Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا با قانون جدید پارلمان رژیم صهیونیستی برای لغو حق فلسطینی‌ها درباره اقامت در قدس مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای این قانون را "بسیار خطرناک" دانست و اعلام کرد که این قانون حضور فلسطینی‌ها در قدس شرقی را به خطر می‌اندازد و موجب پیچیده‌تر شدن اجرای راهکار تشکیل دو کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: قانون جدید امکان دارد وضعیت اقامت فلسطینی‌ها در قدس شرقی را بیش از پیش به خطر بیندازد.

اتحادیه اروپا بر مخالفتش با به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی سال 67 از جمله قدس شرقی اعلام و تأکید کرد که قانون جدید را زیر نظر خواهد داشت.

براساس قانون جدیدی که پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) تصویب کرده بیش از 320 هزار فلسطینی در قدس شرقی مقیم هستند اما شهروند اسرائیل نخواهند بود و این به آن معناست که رژیم صهیونیستی می‌تواند آنها را از قدس بیرون کند.

دادگاه عالی اسرائیل اواخر سال میلادی گذشته اعلام کرد که لغو اقامت فلسطینی‌ها در قدس شرقی به بهانه ارتباط با نهادهای فلسطینی بر اساس قانون اساسی جزو اختیارات وزیر امور داخلی نیست اما دادگاه به دولت شش ماه برای تصویب قانون جدیدی در این باره مهلت داد. در سال 2006 وزیر امور داخلی اسرائیل دستور لغو اقامت چهار فلسطینی را داده بود. این چهار تن از نمایندگان جنبش حماس بودند: محمد ابوطیر، احمد عطون، محمد طوطح و خالد ابوعرفه.

مقامات اسرائیلی این چهار تن را بازداشت کرده‌اند و بعدا مجوز اقامتشان در قدس را لغو کرده و آن‌ها را به کرانه باختری منتقل کردند. قانون جدید به این معناست که لغو اقامتشان آنها نیز در قدس نهایی می‌شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت کودکان فلسطینی در حمله رژیم اسرائیل + عکس های دردناک

دیگر خبرها

  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • بازی غرب برای گرجستان: موذیانه، خطرناک و بی‌رحمانه
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • صبر امریکا لبریز شد؛ اگر حماس آتش‌بس را نپذیرید از قطر اخراج می‌شوند؟
  • شهادت کودکان فلسطینی در حمله رژیم اسرائیل + عکس های دردناک
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد