Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@20:39:57 GMT

انهدام باند قاچاق اسلحه در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۳۴۹۵

قاضی حیدری از دستگیری اعضای باند قاچاق اسلحه خبر داد و گفت: در بازرسی از مخفیگاه‌های قاچاقچیان، حدود ۴۰ هزار قلم انواع مهمات مربوط به سلاح‌های جنگی و شکاری و ۶۰ قبضه انواع سلاح کشف و ضبط شد. ناطقان: قاضی حیدری معاون دادستان مشهد اظهار کرد: با بررسی‌های میدانی و اطلاعاتی و هماهنگی دستگاه قضایی و تلاش گسترده سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات خراسان رضوی اطلاعاتی به دست آمد مبنی براینکه قاچاقچیان اسلحه به دلیل تنگنا‌های اطلاعاتی، مسیر انتقال سلاح‌های مرگبار به کشور را به مرز‌های شرقی تغییر داده اند بنابراین از چند ماه گذشته، فعالیت‌ها و تحرکات قاچاقچیان در مرز‌های شرقی استان خراسان رضوی زیر چتر اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفت و این مرز‌ها به صورت کاملا پوششی یا استفاده از امکانات و تجهیزات شناسایی زیر ذره‌بین اطلاعاتی رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
قاضی حیدری با اشاره به حمایت‌های گسترده رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی و راهنمایی‌های دادستان مرکز استان، برای تامین امنیت کشور در نقاط حساس و مرز‌های ایران زمین اضافه کرد: اقدامات قضایی و اطلاعاتی با رصد‌های امنیتی نشان می‌داد که قاچاقچیان برای انتقال اسلحه به کشور قصد دارند از برخی خلأ‌های موجود استفاده کنند، بنابراین حاملان سلاح از نقطه صفر مرزی زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفتند تا همه اعضای باند و همچنین خلأ‌های موجود شناسایی شود. 
معاون دادستان مشهد خاطرنشان کرد: ابتدا یک دستگاه خودروی حامل انواع سلاح‌های قاچاق در مشهد به محاصره سربازان گمنام امام زمان (عج) درآمد، اما راننده که متوجه ماجرا شده بود اقدام به تیراندازی کرد و درگیری مسلحانه درحالی رخ داد که یکی از ماموران نیز با اصابت گلوله مجروح شد و به مرکز درمانی انتقال یافت. 
قاضی حیدری افزود: با دستگیری راننده خودروی حامل چندین قبضه سلاح، ادامه عملیات به دستگیری پنج عضو دیگر این باند انجامید و همه اعضای باند در چنگ قانون گرفتار شدند. این مقام قضایی گفت: در بازرسی از مخفیگاه‌های قاچاقچیان، حدود ۴۰ هزار قلم انواع مهمات مربوط به سلاح‌های جنگی و شکاری و ۶۰ قبضه انواع سلاح کشف و ضبط شد.
معاون دادستان مشهد افزود: در میان دستگیر شدگان فردی وجود دارد که در پوشش خرید و فروش سلاح‌های مجاز، اقدام به قاچاق اسلحه می‌کرد. 
وی با بیان این که از اعضای این باند مقادیر زیادی شوکر، دستبند، سرنیزه، اسپری و... نیز کشف شده است، تصریح کرد: تحقیقات بیشتر برای ردیابی عوامل دیگر مرتبط با باند‌های قاچاق سلاح در مشهد ادامه دارد.
منبع: میزان برچسب ها: باند قاچاق اسلحه ، مشهد ، سربازان گمنام امام زمان

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادرملو قهرمان نیم فصل اول اسلحه اپه آقایان شد

تیم شمشیربازی چادرملو اردکان با برتری برابر حریفان خود در دور دوم رقابت‌های لیگ سراسری شمشیربازی اسلحه اپه آقایان کشور، قهرمان نیم فصل اول این رقابت‌ها شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، دور دوم رقابت‌های لیگ سراسری شمشیربازی در اسلحه اپه آقایان پنجشنبه و جمعه مورخ 13 و 14 اردیبهشت ماه  برگزار شد تا تکلیف قهرمان نیم فصل اول رقابت‌ها مشخص شود.

تیم چادرملو اردکان متشکل از محمد اسماعیلی، بهنام بیک، امیرحسین موشحی، محمد علی خاکزار و علی نمازی همانند مرحله اول رقابت‌ها تمام رقبای خود را شکست داد و بدون باخت قهرمان بلامنازع نیم فصل اول رقابت‌ها شد.

آتراارتوپد ارومیه با ترکیب طاهر عاشوری، محمد برزگر، محمدرضا وثوقی، احمدرضا کنعانی و یاسین نوری تمام حریفان خود به جز چادرملوی صدرنشین را شکست داد و با 8 برد و یک باخت نایب قهرمان نیم فصل اول رقابت‌ها شد.

محمد رضایی، علی عالی مرام، آرش تخشا و دانیال للگانی از تیم فولاد مبارکه سپاهان، دیگر تیم مدعی این دوره رقابت‌ها، تنها مقابل دو تیم مدعی دیگر یعنی چادرملو و آتراارتوپد متحمل باخت شدند و با 7 برد و 2 باخت جایگاه سوم نیم فصل اول رقابت‌ها از آن خود نمودند.

در ادامه این مرحله از رقابت‌ها بخشی از دیدارهای مرحله برگشت نیز برگزار شد و تنها دیدار‌های رو در روی 5 تیم نخست جدول که شانس ایستادن روی سکو را دارند به مرحله سوم و پایانی رقابت‌ها موکول شد.

انتهای پیام/781/.

دیگر خبرها

  • لحظه وحشتناک خودکشی یک زن با اسلحه
  • چادرملو صدرنشین لیگ برتر شمشیربازی اسلحه اپه شد
  • چادرملو قهرمان نیم فصل اول اسلحه اپه آقایان شد
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان