Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرستاد حقوق بشر گفت: در سازمان ملل ارزیابی و استاندارد دوگانه و دغل بازی سیاسی به جای پیگیری حقوق بشر وجود دارد و در این سازمان حقوق بشر پوششی برای دفاع از تروریست‌ها و اقدامات تروریستی است.

به گزارش مشرق، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر که به منظور شرکت در سی و هفتمین اجلاس سالانه حقوق بشر به ژنو مقر اروپایی سازمان ملل سفر کرده است پیش از عزیمت به کشور سوییس در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود اظهارکرد: آمریکا و برخی از شرکای اروپاییشان نسبت به حقوق میلیون‌ها انسان در دنیا رفتاری بسیار تجاوزگرانه و با نادیده گرفتن حقوق اساسی آن‌ها در پیش گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نسبت به این حوادث و رفتارها بسیار حساس است، تصریح کرد: یکی از کارهای مهم ما این است که از این رفتارها که حتی یک صورت حقوق بشر انسان دوستانه را هم به اقدامات خود می‌دهند  اما ماهیتا بسیار تجاوزکارانه است، پرده برداری کنیم.

وی ادامه داد: امروز هزاران نفر در یمن شهید شده اند و صدها کودک هر روز به خاک و خون کشیده می‌شوند و میلیون‌ها نفر در آستانه گرسنگی خطرناک قرار گرفته اند؛ اما متجاوزین به حقوق ملت یمن مورد حمایت وسیع قرار دارند و مدافعان ملت یمن مورد تعرض حقوق بشری هستند.

محمدجواد لاریجانی با بیان اینکه این جنایت جنگی در دنیا باید کاملا برملا شود، افزود: همچنین در سوریه، در عراق، در بحرین و در جاهای مختلف هم به همینگونه است؛ بنابراین یکی از محورهای فعالیت جمهوری اسلامی ایران این است که این حوادث را با نگاه حق طلبانه مخصوص جمهوری اسلامی بیان کند.

وی بیان داشت: امروز صدای حق طلبی کم به گوش می‌رسد و دولت‌ها و رسانه‌ها گرفتار ساختارها و تنیده‌های بسیار خطرناکی شده اند و فضاهای مجازی دنیایی از اطلاع نما را عملا بعنوان یک پوشش وسیع برای حقایق گذاشته اند.

دبیرستاد حقوق بشر گفت: جمهوری اسلامی یک تجربه بسیار موفق در قرن اخیر است، بنای یک دموکراسی کاملا ساختاری و قوی بر اساس عقلانیت اسلامی است و این یک تجربه انقلابی است که چهل سال ملت ایران از آن برخوردار است و امروز جمهوری اسلامی بعنوان یک لنگر بزرگ دموکراسی در غرب آسیاست و این توفیقات عظیمی است و این تجربه ثابت کرده است که دولت‌های مستکبر بسیار از آن نگران شده اند. وی ادامه داد:آن‌ها مدعی بودند که فقط عقلانیت سکولار لیبرال می‌تواند در دنیا یک تمدن قوی درست کند.

بیشتر بخوانید:

اظهارات روحانی درباره علم شبیه «شوخی» بود/ مهمترین خسارت برجام پذیرش «منطقه ممنوعه علمی» بود دچار خشکسالی گسترده‌ای در علوم انسانی هستیم/ دانش انسانی غربی دچار آشفتگی است

محمدجواد لاریجانی با بیان اینکه تهاجمات به جمهوری اسلامی بسیار تهاجمات رسوایی است، خاطرنشان کرد: ما با قدرت و با حساسیت و با استدلال و منطق و با حوصله و البته خستگی ناپذیر این تهاجمات را دانه به دانه پاسخ می‌دهیم و حتی هر تهاجمی را به فرصتی برای بیان مطالب حق طلبانه خودمان می‌کنیم.

وی افزود: از سویی دیگر مسئله حقوق بشر یک مسئله است که مربوط به همه انسان‌ها است و مسئله امریکا و اروپا نیست. به نظر ما آمریکا و اروپا اصلا صلاحیت صحبت در امور حقوق بشر را بخاطر جنایاتی که این‌ها مرتکب شده‌اند، ندارند و لذا ما باید یک حضور فعالی در بازسازی مفهومی و ساختاری حقوق بشر داشته باشیم.

لاریجانی با ابراز تاسف از اینکه اسناد نسل اولی حقوق بشر در غیاب تفکر اسلامی شکل گرفته است، گفت: اسناد نسل دومی آن هم با سیطره‌ای که کشورهای غربی و مکانیزم‌هایی بین المللی که دارند شکل گرفته است و امروز دوره اسناد سوم است و دیگر این غیبت قابل قبول نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر یادآور شد: یکی از موانع مهم پیشبرد اهداف حقوق بشری این است که در سازمان ملل ارزیابی و استاندارد دوگانه و دغل بازی سیاسی به جای پیگیری حقوق بشر وجود دارد و در این سازمان حقوق بشر پوششی برای دفاع از تروریست‌ها و اقدامات تروریستی است و فکر می‌کنند که اگر به تروریست‌ها تگ مدافعان حقوق بشر بزنند این مسئله حل می‌شود که البته این چنین نیست.

وی گفت: این‌ها اصلاحات مهمی است که باید در ساختارهای حقوق بشر و در مفاهیم پایه صورت گیرد و جمهوری اسلامی ایران یک کشور بسیار فعال در حوزه حقوق بشر است.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: ما در میدان‌های مختلف همراهان مختلفی داریم، به عنوان نمونه مکانیزم UPR یک مکانیزم بسیار معقولی است که همه کشورها را در معرض پاسخگویی قرار می‌دهد و این موضوع یکی از نمونه‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران با همکاری وسیع سایر کشورها توانسته است آن را به توفیق برساند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما ساده نگر نیستیم و به چالش‌های این زمینه کاملا توجه داریم و در عین حال با قدرت کار خود را پیش می‌بریم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد امام: پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل برآمده از حق دفاع مشروع بود/ لازم است به فاز دیپلماسی فعال و استفاده از تمامی ظرفیت‌های حقوقی و بین‌المللی ورود کنیم

به گزارش جماران؛ جواد امام دبیرکل حزب مجمع ایثارگران نوشت: پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل که برآمده از حق دفاع مشروع بود، به رغم بازدارندگی هوایی دولت های امریکا، بریتانیا، فرانسه و… ، هیمنه نظامی و پدافندی اسرائیل و همچنین قدرت‌نمایی بلامنازع این رژیم اشغال‌گر و کودک‌کش را به چالش کشید.

همانطور که قبلاً نیز اعلام شد از این پس بی‌تردید راه مقابله با رفتارهای جنون‌آمیز مقامات این رژیم، ایجاد همبستگی ملی در داخل، و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماتیک و چانه‌زنی مضاعف در مجامع بین‌المللی و بسیج افکار عمومی است.

لذا لازم است به فاز دیپلماسی فعال و استفاده از تمامی ظرفیت‌های حقوقی و بین‌المللی ورود کنیم تا از اقدامات احتمالی اسرائیل پیشگیری به‌عمل آوریم.

#رژیم_اشغالگر_وکودک_کش

 

دیگر خبرها

  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد
  • استاد حقوق: عملیات وعده صادق دفاع مشروع بود
  • وعده صادق و یادآوری نیاز به طرحی نو در حقوق بین الملل
  • ارتش مدافع تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران
  • اسرائیل به دنبال حمله به ایران نیست /پیشنهاد جواد امام برای پیشگیری از اقدامات احتمالی اسرائیل /گوشمالی رژیم صهیونیستی لازم بود
  • آملی لاریجانی: خویشتن‌داری جمهوری اسلامی در برابر اقدامات متعدد شرارت‌آمیز صهیونیستها حدّی دارد
  • جواد امام: پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل برآمده از حق دفاع مشروع بود/ لازم است به فاز دیپلماسی فعال و استفاده از تمامی ظرفیت‌های حقوقی و بین‌المللی ورود کنیم