Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:55:28 GMT

گرامی داشت مقام مادر در هفتکل

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۷۳۳۳

گرامی داشت مقام مادر در هفتکل

افشین یوسفی، مدیر آموزش و پرورش هفتکل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت : بر اساس احادیث و روایات متعدد ، حضرت فاطمه ی زهرا (س ) الگویی نمونه و کامل برای  زنان در طول تاریخ است.

حجت الاسلام خلیلی امام جمعه هفتکل نیز بیان داشت: از امام صادق  (ع) روايت شده است كه فرمود: «ان فاطمة كانت محدثة»،  آن بزرگوار «محدثه» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يعنى فرشتگان بر او فرود مى‌آمدند، با وی مأنوس مى‌شدند و با وی سخن مى‌گفتند.

وی افزود: بر اساس  احادیث و روایات ، خداوند حضرت فاطمه (س) را برگزيد ، پاك قرار داد و بر زنان عالم  برترى داده است.

فرامرز بهرامی،  معاون آموزشی اداره ی آموزش و پرورش هفتکل ، نیز طی سخنانی  نقش و جایگاه زن در خانواده را یادآور شد و گفت : زنان ، عامل اصلی امنیت و آرامش روانی در خانواده ها هستند.

وی افزود: امروزه پیشرفت و توسعه در عرصه ی های مختلف اجتماعی ، با میزان مشارکت و فعالیت اجتماعی زنان  سنجیده می شود و ، تحکیم ، حفظ و صیانت از حریم کانون خانواده ، ایجاد فضای مفرح در خانه ، ایجاد انگیزه و تربیت خوب فرزندان ، از وظایف مهم  زنان است .

انتهای پیام/م

برگزاری همایش فاطمیون به مناسبت گرامیداشت مقام زن و روز مادر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران صبح امروز با حضور انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رییس جمهور، قاسم عموعابدینی معاون وزارت علوم و محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران افتتاح شد.

محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در آیین افتتاح دانشکده علوم خانواده این دانشگاه گفت: ما توقع داریم که دانشکده علوم خانواده محور اصلی مطالعات خانواده در کشور بشود و نقش آفرینی مهی در این زمینه داشته باشد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تبریک روز معلم گفت: همه ما می دانیم که امروزه بحث صیانت از خانواده تبدیل به یک دغدغه جهانی شده و همچنین صیانت از خانواده از نظر دینی جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

مقیمی افزود: اگر به سیاست های دولت مردمی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در تمام این سیاست ها خانواده به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گرفته است این در حالی است که الزامات جهانی به سمتی حرکت می کند که در نقطه مقابل خانواده قرار می گیرد و به همان میزان که کارهای تخصصی برای نهاد خانواده صورت می گیرد نهادهای رقیب قوی تر عمل می کنند و به مرور خانواده و جایگاه چند کارکردی آن ضعیف شد و تحت الشعاع قرار گرفت.

رییس دانشگاه تهران گفت: مادر در خانواده محور کلی شناخته می شود و وقتی هویت ملی و مذهبی دچار چالش و مشکل شود، مادر خانواده می خواهد کارکرد دیگری را به آن نسبت دهد. این خواسته باعث می شود که مادر از خانواده دور شود ما در دانشکده خانواده سعی می کنیم که این چالش ها را تجمیع و سازماندهی کنیم.

کد خبر 6094262

دیگر خبرها

  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • استاندار لرستان باحضور در یک مدرسه روستایی روز معلم را گرامی داشت
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی روز معلم را گرامی داشتند
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند