Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: 52 کرسي مديريتي و تصميم سازي در نقاط مختلف کشور در سال جاري با همراهي و حمايت دولت تدبير و اميد به زنان سپرده شده است.

معصومه ابتکار روز شنبه در حاشيه سفر به استان مرکزي در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا، افزود: 6 نفر از اين زنان درسطح مديريت کلان و در کرسي هاي مرتبط با وزارتخانه ها منصوب شده و 46 نفر نيز بر مسند مديرکلي دستگاه هاي مختلف اجرايي نشسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: شايسته سالاري در انتصاب مديران از برنامه هاي مهم دولت دوازدهم است و در اين راستا تحقق واگذاري پست هاي مديريتي به 30 درصد از بانوان توانمند با جديت دنبال مي شود.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده اظهار کرد: بهره مندي از توان فکري و اجرايي زنان متخصص و کارآمد در بدنه دولت و پست هاي مديريتي راهبردي است که حساسيت ويژه اي در تحقق آن وجود دارد و در اين راستا از مشارکت نهادهاي تاثيرگذار از قبيل دانشگاه ها نيز استفاده مي شود.
وي اضافه کرد: بهبود و تقويت جايگاه زنان در جامعه و خانواده از آرمان هاي انقلاب اسلامي است که در برنامه ششم توسعه نيز بر آن تاکيد ويژه شده است و دولت با راهبردهاي عملي موضوع توانمند سازي فکري و مهارتي زنان و حمايت هاي اصولي از اين بخش را در دستور کار دارد.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: دولت بر نقش کليدي و پايه زنان در تربيت نسل آينده، راهبري مناسبات خانواده، کنترل آسيب هاي اجتماعي به خوبي واقف است علاوه بر فضاسازي و حمايت هاي لازم در آمادگي بيشتر اين قشر براي نقش آفريني فردي و اجتماعي در جامعه، مي کوشد زنجيره پيوست هاي اجتماعي و ارتباط با گسترش هدفمند آموزش ها و همکاري هاي زنان در پيشبرد امورشان را تقويت کند و آگاهي و توان فکري اين قشر از جامعه را بيش از پيش افزايش دهد.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت:لايحه تامين امنيت زنان در مقابل خشونت در دولت تدوين شده و تلاش جدي معاونت زنان نهاد رياست جمهوري براي تامين امنيت اين قشر از جامعه در برابر خشونت همچنان ادامه دارد و در آينده اي نزديک نتايج اين مهم براي آحاد جامعه مشهود خواهد بود.
بازديد از پارک بانوان، شرکت در آيين بهره برداري از خانه جوان، بازديد از مرکز خوداشتغالي بانوان، نشست با احزاب و تشکل هاي سياسي، بازديد از اورژانس اجتماعي بهزيستي، و شرکت در شوراي اداراي استان مرکزي از مهمترين برنامه هاي سفر يک روزه معصومه ابتکار معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده به اراک است.
ابتکار در بدو ورود به اراک مورد استقبال رسمي جمعي از مقامات اجرايي و فعالان زن استان مرکزي قرار گرفت.
49 درصد از جمعيت يک ميليون و 414 هزار نفري استان مرکزي را زنان تشکيل مي دهند.
سه هزار و 929 بانوي شاغل در دستگاه ها و نهادهاي مختلف استان مرکزي وجود دارد.
3017/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد‌های غیر تخصصی برای جامعه پزشکی تصمیم گیری نکنند

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­رئیس زاده در کنگره انجمن رادیولوژی ایران افزود: متاسفانه حکمرانی مشخص و شفافی در نظام سلامت نداریم. تکلیف مان با بیمارستان‌های دولتی، بخش خصوصی، هیات علمی، پزشکان عمومی، رزیدنت‌ها و... شفاف نیست. اگر هم قوانینی هست، مربوط به سه چهار دهه قبل است که با هدف حکمرانی حوزه سلامت نیازمند بازنگری و شفاف سازی است. وی تصریح کرد: سهم سلامت در تولید ناخالص ملی به دلیل در اولویت نبودن بخش سلامت از یک سو و از سوی دیگر شرایط اقتصادی کشور به شدت افت کرده است. همچنین تعرفه‌های دستوری و سیاست گذاری‌های نادرست در حوزه مالی سلامت از چالش‌های جدی در حوزه پزشکی کشور است. رئیس زاده ادامه داد: اسناد بالا دستی به خصوص سیاست‌های کلی سلامت ابلاغیه مقام رهبری در سال ۱۳۹۳ تاکنون اجرایی نشده است که این امر یکی از چالش‌های پیش روی ماست. وی از دیگر چالش‌های عرصه پزشکی کشور را نبود قانون در برخورد با مداخلات غیر مجاز در حوزه سلامت برشمرد که این مساله نه تنها سلام ت افراد را به خطر انداخته که امنیت شغلی پزشکان را نیز به طور جدی در معرض تهدید قرار داده است. رئیس سازمان نظام پزشکی کشورگفت: چالش دیگر در حوزه پزشکی تکثر مراجعی است که افراد می‌توانند از پزشک شکایت کنند. مراجعی مثل پزشکی قانونی، نظام پزشکی و دادسرای جامعه پزشکی. همچنین صدور احکام حبس برای پزشکان که این امر برخلاف رویه معمولی است که روسای قوه قضاییه برای جایگزین حبس درخواست کرده اند. وی از شفاف نبودن سیستم دریافت مالیات از جامعه پزشکی، مهاجرت‌های شغلی و جغرافیایی و خالی ماندن برخی از رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی به عنوان دیگر چالش‌های جامعه پزشکی نام برد و ادامه داد: اولویت ما در درجه نخست ممانعت از هجمه‌ها به جامعه پزشکی و در درجه بعدی اقتصاد سلامت است که در حال پی گیری این موارد هستیم. رئیس زاده افزود: انجمن رادیولوژی ایران یکی از انجمن‌هایی است که کمترین چالش را با آن داریم و در واقع شکایتی از این انجمن در سازمان نظام پزشکی کشور نداریم. این انجمن همچنین از روابط درون رشته‌ای بسیار خوبی برخوردار است. از سوی دیگر به لحاظ پیشرفت‌های تکنولوژیک و تکنیکال جزو انجمن‌های پزشکی موفق به شمار می‌رود که رادیولوژیست‌ها در آن با آخرین روش‌های جدید تشخیصی و مداخله‌ای در کشور به مردم خدمت می‌کنند. وی ادامه داد: به لحاظ تکنیکی با علم روز دنیا برابر هستیم و به لحاظ تجهیزات هم کمبود عمده‌ای نداریم. جامعه رادیولوژی ما پیشرفت‌های خوبی همپای پیشرفت‌های رادیولوژی در دنیا داشته است. در این مراسم دکتر محمد علی کریمی به نمایندگی از طرف انجمن رادیولوژی ایران خواستار حذف هشتک و یکسان سازی تعرفه‌های رادیولوژی با سایر رشته‌ها تا زمان عملیاتی شدن آن شد. سی و نهمین کنگره ساالنه انجمن رادیولوژی ایران که با هدف ارایه جدیدترین دستاورد‌های در زمینه رادیولوژی نوین و هوش مصنوعی روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در محل هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد تا روز ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آموزش پیش از ازدواج و خانواده به بیش از ۶ هزار زنجانی ارایه شد
  • غرب می‌خواهد هویت زنانه را از بین ببرد
  • جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند
  • منزوی کردن زنان را قبول نداریم
  • نهاد‌های غیر تخصصی برای جامعه پزشکی تصمیم گیری نکنند
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت زنان و خانواده رییس‌جمهوری
  • خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم نظام بود
  • ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است
  • هشتمین مرحله قرعه‌کشی سپرده سبای بانک پارسیان برگزار شد
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم