Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@10:33:59 GMT

در خرید ماهی قرمز برای عید دقت کنید

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۵۲۴۱

به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز اراک ؛ مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت : با توجه به علاقمندی مردم به خرید ماهی قرمز جهت سفره هفت سین باید ماهی قرمز از مراکز معتبر و بهداشتی تهیه شود وحتی المقدور از خرید ماهی از دست فروشان و دوره گردان به دلیل امکان نگهداری ماهی در شرایط بهداشتی نامناسب خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شانقی افزود : از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیر فعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری شود.
وی گفت : به منظور تعویض آب هر بار 50 % کل آب تعویض شود و از تعویض یکباره کل آب خودداری شود و در هنگام تعویض آب نیازی به دستکاری ماهی نمی باشد اما در صورت لزوم و بخصوص در افرادی با سابقه بیماری و یا حساسیتهای پوستی از دستکش استفاده شود و شستشوی کامل دست ها با آب و صابون بعد از هر بار دست زدن به آب یا ماهی انجام شود .
شانقی با اشاره به خرید گونه های ممنوع گفت : عرضه هر گونه خزندگان، دوزیستان و حلزون ها مجاز نمی باشد و بعضی از گونه ها مانند لاک پشت سنگاپوری و یا مینیاتوری(گوش قرمز) به عنوان مخزن بیماری باکتریایی سالمونلوز است که باعث گاستروانتریت در انسان می شود عرضه این گونه ها ممنوع می باشدو از خرید آنها اکیدا خودداری گردد.
وی افزود: در پایان نوروز از رها سازی ماهی ها  در رودخانه ها ، نهرها ، استخرها و سدها بدلیل جلوگیری از تغییر ژنتیکی و انتقال آلودگی به ماهیان بومی خودداری نمایید .
به گفته مدیرکل دامپزشکی، همشهریان می توانند جهت رهاسازی ماهیان قرمز 13 و 14 فروردین به پارک امیرکبیر، پارک شهر اراک و استخر آلومینیوم مراجعه نمایید .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدزاده باز هم روی دور غر زدن

به گزارش "ورزش سه"، وینگر پرتلاش سپاهانی‌ها در دیدار مقابل استقلال خوزستان در اواسط نیمه دوم تعویض شد و در هنگام بیرون آمدن از زمین خطاب به ژوزه مورایس از تعویض خود ابراز دلخوری کرد و شاید می‌خواست دلیل این تصمیم سرمربی طلایی‌پوشان را بداند.

این اولین باری نیست که احمدزاده در این فصل نسبت به تعویض خود اعتراض می‌کند و البته بازیکنان دیگری در سپاهان بوده‌اند که پس از دیدن اسم‌شان روی تابلوی تعویض با انرژی منفی به سمت کنار خط رفته‌اند.

البته احمدزاده انتظار داشت با توجه به شرایطش و اینکه هنوز از انرژی کافی برخوردار بود، به حضورش در زمین برای باز کردن دروازه استقلال خوزستان ادامه بدهد؛ اتفاقی که در نهایت رخ نداد و سپاهان با شانس اندک بازی را با تساوی ۱-۱ به پایان برد، در شرایطی که فرشاد روی نیمکت لب‌هایش را می‌جوید.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی خوزستان
  • اجرای طرح زنجیره ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان
  • وضعیت فعلی ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر مطلوب نیست
  • نشست تخصصی وبیناری در چابهار
  • احمدزاده باز هم روی دور غر زدن
  • امسال ۲۰۰ تن سیست و بیومست آرتمیا در آذربایجان غربی تولید می شود
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند