Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به عملیات نظامی در میادین مختلف نظامی داخلی و مرزی ادامه می‌دهند تا اشغالگران و متجاوزان را به زانو درآورند.

النجم الثاقب آورده است، یمنی‌ها طی دو سه ماهه اخیر توانستند خسارات سنگینی را در زمینه تجهیزات و نیرو به صفوف متجاوزان و مزدورانشان وارد کنند تا اهرم فشار بر نیروهای سیاسی یمن را در مذاکرات آینده افزایش دهند و گزارش می شود که ائتلاف پس از حذف برگه خیانت علی عبدالله صالح و شبه نظامیان خائن او عملیات نظامی خود را علیه مردم یمن تشدید کرده است؛ اما استقامت مردم یمن از طریق آمادگی کامل آنها برای رویارویی، توانسته تحرکات عربستان سعودی و متحدان آن در تمامی سطوح را ناکام گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سایت یمنی نوشت که سال 2018 سال شرمساری، ننگ و تحقیر برای نیروهای ائتلاف است، چرا که لنز رسانه های جنگ در طی دو ماه از آغاز سال نو تلفات سنگین آنها را ثبت و مرکز رسانه انصارالله به شرح زیر منتشر کرده است:

تلفات متجاوزان آمریکایی-سعودی در ژانویه 2018

تجهیزات زمینی منهدم شده متجاوزان بالغ بر 189 دستگاه شامل 27 خودروی زرهی، 3 تانک و 159 جنگ افزار مختلف دیگر بوده است.

اما در حوزه تجهیزات نیروی هوایی یک فروند جنگنده تورنادو، یک فروند جنگنده اف 15 و یک فروند پهپاد ائتلاف سعودی توسط نیروهای مقاومت یمن سرنگون شده است.

در همین ماه ژانویه طی عملیات‌های مختلف 4 انبار سلاح متجاوزان و مزدوران سعودی به آتش کشیده شده، 174 مزدور و  72 نظامی سعودی هدف تک تیراندازهای مقاومت یمن قرار گرفته، هفت نوبت عملیات هجومی انجام شده و 84 بار جلوی پیشروی نظامیان و مزدوران سعودی گرفته شده است.

اهداف دشمن سعودی و مزدورانش در این مدت هم از موشک باران ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در امان نبود به گونه ای که از بین موشک‌های بومی یمن پنج فروند موشک زلزال 1، 9 فروند موشک زلزال 2، 2 فروند موشک صرخه،156  فروند موشک کاتیوشا، 1 فروند موشک گراد و جمعا 173 فروند موشک را نثار مواضع متجاوزان کردند.

موشک‌های بالستیک شلیک شده به مواضع سعودی‌ها نیز شامل پنج فروند موشک قاهر، یک فروند موشک برکان 2 و سه فروند موشک بالستیک کوتاه برد دیگر و جمعا 9 فروند موشک بالستیک از زرادخانه موشکی ارتش یمن بود که با موفقیت به اهداف دشمن شلیک شده است.

خسارت تجهیزات نظامی دشمن سعودی-آمریکایی در ماه فوریه 2018 شامل انهدام 20 خودروی زرهی، پنج دستگاه تانک، انهدام و از کار افتادن 125 خودروی مختلف دیگر در حوزه جنگ افزارهای زمینی و در حوزه جنگ افزارهای هوایی شامل سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی است.

طی عملیات‌های مختلف همچنین 3 انبار سلاح دشمن سعودی به آتش کشیده شده، 69 نظامی سعودی و 145 مزدور هدف تک تیراندازهای ارتش یمن قرار گرفتند.

در ماه فوریه همچنین 51 عملیات پیشروی نیروهای متجاوز ناکام گذاشته شده و بیش از 48 عملیات حمله به مواضع مزدوران سعودی صورت گرفته است.

نیروهای یمنی همچنین سه فروند موشک قاهر ام 2 و یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد و سه فروند موشک بالستیک نوع دیگر را شلیک کرده که با انهدام سیستم پدافند هوایی دشمن باک 3 و مستقر در المخا همراه بود.
سه فروند موشک بالستیک دیگر هم مقر فرماندهی نیروهای امارات را هدف گرفت و سیستم پدافند هوایی باک 3 در مأرب را منهدم کردو بدین ترتیب 10 فروند موشک بالستیک ظرف ماه فوریه گذشته به مواضع سعودی و مزدورانش شلیک شد

از زرادخانه موشک‌های تاکتیکی ارتش یمن نیز سه فروند موشک بومی زلزال 1، شش فروند موشک بومی زلزال 2، 192 فروند موشک کاتیوشا، 3 فروند موشک ارتقا یافته گراد به مواضع دشمن شلیک شد که جمعا 204 فروند موشک بومی شلیک شده است.

آنچه در بالا ذکر شد بخشی از تلفات دشمن سعودی-آمریکایی است که رسانه های معاند درصدد سانسور آن هستند اما رسانه مقاومت توانسته است حقایق جبهه‌های جنگ را برملا کرده و شکوه صنایع نظامی آمریکایی-غربی- صهیونیستی را در برابر رزمندگان یمنی و صنایع نظامی آنها درهم شکند.

توانمندی نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن محاسبات شکست خورده را دگرگون کرده و شواهد آن ناله و فریادهایی است که کاخ سفید پس از شلیک موشک بالستیک به کاخ الیمامه و انهدام موشک های پاتریوت آمریکایی در مأرب و المخا در عملیات دو گانه هواپیماهای شناسایی و یگان موشکی سر می دهد.

انتهای پیام/ص 

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع لبنانی از حمله های توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک راشیا الفخار در جنوب لبنان خبر دادند.

این درحالی است که حزب الله لبنان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در الرادار در مزارع اشغالی شبعا هدف قرار داد.

همچنین مقاومت اسلامی لبنان مرکز نظامی صهیونیستها در الراهب را با موشک هدایت شونده هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره نیز از شلیک ۴ موشک به سمت مرکز نظامی الرادار در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6096521

دیگر خبرها

  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • پایگاه‌های نظامی اشغالگران در جولان اشغالی هدف قرار گرفت
  • حمله راکتی به مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم
  • قسام مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم را هدف قرار داد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • (تصاویر) عجیب‌ترین خودرو‌های رزمی دوران جنگ جهانی دوم
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس