Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین دوره نبرد هوش مصنوعی شریف بعنوان معتبرترین مسابقه برنامه نویسی کشور پس از دو مرحله رقابت سخت دانشجویان و دانش آموزان به پایان رسید و برگزیدگان اعلام شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امروزه به دلیل گسترش دانش و پیچیده‌تر شدن فرایند تصمیم‌گیری، استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی به خصوص سیستم‌های هوش مصنوعی در تصمیم‌گیری، اهمیت بیشتری یافته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربردهای هوش مصنوعی چنان گسترده و فراگیر شده‌اند که بسیاری از این کاربردها دیگر با نام هوش مصنوعی شناخته نمی‌شوند و نام تخصصی خود را دارند. تأثیر هوش مصنوعی را اکنون می‌توان در همه جهات و نقاط زندگی مردم دید. آیفونی که قادر به تشخیص اعضای خانه است یا تلویزیونی که نور صفحه نمایش دلخواه را با تعداد افراد تنظیم می‌کند، همه و همه کاربردهای هوش مصنوعی هستند، به خاطر همین اهمیت و کاربرد وسیع، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف نسبت به برگزاری مسابقاتی سالم و هیجان انگیز برای علاقه مندان به این حوزه اقدام کردند از این رو با محمدجواد ابوطالبی دبیر دهمین دوره نبرد هوش مصنوعی شریف گفت‌وگویی داشتیم.

 

ابوطالبی عنوان کرد: نبرد هوش مصنوعی  با عنوان  Sharif AI Challenge2018یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی در سطح کشور است که به همت انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، با حضور تمام دانشگاه ها و مدارس مهم برگزار می‌شود.

 

دبیر دهمین دوره نبرد هوش مصنوعی شریف اعلام کرد: برای برگزاری مسابقه یک فراخوان عمومی تهیه شد و ثبت نام شرکت کنندگان محدودیت سنی و رشته تحصیلی نداشت از این رو محصلان و دانشجویان امکان شرکت و رقابت در یک مسابقه یکسان را داشتند.

 

وی با اشاره به دو مرحله‌ غیرحضوری و حضوری مسابقه ادامه داد: با توجه به ان که دهمین دوره نبرد هوش مصنوعی شریف در این دانشگاه برگزار می شود دانش آموزان و دانشجویان استقبال خوبی داشته اند و حدود 1100 نفر برای شرکت در مسابقه ثبت نام کردند و 300 تیم یک تا سه نفره را تشکیل دادند اما در بازه 14 بهمن تا 6 اسفندماه امسال حدود 107 تیم در دوره غیر حضوری بصورت آنلاین برنامه نویسی های خود را برای شرکت در رقابت روی سایت ارسال کردند.

 

ابوطالبی اظهار داشت: مسابقه بدین صورت بود که شرکت کنندگان می بایست برنامه نویسی متناسب با مستندات ارائه شده از سوی تیم فنی مسابقه (مثل نوع زمین و نیروهای موجود در بازی) برای اجرای یک بازی را به یکی زبان های برنامه نویسی مثل جاوا، پایتون و سی‌پلاس‌پلاس ارائه کنند. البته طراحی بازی و برنامه نویسی متناسب با آن برای هر دوره از نبرد هوش مصنوعی متفاوت است.

 

دبیر دهمین دوره نبرد هوش مصنوعی شریف گفت: پس از رقابت برنامه تیم ها در دوره غیرحضوری، حدود 48 تیم از 107 تیمی که ارسال کد داشتند به مرحله حضوری راه یافتند.

 

وی درباره تیم های راه یافته به مرحله حضوری دهمین دوره نبرد هوش مصنوعی شریف عنوان کرد: تیم هایی از دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تهران، علم و صنعت، اصفهان، یزد، گیلان، علم و فرهنگ، فردوسی مشهد و مدارس علامه حلی، علامه طباطبایی، شهید اژه ای و غیره در دوره حضوری شرکت کردند.

 

وی با بیان اینکه مرحله حضوری مسابقه 16 و 17 اسفندماه در دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، ادامه داد: روز نخست برگزاری مسابقه، تیم ها به صورت لیگ های گروهی با هم رقابت کردند و از بین 48 تیم، 32 تیم برای برگزاری مسابقه به صورت دو حذفی به روز دوم (17 اسفندماه) صعود کردند.

ابوطالبی بعد از ارائه توضیحاتی درباره روز پایانی رقابت بین تیم ها تصریح کرد: در پایان روز دوم مسابقه، تیم های برگزیده اول تا سوم نبرد هوش مصنوعی انتخاب شدند که تیم دانشگاه نجف آباد اصفهان به همراه عضوی از دانشگاه علوم پزشکی تهران با کسب رده نخست برنده 7 میلیون تومان شد و دو تیم از دانشگاه تهران با کسب رده دوم و سوم به ترتیب جایزه 5 و 3 میلیون تومانی را از آن خود کردند.

دبیر دهمین دوره نبرد هوش مصنوعی شریف مسابقه را دارای اهداف بلند مدت آموزش، کار تیمی و ترویج برنامه نویسی دانست و درباره حمایت از برگزیدگان اظهار داشت: این نبرد شکل استارتاپی ندارد و فارغ از جایزه نقدی، برنده شدن در مسابقه ای گسترده و مهم برای تیم های برگزیده ارزشمند خواهد بود، البته ممکن است دانشگاه های تیم های برگزیده حمایت خاصی را برای آنها تدارک ببینند.

وی با اشاره به حامیان و برگزارکنندگان گفت: برگزار کننده هر 10 دوره مسابقه، انجمن علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف بوده است و حدود 100 دانشجوی جوان و پرتلاش این دانشکده برگزاری مسابقه را برعهده داشتند درواقع از این تعداد 29 نفر بعنوان تیم فنی ( دارای مسئولیت طراحی بازی و سایت دریافت و اجرای سه بعدی بازی های برنامه نویسی شده شرکت کنندگان) و 60 نفر بعنوان تیم اجرایی به برگزاری مسابقه پرداختند.

ابوطالبی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور دانش آموزان برخی مدارس در این مسابقه آیا آموزش و پرورش هم از حامیان بوده است یا خیر، بیان کرد: آموزش و پرورش حمایتی برای این مسابقه نداشت و انجمن علمی دانشکده تبلیغات خود را به صورت مستقیم در مدارس انجام داد.

وی تاکید کرد: یکی از شاخصه های جدی نبرد هوش مصنوعی شریف این است که صفر تا صد برگزاری مسابقه را دانشجویان کارشناسی دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف انجام می دهند و در این برنامه با چنین مقیاسی پشتیبانی ارگان های دولتی به صورت خاص و جدی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چین

به گزارش قدس آنلاین، عصر امروز ساعت ۱۶ به وقت محلی مراسم قرعه‌کشی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا در امان پایتخت کشور اردن محل برگزاری این رقابت‌ها برگزار شد که طی آن تیم ملی هندبال جوانان ایران در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد.

۱۳ تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند که در ۳ گروه ۳ تیمی و یک گروه ۴ تیمی قرعه‌کشی شدند.

قرعه‌کشی کامل این مسابقات به این شرح است:
گروه A: بحرین - عربستان - هنگ کنگ
گروه B: کویت - ایران- چین
گروه C: اردن- هند - عمان
گروه D: ژاپن - کره‌جنوبی- چین تایپه- قطر

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ در لهستان قرار است ۲۶ تیر تا ۶ مرداد سال جاری در اردن برگزار شود.


لازم به ذکر است که ابتدا قرار بود رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی عربستان سعودی برگزار گردد که پس از انصراف این کشور با تصمیم کنفدراسیون هندبال آسیا میزبانی این دوره از رقابت‌ها، به کشور اردن سپرده شد.

تیم ملی هندبال جوانان کشورمان با هدایت شریف مومن مصری در حال آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در این دوره از رقابت‌هاست.

دیگر خبرها

  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چین
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • آغاز مسابقات کریکت نابینایان ‌در مزار شریف