Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل روستایی استانداری هرمزگان به اثربخشی فعالیت های کانون های مساجد در توسعه فرهنگی مناطق روستایی اشاره کرد وگفت: بین سه تا ۶ درصد از اعتبارات دهیاری های هرمزگان به حوزه فرهنگ به ویژه تقویت کانون های فرهنگی هنری اختصاص می یابد.

فیصل ضرغامی، مدیرکل روستایی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به وجود یکهزار و 715 روستا در گستره جغرافیایی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: از این تعداد، هزار و 225 روستای دارای دهیاری هستند که رابطه بسیار خوبی بین دهیاری ها، شوراها و کانون های مساجد ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بسیاری از برنامه های فرهنگی هنری در مناطق روستایی استان هرمزگان با محوریت کانون های مساجد و با حمایت و پشتیبانی دهیاری ها و شوراهای اسلامی برگزار می شود.

 

ضرغامی از برگزاری موفق بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در هرمزگان که رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز بر این موضوع اذعان داشت به عنوان نمونه ای از همراهی و همکاری بخش های مختلف بویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد و دهیاری ها در حوزه تبلیغات آن در جوامع یاد کرد.

 

وی همچنین به حضور استان هرمزگان برای سومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری کشور اشاره کرد و یادآور شد: از ظرفیت مناطق روستایی همه شهرستان های استان به جز شهرستان ابوموسی که در آن جامعه روستایی وجود ندارد در سومین نمایشگاه نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری استفاده شده است.

 

مدیرکل روستایی استانداری هرمزگان عنوان کرد: در این نمایشگاه، فرهنگ، آداب، رسوم، سنن و آیین ها مردمان استان هرمزگان در قالب 16 غرفه در سالن شماه 7 و 2 خانه روستایی در سالن شماره 8 به نمایش گذاشته شده است.

 

وی به تشریح وجه تمایز غرفه های هرمزگان با سایر استان ها پرداخت و اذعان کرد: در غرفه های استان هرمزگان همه محصولات ارائه شده از منسوجات چرمی کار دست بانوی صنعتگر تا انواع پوشش سنتی و صنایع دستی محصولات دریایی از تولیدات جوامع روستایی است.

 

ضرغامی با اشاره به تفاوت های نسبی فرهنگی در بین مردم شرق، غرب و شمال استان هرمزگان با یکدیگر، تصریح کرد: اما در عین حال مردم همه مناطق استان دارای اشتراکات فراوانی با همدیگر هستند که همه این تفاوت ها و اشتراکات در قالب غرفه های هرمزگان ارائه شده است.

 

وی با ذکر این جمله که مسئولان کشوری و مردم استقبال  از غرفه های استان هرمزگان داشتند، ابراز امیدواری کرد که بتوان از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در جوامع روستایی برای احیا و توسعه پایدار در روستاها استفاده کرد زیرا شکل گیری اقتصاد پویا موجب تثبیت جمعیت در روستاها می شود.

 

مدیرکل روستایی هرمزگان از تثبیت جمعیت در مناطق روستایی به عنوان نیروهای مولد در روستاها به عنوان تاکیدات مقام معظم رهبری(حفظه الله)، سیاست های نظام جمهوری اسلامی و اهداف مهم دولت تدبیر و امید نام برد و بیان کرد: حفظ فرهنگ و سنن جوامع روستایی که از اهداف این نمایشگاه است حرکت و عامل مهمی برای انسجام اجتماعی محسوب می شود.

 

وی، برگزاری سه دوره مستمر نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری را از افتخارات دولت تدبیر و امید برشمرد و نشاط و انسجام اجتماعی را محصول آن دانست و تصریح کرد: نشاط و انسجام اجتماعی به تقویت امنیت ملی کمک می کند.

 

گفتنی است؛ سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر که با هدف آشنایی مردم به ویژه جوامع شهری، تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، سرمایه داران، اصناف و تجار با فعالیت های جوامع روستایی از 15 تا 18 اسفند ماه جاری به مدت سه روز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به این که تعهد ساخت ۱۶۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن مازندران دست یافتنی است و فقط به همت و تلاش و همگرایی وابسته است‌، گفت: بخشی نگری مانع پیشرفت و آبادانی مازندران می‌شود.

یوسف نوری روز شنبه در جلسه شورای تامین مسکن مازندران، با عنوان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم به صورت جدی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: تامین مسکن در افزایش نرخ ازدواج و باروری مازندران بسیار تأثیرگذار است لذا از فرمانداران  تقاضا داریم تا در تامین زمین مسکن حمایتی همت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: موانع تامین زمین مسکن حمایتی مازندران باید با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برطرف شود لذا روش‌ها و همگرایی‌ها در اجرای طرح‌ها بسیار مهم است و هر یک از شهرستان‌های مازندران در طرح نهضت ملی مسکن باید برای مسکن حمایتی وارد عمل شوند.

نماینده عالی دولت سیزدهم در مازندران تصریح کرد: مازندران حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بنا به اعلام دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از ۲۴۰ هزار خانوار زیر پوشش خود دارد و از خدمات حمایتی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه داشبورد طرح نهضت ملی مسکن مازندران باید در فناوری‌های جدید عملیاتی شود، تصریح کرد: یعنی شماره انداز پیشرفت روزانه ساخت نهضت ملی مسکن مازندران باید طراحی شود.

استاندار مازندران با بیان این که عمده مشکلات و موانع استان در سایه همگرایی حل و فصل می‌شود، گفت: طرح‌های هادی روستایی مازندران باید متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه طراحی شود، این که در روستایی خالی از سکنه، طرح‌های هادی تهیه شود، صحیح نیست.

نوری با اشاره به اینکه، نظام مسائل هر شهرستان با همکاری فرمانداران باید بدون مراجعه به استان حل و فصل شود و به جلسات استانی منتقل نشود، بیان کرد: ساخت مسکن محرومان مازندران را خیلی جدی بگیریم، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری