Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@22:48:23 GMT

6 طلا و سه نقره برای نمایندگان ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۶۱۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، سومین دوره رقابتهای وزنه بردای بین المللی جام فجر (یادواره سردار شهید عزیز الماسی) با رقابت 6 وزنه بردار به صورت همزمان در اوزان 85 و 94 کیلوگرم در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.

در دسته 85 کیلوگرم، وزنه برداران نپال و تاجکستان به همراه علی مکوندی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی مکوندی؛ در حرکت یکضرب وزنه 145 کیلویی را مهار کرد، سپس در دومین مرتبه موفق به مهار 152 کیلوگرم نشد ولی در حرکت سوم این وزنه را به نام خود ثبت کرد. مکوندی در حرکت دوضرب ابتدا وزنه های 180 و 195 کیلویی را بالای سر برد ولی در آخرین حرکت وزنه 201 کیلوگرم را بالای سر نبرد تا با مجموع347 کیلوگرم به سه مدال طلا دست یابد.
سانگوف از تاجکستان با مجموع 260 کیلوگرم به سه مدال نقره دست یافت و وزنه بردار نپالی در جایگاه سوم ایستاد.
در دسته 94 کیلوگرم نیز سید ایوب موسوی؛ در حرکت یک ضرب وزنه های 160، 165 و 170 کیلوگرم، در حرکت دوضرب وزنه های 200 و 210 کیلوگرم را مهار کرد و در مرتبه سوم وزنه 216 کیلویی را نتوانست مهار کند و با حدنصاب 380 کیلوگرم، سه مدال طلا را گرفت.
رحمان اورامه دیگر وزنه بردار خوزستان، نماینده کشورمان در حرکت یک ضرب وزنه های 146، 155 و 162 کیلوگرم، در حرکت دوضرب نیز وزنه 195کیلوگرم و 206 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و با حدنصاب 368 کیلوگرم به سه مدال نقره دست یافت.

مسابقات وزنه برداری جام بین المللی فجر از پنجشنبه در سالن امام رضای شهرک نفت اهواز آغاز شده است و عصر امروز با رقابت وزنه برداران دسته های 105 و 105+ کیلوگرم پایان می یابد.

در این مسابقات ۳۰ وزنه‌بردار از ۱۰ کشور آمریکا، گرجستان، تاجکستان، افغانستان، صربستان، بنگلادش، یمن، نپال، سوریه و تیم استان خوزستان به نمایندگی از وزنه‌برداری کشورمان شرکت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!

ورزش ایران برای کسب طلا در پاریس به کشتی دل بسته است اما رییس فدراسیون کشتی می‌گوید که  المپیک سخت است و اگر موفق شویم فقط یک مدال طلا هم بگیریم واقعا هنر کردیم!"

به گزارش تابناک ورزشی؛ مراسم تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در سالن اجلاس برگزار شد.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورزش هنوز در بین مسوولان جای واقعی خودش را پیدا نکرده است. همیشه از قدیم به ورزش نگاه ابزاری شده است اما من به شما قول میدهم اگر این نگاه ابزاری از روی ورزش برداشته شود اثرات مثبت و با برکت آن را خواهیم دید.

وی افزود: البته آقای رییسی همیشه به رشته کشتی لطف دارند اما این انتظار وجود دارد که بدنه کل دولت این توجه را به ورزش داشته باشند چرا که ورزش فقط قرمزته و آبی‌ته نباید نباشد.

دبیر در مورد نتیجه احتمالی کشتی فرنگی و آزاد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس عنوان کرد: در المپیک ما اگر بتوانیم فقط یک مدال طلا بگیریم کلاه‌مان را بالا می اندازیم. فرقی ندارد فرنگی باشد یا آزاد همین که یک مدال طلا بگیریم هنر کردیم.

رییس فدراسیون کشتی در پایان در واکنش به تصمیمی که برای حسن یزدانی و انتخابی او با کامران قاسم پور گفت: اجازه بدهید در این مورد به موقع صحبت خواهم کرد.

صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی درباره تعداد مدال طلای ایران در المپیک درحالی مطرح شده که دو قهرمان سنگین‌وزن جهان در کشتی آزاد و فرنگی ایرانی هستند. محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر طلایی ایران در المپیک توکیو نیز در پاریس حضور دارد. همچنین حسن یزدانی دارنده دو طلا و نقره المپیک هم شانس حضور در این مسابقات را دارد.

دبیر درحالی گرفتن یک طلا در المپیک را «هنر کردن» دانسته که کشتی ایران در هر یک از المپیک‌های توکیو و ریو یک طلا، یک نقره و دو برنز گرفته بود و در المپیک لندن هم چهار طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرده بود.

 

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور