Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:38:53 GMT

افزایش ۱۰ هزار تنی ظرفیت فرآوری کشمش در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۳۶۸۴

افزایش ۱۰ هزار تنی ظرفیت فرآوری کشمش در استان زنجان

زنجان-مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از افزایش ۱۰ هزار تنی ظرفیت فرآوری کشمش در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، بهاره داد لویی افزود: حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی با ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و روستایی اهداف مختلفی همچون کمک به بهبود سطح زندگی روستائیان از طریق افزایش درآمد سرانه آن‌ها، حرکت در جهت استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود در مناطق روستایی، تولید بخشی از کالای موردنیاز کشور در مناطق روستایی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر برای محصولات را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ایجاد زمینه مناسب برای افزایش مهارت‌ها و شکوفایی استعدادهای روستائیان، کمک به کنترل مهاجرت‌های بی‌رویه و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، کمک به افزایش صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد اشتغال مولد برای جمعیت مازاد بر فعالیت‌های بخش کشاورزی را از دیگر اهداف و سیاست‌های حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی برشمرد.

داد لویی عنوان کرد: حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی به‌منظور تحقق اهداف و سیاست‌های فوق، مسئولیت صدور جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری، تأیید و معرفی برای اعطای تسهیلات بانکی، گردآوری، جمع‌بندی و تحلیل آمار و اطلاعات واحدهای صنعتی، ارائه مشاوره‌های فنی به متقاضیان، بازدیدهای دوره‌ای از واحدهای تولیدی تحت پوشش، معرفی واحدهای صنعتی و تولیدی نمونه و کارآفرین، تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری را بر عهده دارد.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس طرح آمار آمایش منطقه‌ای کشور در سال ۹۵، حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان موفق به کسب رتبه نخست در بخش ایجاد اشتغال در صدور پروانه بهره‌برداری و رتبه دوم در بخش‌های تعداد صدور پروانه و میزان جذب ماده خام و میزان سرمایه‌گذاری پروانه بهره‌برداری شده است.

داد لویی بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین مقام نخست کشوری در بخش فرآوری محصول زیتون و رتبه چهارم کشوری در فرآوری محصول کشمش را از آن خودکرده است.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ ظرفیت جدید فرآوری کشمش در استان زنجان افزایش ۱۰ هزار تنی داشته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ که با حضور معاونان، مدیران، تشکل‌های بخش طیور و کشتارگاه مرغ برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی کمک به تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کنندگان است و هیچ محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام نداریم.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود. همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند، خاطرنشان کرد: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم که با انجماد و صادرات از تولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی ادامه داد: بایستی ظرفیت عمل‌آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود. تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری

جمشید زمانی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست از توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 748364

دیگر خبرها

  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد