Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@04:37:41 GMT

چند توصیه مهم برای خانه تکانی

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۳۳۹۵

چند توصیه مهم برای خانه تکانی

‍‍‍‍‍‍

دریافت 4 MB در این ویدیو چند توصیه مهم برای خانه تکانی را می‌بینم.

   

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه تکانی پذیرایی و نکات مهمی که باید رعایت کنید

خانه تکانی پذیرایی جزو مراحل مهم در خانه تکانی عید نوروز است زیرا شما در این قسمت از میهمان های خود پذیرایی می کنید.پس با این مطلب از پارس نیوز همراه باشید تا نکات مهم خانه تکانی پذایرایی را بدانید.

خانه تکانی از رسوم بسیار قدیمی آماده شدن برای عید نوروز است. امروزه بسیاری از افراد وقت خانه تکانی به صورت کلی را ندارند و ناگزیرند برای رهایی از سردرگمی و عدم خستگی کار نظافت را تدریجی و با یک روش خوب و برنامه ریزی شده انجام دهند.

مراحل و نکات خانه تکانی پذیرایی ابتدا وسایلی را که نیاز به شستشو دارند، بشویید

قبل از خانه تکانی پذیرایی آنچه که نیاز به شستشو دارد، را بشویید تا بعد از پایان نظافت دیگر برای نصب منتظر شستشو و خشک شدن آنها نباشید. مثلا پرده ها را باز کنید و برای شستن آن داخل یک وان پر از آب ولرم مقداری پودر صابون یا صابون رنده شده حل کنید و پرده را در محلول بخیسانید و بعد از گذشت مدتی به راحتی آن را بشویید تا پرده شما تمیز شود. اگر فرشتان نیاز به شستشو دارد، فرش را جمع کرده و به قالیشویی بسپارید و سپس اقدام به تمیز کردن خانه نمایید.

همچنین در پارس نیوز بخوانید : خانه تکانی کابینت ها با کمک روش های اصولی

وسایل مورد نیازتان را در دسترس قرار دهید

برای اینکه وقت زیادی را در حین خانه تکانی صرف پیدا کردن وسایلتان نکنید، وسایل مورد نیازتان را در دسترس قرار دهید. شما برای گردگیری به یک پارچه نخی و نرم، به یک طی و سطل و مواد شوینده نیاز دارید. چوب گردگیری بهترین وسیله برای جذب گرد و خاک است که اگر از نوع پر باشند بهتر گرد و خاک را جذب خواهند کرد.

آماده کردن وسایل نظافت و در دسترس قرار دادن آن قبل از شروع کار سبب می شود تا مجبور نشوید که برای آوردن آن ها مدام حواستان پرت شود و کار را نیمه کاره بگذارید.

برای خانه تکانی پذیرایی فرشتان را جمع کنید

همانطور که گفتیم اگر فرشتان نیاز به شستشو دارد آن را از قبل به قالیشویی بسپارید اما اگر نیاز به شستن ندارد قبل از تمیز کردن پذیرایی آن را جمع کنید و به جای دیگری منتقل نمایید تا در حین کار کثیف نشود.

برای خانه تکانی پذیرایی سقف و دیوارها را گردگیری کنید

با یک چوب گردگیری سقف و دیوارها را گردگیری کنید. اگر خانه شما کاغذ دیواری شده است، لکه ها و خاک کاغذ دیواری را از پایین به بالا تمیز کنید. برای کاغذهای نازک از آب گرم تمیز بدون صابون و برای کاغذهای قابل شست و شوی ضخیم تر، از محلول آب و صابون ملایم استفاده کنید. سپس با یک حوله آبگیر آن را خشک کنید.

برای خانه تکانی پذیرایی کف خانه را جارو کنید

در این مرحله خاک کف خانه را جارو بزنید تا بعد از تمیز کردن کف خانه و جارو زدن دوباره خاک بر روی وسایل ننشیند.

برای خانه تکانی پذیرایی لوستر و لامپ ها را تمیز کنید

لوستر و لامپ ها را تمیز کنید و به نور خانه جلا دهید. در هنگام تمیز کردن لوسترهای کریستالی هم باید خیلی دقت کرد که کریستال ها نشکند. اگر می خواهید قطعات را جدا کنید، حواستان باشد کدام قطعه جایش کجاست تا بعد از تمیز کردن قطعات را در جای خود قرار دهید. اگر می خواهید لوستر را بدون جدا کردن قطعات تمیز کنید، با دستمال نم دار و یا با فشار بخار دستگاه بخار شوی لوستر را برق بیاندازید.

برای خانه تکانی پذیرایی وسایل درون پذیرایی را تمیز کنید

به سراغ میز تلویزیون و لوازم برقی اتاق پذیرایی بروید و لوازم برقی را با استفاده از یک دستمال نم دار پنبه ای تمیز نمایید تا ایجاد خط و خش نکند. آینه ی دیواری، ساعت، تهویه ها، پنکه های سقفی، تابلوها خرده ریزها، کلید و پریزها، دکوری ها و آباژورهای پذیرایی و درب پذیرایی را فراموش نکنید.

برای خانه تکانی پذیرایی مبلمان را تمیز کنید

با قسمت گردگیر جارو برقی ذرات بین مبل ها یا درونشان و مابین کوسن های مبل را جارو بزنید. با تعویض سر جارو، از تمیز کننده بین مبل و نشیمن استفاده کرده و با نگه داشتن طولانی درون درزها و چاک ها، اجازه دهید گرد و غبار نیز از بین برود. کوسن ها و بالشت ها را در فضای باز بتکانید و رویه آن ها را با جارو نظافت و گردگیری کرده و در انتها پایه های مبل را جابجا کرده و زیر مبل ها و کف آن را جارو بزنید. اگر آلودگی جرم و خاک هایی به پارچه چسبیده باشند با برس دستی نسبتا نرمی روی کثیفی ها بکشید تا پاک شوند. با مواد مخصوص نظافت چوب ها در مبل های دسته چوبی و فلزها در قسمت هایی که فلز در نمای مبل به کار رفته است را نظافت کنید. می توانید با استفاده از بخار شوی و یا یک اسفنج و یک سطل محلول آب و شامپو فرش مبلمان را تمیز کنید. میز های وسط و عسلی ها را از قلم نیاندزید و برای شفافیت شیشه های روی آنها از شیشه شوی استفاده کنید.

برای خانه تکانی پذیرایی پنجره و شیشه ها را تمیز کنید

ابتدا چارچوب پنجره را با یک دستمال کاملا خیس تمیز کنید. سپس برای تمیز کردن شیشه ها از سرکه و آب و دستمال پارچه ای بدون پرز استفاده کنید. آب و سرکه را مخلوط و دستمال را به این محلول آغشته کنید و شیشه ها را تمیز نمایید سپس با یک تکه روزنامه شیشه را حسابی تمیز کنید.

می توانید با استفاده از شیشه شور و یک دستمال کاغذی شیشه را برق بیاندازید. شیشه شور به عنوان یک سپر عمل می کند تا لکه ها و گرد و خاک به سادگی از روی سطح شیشه جدا شوند.

برای خانه تکانی پذیرایی روی وسایلتان ملحفه بیاندازید

بعد از تمیز کردن مبلمان و وسایل دیگر درون پذیرایی روی آنها را با ملافحه ای بپوشانید تا گردوخاک قسمت های دیگر روی آنها ننشیند.

پایین دیوارها را تمیز کنید

این بخش از خانه جزو معدود بخش هایی است که زیاد در لیست تمیزی ها قرار نمی گیرند پس پایین دیوارها را فراموش نکنید. برای یک خانه تکانی خوب باید تمام جزئیات و کلیات تمیز شوند.

پشت وسایل را فراموش نکنید

پشت تمامی وسایل، ساعت، تابلو، میز تلویزیون و... را تمیز کنید زیرا گرد و خاک و وسایلی در آن بخش ها جا خشک کرده اند نیاز به تمیز شدن دارند.

کف خانه را طی بکشید

در مرحله ی آخر کف را دوباره جارو بکشید و با طی تمیز کنید.

فرش را انداخته و پرده را نصب کنید

اگر فرشتان را از قالیشویی تحویل گرفته اید، آن را پهن کنید و اگر فرشتان را جمع کرده اید، فرش را پهن کرده و جارو برقی بکشید و سپس با شامپو فرش تمیز کنید. پرده هایی را که شسته و خشک شده اند را نصب نمایید.

روش های خانه تکانی پذیرایی و نشیمن

از بالا تا پایین، هر گوشه را گرد گیری کنید. این روش نیروهای یک شرکت نظاقتی خدماتی است؛ قسمت هایی از دیوار که باید لکه گیری شوند را مشخص کرده و لکه ها را بشویید. تهویه های هوا، دستگیره های در و کلید و پریزها را نیز بخاطر بسپارید.

همه ی تابلوها و دیگر آویزه های هنری روی دیوار را گردگیری کنید. برای تمیزکردن قاب این وسایل احتیاط کرده و روی آن ها آب و مواد شوینده اسپری نکنید، زیرا ممکن است که این مواد به پشت شیشه قاب نشت کرده و منجر به خراب شدن عکس ها شود. با یک دستمال کمی نمدار قاب و شیشه را به آرامی تمیز کنید.

در این مرحله از خانه تکانی پذیرایی لوسترها، تهویه ها و پنکه های سقفی خود را گردگیری کنید. هیچ چیز خجالت آور از این نیست که گرد و خاک جمع شده روی لوستر روی سر مهمان تان بریزد(البته که شما نمی گذارید به این حد برسد).

از این مدت زمانی که در اختیار دارید استفاده کرده و گرد و خاک لوسترها را بگیرید. از شوینده های ملایم تر برای این کار استفاده کنید، همچنین می توانید سرپیچ ها و حباب های لوستر را جدا کرده و آن ها را به آرامی و احتیاط شسته و پس از خشک شدن دوباره سر جایشان وصل کنید.

پرده ها را برای شستشو از چوب پرده درآورده و آن ها را به خشکشویی بدهید. طاقچه ی پنجره و گوشه ها را خوب جارو بکشید. پشت و روی شیشه ها را تمیز کرده، توری های پنجره را نیز درآورده، شستشوی کلی کنید و سپس آن ها را جا بیاندازید.

مبلمان و صندلی ها را گردگیری کنید. از یک جاروبرقی برای این کار استفاده کنید، تا جایی که می شود زیر و روی مبلمان را چک کرده و گم شده هایتان را آنجا پیدا کنید.

رومبلی ها و تشک های مبلمان را نیز در این مرحله از خانه تکانی سالن پذیرایی تمیز کنید. می توانید از شامپوهای شوینده ی مخصوص مبلمان استفاده کنید، بعضی آن ها مخصوص لکه گیری هستند و قدرت شویندگی نسبتا ملایم تری دارند. بهتر است که ابتدا در قسمتی از پارچه مبل که در دید نیست، این مواد را امتحان کنید.

همه ی خرده ریزها، دکوری ها و آباژورهای پذیرایی را گردگیری کنید. از یک دستمال و یا داستر برای گردگیری چراغ خواب ها، آباژورها و دیگر وسایل دکوری استفاده کنید و گرد و خاک آن ها را بگیرید.

کتاب ها را از قفسه خارج کنید. هم کتاب ها و هم قفسه را گردگیری کرده، اگر کتابخانه ی شما دیگر جا ندارد، زمان آن رسیده که کتاب های اضافی را ببخشانید و یا بفروشید.

حجم زیاد کتاب که روی قفسه های کتابخانه سنگینی می کند، ظاهر بهم ریخته ای به فضا می دهد.

عسلی ها و میز تلویزیون را گردگیری کنید. سیم های برق را از پریز کشیده و همه ی آن ها را چک کنید که سیم ها پوسیدگی نداشته باشند. سپس صفحه تلویزیون را به آهستگی با یک دستمال خشک تمیز کنید.

فرش ها و قالیچه ها را تمیز کنید. اگر فرش های شما به اندازه کافی کثیف شده و دود گرفته، وقت آن رسیده که به سراغ کار بلدها بروید و آن ها را برای شستشو به دست آنان بسپارید.

همچنین می توانید از بخارشوی و یا شامپو فرش استفاده کنید. در صورتیکه فقط بخش هایی از فرش شما لکه و کثیفی دارد، شستشو همان بخش با شامپوفرش کفایت می کند.

پادری ‎های بیرون و داخل هر ورودی را تمیز کنید. آن ها را حسابی بتکانید و تمیزشان کنید، یا با آب و یا با یک دستمال کمی نم. مطمئن شوید که آن ها برای جلوگیری از ورود گرد و خاک همراه با کفش به خوبی عمل می کنند و هنوز به درد این کار می خورند.

نکاتی برای خانه تکانی پذیرایی

همه ی وسایلی که نیاز دارید را در کنار هم نگهدارید. مرتب کردن کابینت برای پیدا کردن و دستمال ها و شوینده های مورد نیاز، باعث می شود که شما برای جمع و جور کردن پذیرایی به کلی ناامید شوید و اصلا یادتان برود که هدف چیز دیگری بوده است.

با یک دوست و یا آشنا این کار را انجام دهید. بعد از آنکه خانه شما تمیز شد، نوبت خانه دوست تان می رسد.

به یک موسیقی و یا کتاب صوتی در حین انجام کار گوش دهید. هرچقدر فضا لذت بخش تر باشد، زمان زودتر می گذرد. این بهترین زمان است تا به هرچیزی که می خواهید گوش دهید؛

اگر کسی هم اعتراضی داشت، به آن ها پیشنهاد دهید که نوبتی آهنگ گوش کرده و تمیزکاری کنید.

دیگر خبرها

  • برای خانه تکانی چطور برنامه‌ریزی کنیم؟
  • خانه تکانی شهری در زنجان + فیلم
  • اشتباهات‌ نابخشودنی در خانه‌تکانی
  • تمیز کردن سرویس بهداشتی در خانه تکانی با اصولی ترین روش ها
  • باید و نبایدهای یک رسم زیبا
  • سنت زیبای خانه تکانی در آسارا
  • خانه تکانی بدون تمیزی دیوار فایده ندارد
  • خانه تکانی شبِ عید
  • موزه ‌هفت‌تپه‌ خانه‌تکانی شد
  • خانه تکانی پذیرایی و نکات مهمی که باید رعایت کنید