Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@18:18:22 GMT

دلايل افت عجيب سوددهي صندوق ذخيره فرهنگيان

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۳۹۷۰

دلايل افت عجيب سوددهي صندوق ذخيره فرهنگيان

خبرگزاري آريا - کارشناسان کاهش افت سود صندوق ذخيره فرهنگيان و ضرر يک هزار ميلياردي از اين بابت را نشان‌دهنده سوءمديريت مي‌دانند، و در همين رابطه رئيس تيم تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره معتقد است" وقتي از صندوق چيز نمانده است سودي ندارند و از موجودي پرداخت مي‌کنند."
به گزارش خبرگزاري آريا، جبار کوچکي نژاد در پاسخ به اين پرسش که برخي افراد مدعي هستند در گزارش نهايي تيم تحقيق و تفحص از واژه اختلاس يکبار هم استفاده نشده است و به موارد تخلف اشاره شده اظهار کرد: متاسفانه حاکميت باند سياسي شديد در صندوق ذخيره باعث شده است تا شاهد حمايت از متخلفان باشيم و البته نبايد از اين مورد نيز تعجب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود:اسناد تخلفات در صندوق ذخيره از هيئت مديره تا مديرعامل موجود است و اختلاس در بانک سرمايه نيز روشن است و 4 تا 5 هزار صفحه اسناد درباره تخلفات وجود دارد که دادگاه بايد مشخص کند اختلاس است يا نه.
* صندوق ذخيره فرهنگيان سهامدار عمده بانک سرمايه
رئيس تيم تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: بيش از 20 نفر از متهمان پرونده صندوق ذخيره و بانک سرمايه در زندان بودند و تعدادي با قيد وثيقه آزاد شده‌اند از سوي ديگر صندوق ذخيره سهامدار عمده بانک سرمايه است و نقش کليدي را در انتخاب مديرعامل بانک دارد.
کوچکي نژاد درباره علت افت سود صندوق ذخيره فرهنگيان عنوان کرد: وقتي از صندوق چيز نمانده است سودي ندارند و از موجودي پرداخت مي‌کنند.
* افت هزار ميلياردي سود صندوق ذخيره
به گزارش تسنيم، در همين رابطه ابراهيم سحرخيز معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش معتقد است مشارکت اندک معلمان در انتخابات هيئت امناي صندوق ذخيره فرهنگيان اين موضوع را اثبات کرد، آنها خواستار تغييرات اساسي در صندوق ذخيره فرهنگيان هستند و با انتخاب دو نماينده در هيئت امنا کاري نمي‌توان انجام داد بلکه ساختار اداره صندوق ذخيره بايد تغيير کند.
وي افزود: تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان آن قدر زمان‌بر شد که ارقام مختلفي از ميزان تخلفات گزارش شد و اخيرا نيز مي‌گويند 1500 ميليارد تومان از پول‌ها بازگشته است از سوي ديگر برخي متخلفان از کشور خارج شده‌اند.
معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اينکه ماهانه حدود 22 ميليارد تومان از حقوق معلمان به صندوق ذخيره فرهنگيان واريز مي‌شود، گفت: چطور است که سود سال 91 اين صندوق يک هزار و 150 ميليارد تومان بود اما هم‌اکنون به 140 ميليارد تومان تنزل داشته است و در شرايطي که مي‌گويند 6 درصد رشد اقتصادي داشتيم چرا سود صندوق تا اين حد افت داشته است.
سحرخيز با اشاره به کاهش افت سود صندوق ذخيره فرهنگيان و ضرر يک هزار ميلياردي از اين بابت خاطرنشان کرد: اين مسئله نشان دهنده سوءمديريت است. مديران صندوق بايد نگاه اقتصادي داشته باشند و نمي‌توان اين صندوق را به دست سياسيون سپرد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA

حسام شعبانی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید محصولات آزمایشگاهی تشخیص تقلب‌های غذایی و محصولات ژنتیکی دستکاری‌شده از طریق DNA درباره محصولات تولید شده در این شرکت به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا توضیح داد: درحال حاضر، این شرکت، تنها شرکت دارنده مجوز آزمایشگاه‌های تشخیص برنج تقلبی داخلی و وارداتی با عنوان «ژنوتایپینگ» یا روش تشخیص اصالت برنج از طریق انگشت‌نگاری در جهان است. 

وی به آخرین دستاورد این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید کیت‌های تخصصی تشخیص تقلب مواد غذایی بر پایه DNA، اشاره کرد و گفت: خط تولید کیت‌های تشخیص تقلب موادغذایی، توسط متخصصان این شرکت با هدف استفاده گسترده در کارخانه‌های تولیدکننده موادغذایی، راه‌اندازی شد. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: اما به دلایل گوناگون، ازجمله شرایط اقتصادی، شرایط نظارتی و سیاست‎های کلان، این کیت‌ها در کشور رواج پیدا نکرد. 

شعبانی درباره تولید کیت‌های عفونی پزشکی برای انسان توسط این شرکت توضیح داد: بعد از توقف تولید کیت‌های تشخیص تقلب‌های غذایی براساس دی‌ان‌ای، به دنبال کیت‌های عفونی پزشکی انسانی رفتیم. 

این فناورحوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، توضیحات بیشتری درباره کیت‌های تشخیص تقلب غذایی بر پایه DNA ارائه کرد و گفت: نوع دی‌ان‌اِی، براساس کلیدواژه‌هایی که برای هر موجود زنده‌ای دارد برای تشخیص موادغذایی به کار می‌آید.

وی افزود: برای نمونه، جهت تشخیص تقلب‌های غذایی در سوسیس و کالباس از دی‌ان‌ای حیوان خوک، استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به عدم‌تجاری‌سازی این کیت‌های تشخیص‌دهنده تقلب‌های مواد غذایی افزود: به دلایل بسیاری از جمله بی‌توجهی به کیفیت در کشور ما، مشکلات ارزی و برخی قوانین سخت‌گیرانه، رقابت سالم و درستی برای تجاری‌سازی کیت‌های تشخیص دهنده بر پایه دی‌ان‌ای داخلی شکل نگرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • رشتوندان از دلایل حضور خود در راهپیمایی ضد صهیونیستی می گویند
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • آمار و دلایل محبوبیت بازی های آنلاین منتشر شد
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA