Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد – ايرنا – نائب رئيس تشکيلات نيروهاي مردمي (الحشد الشعبي) عراق گفت که جمهوري اسلامي ايران شريک اول عراق در پيروزي بر گروه تروريستي داعش به شمار مي رود.

`ابومهدي المهندس` روز شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا با تاکيد براينکه پيروزي عراق بر گروه تروريستي داعش مرهون کمک ها و حمايت هاي همه جانبه جمهوري اسلامي ايران است افزود که ايران شريک اول عراق در پيروزي بر گروه تروريستي داعش به شمار مي رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: در حالي که بغداد در ژوئن 2014 در آستانه سقوط حتمي به دست گروه تروريستي داعش قرار داشت حمايت ها و کمک هاي سريع و همه جانبه ايران در حوزه تسليحات، مشاوران نظامي و طراحي نقشه هاي جنگ، باعث شد تا بغداد سقوط نکند.
وي تاکيد کرد که حضور و کمک به موقع جمهوري اسلامي ايران نه تنها از سقوط بغداد به دست داعش جلوگيري کرد، بلکه جلوي فتنه مجدد مذهبي و جنگ فرقه اي را در عراق گرفت.
ابومهدي المهندس افزود که با حضور سريع مشاوران نظامي ايراني و حزب الله لبنان، نخست خطر از بغداد را دور کرديم و در مرحله دوم جاده سامراء را باز کرديم زيرا تروريست ها درصدد رسيدن به سامراء بودند.
وي اضافه کرد که اگر تروريست ها به سامراء مي رسيدند و به مراقد ائمه اطهار (ع) در سامراء تعرض مي کردند، فتنه مذهبي همانند 2006 بار ديگر سراسر عراق را فرا مي گرفت.
نائب رئيس تشکيلات نيروهاي مردمي (الحشد الشعبي) افزود که با وجودي که در آن برهه عراق با آمريکا توافقنامه راهبردي امنيتي داشت اما آمريکايي ها از ارائه هرگونه کمک به دولت عراق خودداري کردند.
المهندس افزود که آمريکايي ها حتي شرکت ويژه تعمير تانک هاي `آبرامز` را از عراق بيرون کشيدند و از دادن هرگونه سلاح و مهمات ويژه اين تانک ها به دولت عراق خودداري کردند درحالي که در آن زمان عراق در بالاترين سطح نياز به اين تجهيزات بود.
وي تاکيد کرد که تنها کشوري که در آن برهه در کنار ما ايستاد جمهوري اسلامي ايران بود زيرا انبارهاي سلاح و مهمات عراق تخليه شده بود و نيروهاي امنيتي و ارتش عراق دوسوم قدرت خود را از دست داده بودند.
وي ادامه داد که جمهوري اسلامي ايران و بچه هاي حزب الله لبنان در آن لحظات سخت و سرنوشت ساز به کمک ما شتافتند و براي سرعت عمل، سلاح ها و مهمات با هواپيما به عراق انتقال داده شد و مشاوران نظامي در صحنه هاي جنگ حضور يافته و با طراحي نقشه هاي جنگي، خطر از بغداد دور شد و جاده بغداد به سامراء گشوده شد.
وي اضافه کرد که در بهار موسوم به عربي که هدف نهايي آن تخريب سوريه بود، تنها کشوري که از دولت قانوني و مردم سوريه حمايت کرد و از فروپاشي اين نظام جلوگيري به عمل آورد جمهوري اسلامي ايران بود.
وي با تاکيد بر اين که ايران از فروپاشي سوريه جلوگيري کرد يادآور شد که عراق در آن برهه، آسمان خود را به روي هواپيماهاي ايران بازگذاشت تا سلاح و مهمات به سوريه انتقال داده شود.
ابومهدي المهندس گفت که جمهوري اسلامي ايران علاوه بر نقش تعيين کننده اي که در جنگ با تروريسم در سوريه و عراق داشته، خودش هم قرباني اول تروريسم در منطقه به شمار مي رود.
به گفته وي، ايران از زمان پيروزي انقلاب اسلامي قرباني تروريسم بوده و گروهک منافقين با حمايت آمريکايي ها و برخي کشورهاي اروپايي و بعضي کشورهاي منطقه مسوولان و مقامات بلندپايه اي از ايران از جمله رييس جمهور و نخست وزير را به شهادت رساندند.
نائب رئيس تشکيلات بسيج مردمي الحشد الشعبي افزود که اين حمايت ها از اين گروه تروريستي همچنان از سوي کشورهاي حامي آن از جمله آمريکايي ها، اروپايي ها و برخي کشورهاي عربي براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران ادامه دارد.
ابومهدي المهندس افزود که جمهوري اسلامي ايران براي مدت زماني نيز با عنصار گروه تروريستي طالبان در کنار مرزهايش با افغانستان مقابله کرد.
يادآور مي شود که کمک هاي جمهوري اسلامي ايران براي حفاظت از نظام هاي قانوني در عراق و سوريه و حفاظت از تماميت ارضي اين کشورها فقط منحصر به سلاح و مهمات و مشاوره نظامي نمي شود بلکه تعدادي از مشاوران نظامي ايران در خطوط اول درگيري به دليل حضور ميداني در صحنه هاي جنگ، شهيد و عده اي نيز زخمي شده اند.
خاورم *353*380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد

نیچروان بارزانی با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی میان دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا ، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر روز دوشنبه میزبان نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و هیات همراه بود.

در این دیدار حسین امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط میان ایران و اقلیم کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سفر آقای بارزانی به تهران را فرصتی مهمی در تقویت روابط ایران و اقلیم کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقاء نقش اقلیم در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به روابط برادرانه میان مقامات اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده میان دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار اقلیم کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار دانست.

رئیس اقلیم کردستان عراق با تجلیل از نقش سردار سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

وی با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی میان دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

 بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر معظم انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت‌های امروز مقام معظم رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار امروز با دکتر رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت.

در پایان این دیدار حسین امیرعبداللهیان از نقش اقلیم در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین (ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام‌ 

دیگر خبرها

  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق