Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@21:33:40 GMT

شناسایی 150 جلسه قرآنی بانوان در دزفول

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۷۴۹۰

محمد اسماعیلی، دبیر کانون جلسات قرآن مساجد دزفول در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از تشکیل جلسه کمیته بانوان کانون جلسات قرآن دزفول خبر داد و گفت: این جلسه با موضوع تقویت جلسات فعلی و تشکیل جلسات در مقاطع سنی مختلف و حمایت و پشتیبانی بیشتر از جلسات بانوان تشکیل شد‌.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان 150 جلسه قرآنی بانوان شناسایی شده‌اند، افزود: تعدادی از این جلسات در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شوند و اکثر این جلسات خانگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی ادامه داد: جلساتی که در سطح مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود برای مقاطع سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شوند، تلاشمان این است که جلسات خانگی را برای مقاطع سنی پایین‌تر هم برگزار شود.

دبیر کانون جلسات قرآن مساجد دزفول گفت: کانون جلسات قرآن شهرستان از جلسات بانوان مانند جلسات آقایان حمایت و پشتیبانی می‌کند و در همین راستا فردا 20 اسفند جلسه‌ای با حضور مسئولان جلسات قرآن بانوان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس تشکیل خواهد شد. قرار است در این جلسه مسئولان جلسات قرآن نمایندگانی از میان خود برای برنامه‌ریزی بهتر این جلسات در قالب یک شورای برنامه‌ریزی تعیین کنند.

وی اظهار کرد: جلسات قرآنی مساجد در آقایان، از کمیته‌های متعدد آموزش، تربیت بدنی، اردو و ... برخوردار هستند، تلاش می‌کنیم بانوان هم از این امکان بهره‌مند شوند.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه جلسات قرآن بانوان غالباً خانگی هستند در قالب سنتی خود مانده‌اند و مانند برادران فضایی مانند مسجد در اختیار ندارند و زمان آنها هم محدودتر است.

 انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در اولین نشست کارگروه استانی برنامه‌های تابستانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در استان فارس هدف از برگزاری این نشست را غنی سازی و هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برشمرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان با استفاده از تجربه‌های خوب کانون‌های فرهنگی هنری موفق، چگونگی حمایت از برنامه‌های سایر کانون‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه از پیگیری بیش از یک‌صد خدمت برای ارائه به کانون‌ها در فصل اوقات فراغت تابستان سال جاری خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه استفاده از استخر، سینما، اردوگاه‌ها و زمین چمن فوتبال است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و برای استفاده از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بر ارسال گزارش برنامه‌های اوقات فراغت برای انعکاس در کانال‌ها و سایت‌های خبری از سوی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌های کانون‌ها پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند الگوی مناسبی برای اجرا در دیگر کانون‌های مساجد استان باشد.

امیدی همچنین تاکید کرد: کانون‌ها پس از دریافت مجوز برنامه‌های مختلف و متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما لازم است که رشته‌های تخصصی مورد علاقه نسل نوجوان و جوان امروز را نیز مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)