Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر موسسه میراث یاس یاسین گفت: موزه تخصصی آثار خوشنویسی مربوط به فاطمه(س) در مشهد راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مقداد صالحی که شامگاه گذشته در آیین رونمایی از گنجینه آثار خوشنویسی موسسه فرهنگی و هنری میراث یاس یاسین سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد :هدف نهایی ما این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت بالای هنر خوشنویسی در ایران موزه تخصصی حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها را در مشهد راه‌اندازی کنیم تا گام کوچکی  برای احترام به عظمت و شان این بانوی بزرگوار برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: این هنر یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین هنرهای این مرز و بوم است که در همه‌ جای جهان ما را با آن می‌شناسند و شهرت آن را لمس کرده‌اند.

مدیر موسسه میراث یاس یاسین تصریح کرد: بسیار خوشحال و خوشبخت هستیم که در شب ولادت پاره تن پیامبر در شهر پاره‌تن دیگر پیامبر این مجموعه را رونمایی می‌کنیم.

صالحی عنوان کرد: اساسا بنا به توصیه و پیشنهاد جناب آقای مسجد جامعی این حرکت یعنی جمع‌آوری آثار مربوط به حضرت زهرا را شروع کردیم و مجموعه‌ای از احادیث و جملات معروف حضرت فاطمه را جمع‌آوری کرده و در اختیار هنرمندان مختلف قرار دادیم تا این احادیث را کتابت کنند و ما نیز این آثار را جمع‌آوری و خریداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در خصوص هر کدام از ائمه به صورت جداگانه آثار فراوانی را داریم اما در مورد حضرت صدیقه طاهره به این دلیل که ایشان حرم مشخصی ندارند، آثار کمتری وجود دارد و در همین راستا ما می‌کوشیم که آثار بیشتری را در خصوص ایشان تولید کنیم.

مدیر موسسه میراث یاس یاسین افزود:  شخصیت  بزرگ این بانوی بزرگوار به حدی ارزشمند است که مسلما ما می‌توانیم فعالیت در این خصوص را افزایش دهیم و به سمتی برویم که بتوانیم با استفاده از ظرفیت هنرمندان خوشنویس این حرکت را برای تمام ائمه اطهار انجام بدهیم.

صالحی با بیان اینکه امروز در بسیاری از کشورهای همسایه ما حرکتی در زمینه خوشنویسی شروع شده است، تاکید کرد: اگر دقت نکنیم آن‌ها در این مسیر از ما سبقت خواهند گرفت در صورتی که اصالت خوشنویسی متعلق به ماست و ما باید همواره در ابعاد مختلف این هنر پیشرو و پیشتاز و سرآمد جهانیان باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

به همت میراث فرهنگی استان اردبیل، اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیل برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نخستین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها عصر چهارشنبه در دانشگاه محقق اردبیل برگزار شد که در این کنفراس فعالان حوزه موزه‌ها از مناطق مختلف کشور حضور داشتند‌.

استان اردبیل به خاطر پیشینه تاریخی غنی دارای موزه‌های متعددی همچون موزه سنگ، کتابخانه تخصصی بقعه شیخ ‌صفی، مفاخر دینی، مردم‌شناسی و تاریخ طبیعی در شهر اردبیل و موزه صارم‌السلطنه شهر نمین، موزه باستان‌شناسی نیر، موزه باستان‌شناسی خلخال و موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر است.

در این کنفرانس  فعالان و پژوهشگران  در مورد موزه‌ها به بحث پرداخته و راهکارهای لازم را برای توسعه موزه‌ها ارائه دادند.

 

.

 

به دبیرخانه این کنفرانس حدود 120 مقاله ارسال شده که در بخش‌های مختلف بود.

حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در این کنفرانس اظهار داشت: موزه چینی‌خانه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از قدیم محل نمایش هدایای امپراطوران چین بوده و آن را به عنوان موزه فرهنگی، هنری و قدیمی‌ترین موزه ایران معرفی می‌کنیم.

کاظم دبیر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل نیز در این کنفرانس تصریح کرد: موزه‌ها نقش اساسی در معرفی تمدن، تاریخ و فرهنگ دارد و استان اردبیل با موزه‌های خود نقش اساسی در جذب گردشگر داشته است.

احمد محیط طباطبایی رییس کمیته ملی موزه‌های ایران با اشاره به ظرفیت‌های موزه‌های استان اردبیل گفت: اردبیل با این موزه‌ها می‌تواند نقش اساسی در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • همه چیز درباره موزه تمبر یکتا کرج
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • راه رفتن وارونه!