Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: این اداره کل به‌صراحت مخالفت خود را با اجرای طرح انتقال تونلی آب سد طالقان اعلام کرده‌است. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، حامد فرضی با اشاره به وضعیت انتقال آب سد طالقان از طریق تونل که محیط‌زیست و منابع طبیعی استان را تحت شعاع قرار خواهد داد، گفت: در حال حاضر آب سد طالقان با لوله به بیلقان منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه انتقال آب سد طالقان با تونل به بیلقان در مرحله مطالعات قرار دارد، گفت: درصورتی‌که طرح انتقال تونلی سد طالقان به مرحله اجرا درآید منابع آبی سطحی و زیرزمینی استان با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تأکید کرد: دشت‌های ساوجبلاغ، کرج و طالقان از آب‌های جاری و چشمه‌ها سیراب می‌شود، اجرای این طرح برای دشت‌ها و باغات استان خطرآفرین است.

فرضی با اشاره به اهمیت تأمین آب برای باغ‌های محدوده طرح انتقال آب سد طالقان، گفت: تأمین آب باغ‌های واقع در محدوده طرح در صورت احداث تونل با مشکل روبه‌رو و قطع جریان آب‌های سطحی آسیب جدی به منابع طبیعی وارد می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تعداد پیرامون این مهم، گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به همراه اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان به‌صراحت مخالف خود را با اجرای این طرح اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده، ولی فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج نیز روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: با برخی از مسئولان صحبت کرده‌ام نحوه انتقال آب سد طالقان برای محیط‌زیست و منابع طبیعی استان مشکل‌آفرین است.   منبع:مهر   انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

در مراسمی با حضور مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی، فرماندار پیرانشهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در راستای طرح نهضت ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک با همکاری همیاران و فعالان طبیعت در تپه گردشگری شهر پیرانشهر انجام گرفت.

تداوم کاشت نهال زالزالک با همکاری اداره منابع‌طبیعی، شهرداری و همیاران طبیعت، در روز‌های آینده در فضا‌های سبز و معابر شهر پیرانشهر نیز انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر