Web Analytics Made Easy - Statcounter


یک فعال صنفی از توزیع ۵ قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال خبر داد و گفت:گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، برنج و میوه با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی در فروشگاههای زنجیره ای توزیع شود.

به گزارش امتداد نیوز، امیرخسرو فخریان، رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیره ای در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده با شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار بر این است که گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، برنج و میوه با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی در روزهای پایانی سال عرضه شود که بر این اساس قیمت میوه حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد پائین تر از قیمت روز میادین میوه و تره بار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت به تازگی در مورد تعرفه و شرایط واردات برنج تصمیم گیری کرده و مشخص نموده که این کالا ارز مبادله ای دریافت کند یا خیر. اما نکته حائز اهمیت آن است که وقتی واردات برنج هندی به ایران آزاد می شود، کشور هند قیمت ها را در بازار بالا برده و وقتی که ممنوعیت واردات داریم، قیمت برنج هندی از سوی تولیدکنندگان این کشور بالاتر می رود و زمانی که واردات در ایران ممنوع است، قیمت مجدد کاهش می یابد. بنابراین دولت باید همواره در تعرفه گذاری و تغییر سیاستهای واردات برنج به تصمیمات تولیدکنندگان هندی نیز توجه داشته باشد.

فخریان یادآور شد: تولید کنندگان هندی به خوبی سیاست های ایران در واردات برنج را می دانند و متناسب با آن تصمیم می گیرند.

وی از توزیع تخم مرغ دولتی در فروشگاه های زنجیره ای طی روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: هر شانه تخم مرغ ۱۲۶۰۰ تومان به دست مصرف کنندگان در فروشگاه های زنجیره ای خواهد رسید.

رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای تصریح کرد: وقتی از جمعیت مرغان تخم گذار که به دلیل آنفلوانزا کاسته می شود، به نظر می رسد در شش ماه آینده نیز این مشکل در بازار وجود داشته باشد. البته اکنون عرضه کمتر از تقاضا است و شرکت پشتیبانی امور دام تکلیف کرده که هر شانه تخم مرغ با قیمت ۱۲۶۰۰ تومان به فروش برسد.

فخریان از صدور مجوز برای ۹۰ فروشگاه زنجیره ای خبر داد و گفت: در بحث تنظیم بازار فروشگاه های زنجیره ای به عنوان بازوی اجرایی دولت مطرح هستند و همواره در تنظیم بازار شب عید، کالاهای اساسی نقش موثر ایفا کرده اند. این در شرایطی است که فروشگاه ها سه هزار و ۵۰۰ شعبه داشته و به صورت تخصصی در هر یک از گروه های کالایی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: کالاهای فروخته شده تحت ضوابطی خاص در فروشگاه های زنجیره ای قابلیت عرضه دارد و البته ما تخفیف شبهه آمیز نداریم.

فخریان خاطرنشان کرد: فروشگاه های زنجیره ای برخی امکانات لازم را نیاز دارند تا بتوانند کالا را با حداکثر تخفیف به مردم ارائه دهند. این در شرایطی است که هرچه تعداد فروشگاه های زنجیره ای بیشتر باشد رقابت بیشتر و مردم کالاها را با قیمت مناسب تری خریداری می کنند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به ۲۲ آوریل روز جهانی زمین پاک، گفت: امسال در کشور ما از سوم اردیبهشت‌ماه هفته زمین پاک برگزار می‌شود و امسال شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» برای این هفته تعیین شده است و برنامه‌هایی در این زمینه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شعار مردم را به مشارکت برای جلوگیری از آلودگی زمین دعوت می‌کند، افزود: همچنین موضوع پلاستیک و آلودگی ناشی از آن که یکی از نگرانی‌های جدی محیط زیست است را مطرح می‌کند.

قلی نژاد ادامه داد: امروزه ورود ذرات پلاستیک به آب، خاک و هوا و ایجاد آلودگی محیط زیست و ورود میکروپلاستیک‌ها به دریا‌ها و رودخانه‌ها و ایجاد آلودگی ناشی از آن در بدن آبزیان، در حال رخ دادن است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: در این شرایط، در سال ۱۴۰۱ آیین‌نامه کاهش مصرف پلاستیک در کشور تصویب شد و در ۱۰ ماده قانونی وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی در زمینه کاهش مصرف پلاستیک مصوب شده است. مهم‌ترین موضوع در این زمینه این بود که شرکت‌های تولیدکننده پلاستیک موظف شدند در یک برنامه پنج ساله، هر سال تولید کیسه‌های پلاستیکی را کاهش دهند و به سمت تولید کیسه‌های پلاستیک زیست تخریب‌پذیر یا کیسه‌های پلاستیکی یا پارچه‌ای سازگار با محیط زیست بروند.

وی با بیان اینکه اجرای این آیین‌نامه در خوزستان پیگیری می‌شود، گفت: به سازمان صمت خوزستان ابلاغ کردیم که امسال به صورت جدی برای کاهش کیسه پلاستیکی زیر ۲۵ میکرون اقدام شود و پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر جایگزین شوند. این موضوع باید در صنایع، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت جدی پیگیری شود.

قلی نژاد افزود: در این آیین‌نامه عنوان شده است که جهاد کشاورزی باید مساله ورود پلاستیک به خاک را پیگیری کند، همچنین باید شیوه‌های بازیافت و جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی در کشور ابلاغ و در استان‌ها اجرایی شود.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه همچنین صدا و سیما، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش را مکلف کرده است برنامه‌های آموزشی در زمینه تنویر افکار عمومی در خصوص کاهش مصرف پلاستیک را اجرا کنند، بنابراین در حال هماهنگی هستیم که برنامه‌های آموزشی از طریق صدا و سیما اجرا شود.

فرهاد قلی نژاد با بیان اینکه عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شده است، اضافه کرد: براساس این آیین‌نامه عرضه کیسه پلاستیکی به جز در میوه‌فروشی‌ها ممنوع است که باید این موضوع ابلاغ و اجرای آن پیگیری شود. در این خصوص همکاری اتاق اصناف، اصناف و سازمان صنعت و معدن و تجارت مورد نیاز است و در این خصوص، این موضوع به عنوان یکی از دستورکار‌های کارگروه مدیریت پسماند خوزستان مطرح شده است تا این ممنوعیت در استان خوزستان مصوب و اجرا شود.

قلی‌نژاد می‌گوید: عمر کیسه‌های پلاستیکی بر اساس ضخامت هر کیسه متفاوت است، پلاستیک عمر طولانی در روند تجزیه دارد و بیشتر از ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال در طبیعت می‌ماند، اما اگر پلاستیک زیست تخریب‌پذیر باشد بین ۲ تا ۱۰ ماه تجزیه می‌شود.

وی با اشاره به نواخته شدن زنگ زمین پاک در مدارس خوزستان همزمان با آغاز هفته زمین پاک، گفت: طرح «خوزستان پاکیزه» سال گذشته برای اولین بار در کشور در خوزستان اجرا شد و امسال نیز اجرای این طرح را برای پاکسازی کانون‌های پسماند ادامه می‌دهیم تا اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • کشف ۱۰ فقره سرقت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای