Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، دکتر مصطفی سالاری در آیین افتتاح 207 طرح عمرانی و 2 پروژه تولیدی صدا و سیمای مرکز استان که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان ، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ، رییس رسانه ملی و جمعی از مسئولین که همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار گردید ، گیلان را سرزمین فرهنگ و هنر توصیف کرد و افزود : هنرمندان ارزشمندی در طول تاریخ در این سرزمین پرورش یافته و در کشور درخشیدند و امروز نیز این سرزمین از چنین هنرمندان فرهیخته ای بهره مند است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار بهره گیری هر چه بیشتر از توانمندی هنرمندان گیلانی در عرصه ملی شد و ابراز داشت : انتظار داریم که از هنرمندان گیلانی بویژه جوانان در تولید محتوا و برنامه های صدا و سیمای کشور بیشتر  بهره گیرند .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که امروزه امر به معروف و نهی از منکر از ابزار به روز برخوردار است اظهار داشت : یکی از مهمترین و کارآمد ترین ابزارها در تحقق امر به معروف و نهی از منکر صدا و سیما و رسانه است .

وی در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما می تواند هم مسائل و خدمات دولت را به جامعه و هم انتقادات و پیشنهادات مردم را به دست اندرکاران انتقال دهد اظهار داشت: دولت ، انتقادات و امر به معروف و نهی از منکر مردم را که می تواند از طریق صدا و سیما انتقال یابد اعمال می کند  .

استاندار گیلان گفت :  قطعاً رویکرد صدا و سیما بر این است تا هر فردی که به نوعی عهده دار یک کار عمومی بوده و از محل اختیارات و اقتدار عمومی، وظیفه ای را انجام و اثر گذاری عمومی دارد از ابزار و امکان عظیم رسانه ملی از حیث امر به معروف و نهی از منکر نسبت به خودشان بهره مند شوند .

استاندار گیلان ابراز امیدواری کرد : انشاء ا... بهره گیری از این ظرفیت ملی  بتواند زمینه ساز اثر گذاری مردم به تمامی 3 قوا و فراتر از آن بر نهادهای دیگری که اجرایی بوده و کارکردهای متنوعی را داشته و ممکن است در ذیل این  3 قوا تعریف نشوند را داشته باشد .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه انشاء ا... روز به روز چتر امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به دولت البته به مفهوم عام که در برگیرنده همه است ، گسترده تر شود ابراز امیدواری کرد : انشاء ا... همه ما بتوانیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم .

وی اظهار داشت  : امیدواریم ظرفیت صدا و سیما در سطح ملی و استان روز به روز قوی تر شده تا بتواند این اثرگذاری که دارد را بیشتر و نافذتر کند .

گفتنی است ساختمان جدید صدا و سیمای مرکز گیلان با 9 هزار متر مربع زیربنا و 14 میلیارد تومان هزینه و همچنین بزرگترین استودیوی تولید سازمان صدا و سیما با هزار مترمربع زیر بنا و 8 میلیارد تومان هزینه از طرح هایی است که امروز افتتاح شد.

بزرگترین استودیوی تولید رسانه ملی که به دست توانمند متخصصان داخلی و برای نخستین بار در کشور ساخته شد،  از تکنولوژی پردازش efx  استفاده شده است که در آن محتوا علاوه بر فضای حقیقی بصورت مجازی هم می توان برنامه تولید کرد.

همچنین 200 فرستنده دیجیتال تلویزیونی جدید ، فرستنده های پرقدرت 6 کیلووات و 20 ایستگاه جدید ماهواره ای در مناطق مختلف گیلان افتتاح شد.

با بهره برداری از این  طرح ها که برای اجرای آنها بیش از 23 میلیارد تومان هزینه شد،  پوشش دیجیتال پخش برنامه های صدا و سیما در گیلان به 98 درصد خواهد رسید که این آمار 2 درصد   بیشتر از میانگین کشوری است.

همچنین پروژه های بهبود پوشش رادیو AM و سنکرون سازی رادیو سراسری که در آن رادیو ایران در هرکجای کشور بر روی یک موج قابل دسترسی است و لینک سیگنال رسانی زمینی برنامه های رادیو برون مرزی  در ایستگاه کیاشهر به بهره برداری رسید.

ساخت سریال تلویزیونی 26 قسمتی گنج راه شیری با موضوع معرفی کوشیار گیلانی ، از مشاهیر گیلان به کارگردانی فرهاد مهرانفر در استودیوی یک سیما آغاز شد.

ساخت سریال 300 قسمتی مادر ایران نیز به کارگردانی فریدون حسن پور و با 18 میلیارد تومان اعتبار نیز امروز کلید خورد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

ایسنا/گیلان محفل مشق حماسه به مناسبت واقعه تاریخی وعده صادق با محوریت کتابت آیات جهاد در رشت برگزار شد.

حسن صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری محفل مشق حماسه در رشت خبر داد و اظهار کرد: محفل مشق حماسه به مناسبت واقعه تاریخی وعده صادق و با حضور اساتید و هنرمندان خوشنویس استان گیلان در پارک قدس رشت برگزار شد.

مدیر خانه فرهنگ ‌و هنر انقلاب اسلامی گیلان افزود: ۲۰ هنرمند خوشنویس در این محفل به کتابت آیات قرآن کریم با موضوع جهاد پرداختند.

وی با اشاره به پیشتازی گیلان در برگزاری محفل مشق حماسه، بیان کرد: با توجه به پرچم‌داری رزم آوران جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقاومت و دفاع از مظلوم، هنرمندان کنشگر گیلانی هم با برگزاری چنین محافلی در عرصه هنری جهاد کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • رقابت بیش از ۲۷ هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم