Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز در مطلبی نوشت: علی‌رغم ذوق زدگی رئیس جمهور آمریکا و موافقت زودهنگام وی برای دیدار و گفتگو با رهبر کره شمالی، مایک پنس معاون ترامپ بار دیگر تهدیدات خود علیه پیونگ یانگ را تکرار کرد. دستیاران ترامپ نیز ادعا کردند سیاست های کاخ سفید که متشکل از تحریم و تهدید بود کره شمالی را به پای میز مذاکره کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ پیش از این بارها سیاست های باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا، در قبال پیونگ یانگ را به باد انتقاد گرفته بود. وی گفت نرمش های اوباما به هیچ وجه کارساز نبوده است و با کره شمالی باید با سیاست تهدید مقابله کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: با وجود ابراز تمایل پیونگ یانگ به مذاکره با آمریکا، هنوز مشخص نیست دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی چه نتایجی در بر داشته باشد و سیاست های ترامپ تا چه حد کارساز واقع شود. با این حال ترامپ تمایل رهبر کره شمالی به برگزاری مذاکره را یک پیروزی بزرگ برای خود می داند.

پیش از این برای حل مساله کره شمالی، مذاکرات شش جانبه ای در طول 10 سال در پکن برگزار شد که طی آن، تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به یک توافق برد برد با شکست مواجه شد. بنابراین، ترامپ مذاکره مستقیم میان سران دو کشور را راه حل موثر و مناسب تری برای دستیابی به توافق می داند؛ اقدامی که کمی متفاوت تر از مذاکرات گذشته است.

یکی از کارشناسان در این خصوص اظهار کرد ممکن است شخصیت خاص و متفاوت ترامپ و کیم جونگ اون به طرز عجیب و غیرقابل باوری به حل این مساله و دستیابی به توافق صلح کمک کند. ویژگی شخصیتی هر دو به گونه ای است که تمایل دارند خود را قدرت جهانی معرفی کنند که قادر است در هر زمان هر تصمیمی را اتخاذ کند.

اسکای‌نیوز در ادامه نوشت: کره شمالی از دهه 60 میلادی به گسترش فناوری هسته ای پرداخته است و رهبر این کشور دست کشیدن از برنامه های هسته ای اش را با بقای حکومت خود در تضاد می بیند. از سوی دیگر ترامپ نیز با خواسته ها و انتظارات فراوانی وارد گفتگو با کیم جونگ اون خواهد شد. وی در نظر دارد سیاست فشار حداکثری را تا تعلیق کامل فعالیت های هسته ای پیونگ یانگ ادامه دهد. این در حالی است که پیونگ یانگ بدون دریافت تضمین محکم و اساسی در این زمینه بعید است از فعالیت های خود دست بکشد.

در انتهای این گزارش آمده است: پیش بینی می شود برای دستیابی به توافق، موانع بسیار زیادی بر سر راه ترامپ و کیم جونگ اون وجود داشته باشد؛ با این حال این دیدار در کاهش تنش ها میان دو طرف موثر خواهد بود. باید پذیرفت اگر ترامپ موفق شود کره شمالی را خلع سلاح هسته ای کند، میراثی قابل توجه از خود به جای خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

گزارش اسکای‌نیوز از توافق آمریکا و کره شمالی برای آغاز مذاکرات

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک دیپلمات ارشد آمریکایی مدعی شد که نزدیکی اخیر بین روسیه و کره شمالی می تواند به پیونگ یانگ برای اتخاذ رویکرد مخاطره آمیز جسارت دهد.

«جونگ پاک» معاون دستیار وزیر امور خارجه در امور کره شمالی اعلام کرد که رویکرد مسکو در قبال کره شمالی می تواند به این معنا باشد که این کشور تمایل بیشتری به تهدید همسایه جنوبی خود و صادرات سلاح به خارج از کشور دارد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که گسترش روابط مسکو و پیونگ یانگ بدان معناست که کره شمالی تمایل بیشتری دارد تا از درخواست های واشنگتن برای بازگشت به مذاکرات خلع سلاح هسته ای سرپیچی کند.

پاک مدعی شد که بهبود روابط نزدیک بین مسکو و پیونگ یانگ از ارسال تسلیحات کره شمالی به روسیه نشات گرفته و روسیه از این تسلیحات در جنگ اوکراین استفاده می کند.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیشتر گزارش‌های مربوط به تحویل سلاح از کره شمالی را رد کرد. مقامات کره شمالی هم بارها منکر ارسال سلاح به روسیه شده اند.

کد خبر 6086892

دیگر خبرها

  • حروف الفبا و تأثیرش در نمرات دانش‌آموزان
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • وقتی اسکای نیوز ناامید شد
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو