر قم، مطالب بسیاری گفته و نوشته شد، اما نکته‌ای که شاید کمتر به آن توجه شده آستانه تحریک‌پذیری جامعه ایران از اخبار و اطلاعاتی است که در فضای مجازی منتشر می‌شود.

به واکنش‌هایی از این قبیل «reaction» یا «واکنش‌های در لحظه» تعبیر می‌شود. این اولین‌بار نیست که خبری درباره حجاب یا موضوع مشابه دیگر در فضای مجازی منتشر می‌شود و بلافاصله کاربران و فعالان سیاسی و اجتماعی با چنین واکنشی به استقبال آن می‌روند؛ این موضوع را با یکی از صاحب‌نظران حوزه روانشناسی مطرح کردم، این یادداشت با استفاده از این مشورت است. درباره این ماجرا به چند نکته اشاره می‌کنم:

نکته اول واکنش‌های در لحظه است که برای هر جامعه‌ای و هر فردی می‌تواند اتفاق بیفتد، وقتی صحنه‌ای را مشاهده می‌کنید که مادری در حال شیر دادن کودکش در گوشه‌ای از درمانگاه نشسته و از روی عمد یا به صورت غیرعمد روسری بر سر ندارد و در آن سو طلبه‌ای را می‌بینید که گویا از این صحنه فیلمبرداری می‌کند و مادر، با عصبانیت و داد و فریاد از او می‌خواهد که فیلم تهیه شده را پاک کند و این درخواست با مخالفت طلبه مواجه و کار به درگیری می‌کشد، به صورت طبیعی با آن مادر احساس همدردی می‌کنید و می‌خواهید از او دفاع کنید و در نقطه مقابل شما هم قطب دیگر جامعه قرار دارد که از کشف حجاب یک زن و تهاجم او به یک طلبه متأثر می‌شود و با او احساس همدردی می‌کند و می‌خواهد از او دفاع کند.

در این لحظه آنچه اتفاق می‌افتد واکنش در لحظه است و این واکنش از هر طرف متأثر از پیش‌فرض‌های کلیشه‌ای قطبی است که به آن تعلق دارد. اما آیا این واکنش یک واکنش منطقی و عقلانی است؟ متاسفانه باید بگویم چنین واکنشی نه تنها منطقی نیست، بلکه ناشی از فقدان عقلانیت رفتاری است. یعنی یک فرد یا یک جامعه می‌تواند در مرحله اندیشه با عقلانیت، موضوعی را مورد بررسی قرار دهد، اما در مرحله عمل و رفتار برخورد عقلانی نداشته باشد.

نکته بعدی چرایی این رفتار است و اینکه چرا ما در رفتارمان با این مشکل مواجه هستیم؟ به نظر می‌رسد چند دلیل می‌تواند داشته باشد دلیل اول اقتضای فضای مجازی است. عناصر فعال در این فضا براساس نوع، میزان و آستانه تاثیرپذیری هر فرد و هر جامعه‌ای برای آن‌ها تولید محتوا می‌کنند و با انتشار آن، آن فرد و آن جامعه را تحت تاثیر قرار داده و او را وادار به واکنش در لحظه بدون توجه به عقلانیت رفتاری می‌کنند؛ بنابراین توصیه من به همه کاربران و فعالان سیاسی و اجتماعی این است که قبل از روشن شدن کامل هر موضوع از هرگونه واکنشی پرهیز کنند و درباره صحت و سقم آن محتوا تحقیق کنند و متولیان امر نیز در اولین فرصت نسبت به روشنگری درباره آن موضوع اقدام کنند و نگذارند ذهن و ادراک جامعه توسط شبکه‌های معاند و بدخواهان ایران و اسلام مدیریت شود، اما نکته مهم‌تر اینکه در جامعه ایران این تاثیرپذیری و واکنش‌های در لحظه، بیش از حد معمول می‌باشد.

چنان‌که گویی این جامعه همواره منتظر خبر‌هایی از این دست است تا در قالب آن دو قطبی مورد اشاره از خود واکنش نشان دهد، به عبارت دیگر گویی جامعه ایران روی بشکه باروت قرار دارد و از دو سو مترصد فرصتی هستند تا منفجر شوند و این وضعیت بسیار خطرناک است، عواملی، چون جنگ تحمیلی، تورم پنجاه ساله، تحریم ظالمانه، تنازعات کور جناح‌های سیاسی و جنگ قدرت، بی‌اعتنایی به مطالبات مردم و تهاجم بی‌رحمانه رسانه‌های معاند به ذهن و ادراک جامعه و رفتار کوته‌بینانه برخی افراد و نهاد‌های متولی امور اجتماعی می‌توانند ازجمله عوامل موثر بر پایین آمدن آستانه تحریک‌پذیری مردم ایران باشند.

نهاد‌های مدنی و شخصیت‌های تاثیرگذار باید برای ایجاد نقطه تعادل در این جامعه چاره‌اندیشی کنند و نهاد‌های حکومتی بیش از همه مسوول ایجاد این نقطه تعادل هستند. مردم نیز از هر قشر و جنسی که هستند باید مراقب این نقطه تعادل باشند تا وضعیت از آنچه هست بدتر نشود.

برخی نهاد‌های متولی امور فرهنگی و اجتماعی، ازجمله ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نهاد‌های نظامی و انتظامی، به ویژه بسیج در استفاده از نیرو‌های مردمی برای کنترل و نظارت بر رفتار مردم مراقب باشند که این نیرو‌ها به جای کلاه، سر نیاورند!

ازسوی دیگر مدیریت حوزه‌های علمیه اجازه ندهند تا افراد معمم در نقش ضابطین برخی نهاد‌ها تنزل پیدا کنند و آداب معاشرت با مردم را به آن‌ها بیاموزند. واحد‌های درمانی محل حضور بیماران و همراهان بیماران است که احیانا به دلیل مواجهه با مشکلات ناشی از بیماری دچار استیصال هستند، در این میان مادری که در حال شیر دادن به کودک خویش است بیش از همه به محبت و احترام نیاز دارد آن‌هم از کسانی که حاملان دین و لباس پیامبر رحمتند و در چنین مکانی بیش از همه به عقلانیت رفتاری نیاز داریم.

دیگر خبرها

  • تامین تجهیزات ایمنی گردشگری دریایی در بندر آستارا
  • تحمیل غیرمجاز بسته خدماتی به مسافر/اقامت نیم بهای کودکان۲تا ۱۲سال
  • استقرار ۲ گروه رفع حوادث آب و فاضلاب در بندر امام
  • خیز نفت برای شکستن قیمت بالاتر
  • استقرار ۲ گروه رفع حوادث آب و فاضلاب در بندر امام خمینی
  • عدم اختصاص حتی یک دلار نیمایی برای واردات خمیر‌کاغذ
  • پرداخت ۵۸۵ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در خراسان جنوبی
  • کارون خرمشهر آماده میزبانی از مسافران نوروزی
  • دانە پاشی برای پرندگان در روستای گلاز اشنویە
  • احمد مازنی فعال سیاسی اصلاح‌طلب: جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است