Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: قانونمداری در امتداد تقوای الهی است و مجریان قانون باید اجرا کننده توصیه های خویش باشند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در جمع روسا و کارکنان کلانتری های استان خراسان جنوبی افزود: بر همه اهل دقت واضح است که جهان هستی بر پایه نظم استوار است و برای همه جمادات، نباتات و حیوانات قانون حکم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نظام زندگی بشر در راه وصول به کمال حرکت می کند و این کمال انسان را شایسته سجده ملائکه کرده که بر پایه قانون استوار است.
وی اظهار کرد: قانون یکی از مسائلی است که وسعت تمام عالم را در بر می گیرد و یک انسان غیرتمند به طور قطع در اجرای این مهم به صورت درست از هیچ تلاشی چشم پوشی نمی کند.
امام جمعه بیرجند گفت: اینکه متاسفانه امروز در برخی مسائل با مشکلاتی روبرو هستیم به این دلیل است که به نسخه جامعه، دین و عقل ما قانون حاکم نیست.
وی افزود: خیلی جاها مسئولان هم قانون گریزی می کنند و از طرفی مردم هم قانون گریزند که باعث می شود درجا بزنیم و جامعه را با مشکل مواجه کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: با این روال اگر کارشناسان به روش های علمی هم قانون وضع کنند اما در مقام اجرا عمل نشود ثمری نخواهد داشت.
وی گفت: آنچه امروز کشور ما را دچار مشکل کرده، گزارش هایی است که از آقازاده ها و نورچشم های قانون شکن می رسد و کسانی که در قبال خون شهدا و خدمات نیروهای خدمتگزار، قانون گریزی می کنند امری زشت و ناپسند است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بیشترین معاشرت را با مردم دارد افزود: جایگاه قانون بی بدیل و خدمات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار است که به حتم زمینه ساز ایجاد روحیه قانونمداری می شود.
وی بیان کرد: برای مثال در بحث حوادث ترافیکی سالانه جان تعداد زیادی از سرمایه های نظام از بین می رود در حالی که شاید در برخی اوقات این تعداد از تعداد کشته شده و شهید شده چند ساله جنگ تحمیلی بیشتر باشد.
عبادی گفت: وقتی خودمان نسبت به جانمان اینقدر بی تفاوت هستیم و قانون را رعایت نمی کنیم یا اینکه برای رعایت نشدن قوانین خانوادگی درصد طلاق بالاست نباید این معضلات را به پای مسلمانی گذاشت.

** حضور 170 نفر در دوره الگوی رفتاری نیروی انتظامی
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: با توجه به توصیه های مکرر مقام معظم رهبری به بحث آموزش، از امروز (شنبه) 170 نیروی کلانتری های استان در دوره الگوی رفتاری شرکت می کنند.
سرهنگ غلامرضا زاهدی پور هدف اصلی از برگزاری این دوره را ارتقای روحیه، تقویت خودباوری، ایجاد هوشیاری و بهبود کلامی عنوان کرد.
وی با اشاره به به این سخن امام علی (ع) که فرمودند «امنیت، عدالت و رفاه سه عنصر اصلی جامعه است اظهار کرد: امنیت زمینه ساز عدالت و رفاه در هر جامعه ای است و نیروی انتظامی وظیفه برقراری امنیت در جامعه را ایفا می کند.
3215*3028

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است