Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد سلطانی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ایجاد اشتغال و ارائه وام به جوانان از جمله اهدافی است که صندوق برای جوانان در نظر گرفته است.

ایران آنلاین /  بهزاد سلطانی درنشست خبری این صندوق که صبح امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار و پانصد طرح در صندوق نوآوری و شکوفایی مصوب شده است، گفت: از این طرح‌ها ۹۹۴ عدد آن موفق بوده اند و مابقی آنها امسال و سال آینده خاتمه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد صندوق های خطر پذیر جزو اهداف صندوق نوآوری و شکوفایی است
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در رابطه با ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر گفت: با مجوز‌هایی که از طریق صندوق پژوهش و فناوری ایجاد شده است، موفق شده ایم تا صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر را ایجاد کنیم، در حال  حاضر ۳۹ صندوق پژوهش و فناوری ایجاد شده است که تنها ۵ عدد آن در زمره صندوق‌های خطر پذیر هستند.

وی با بیان اینکه باید صنعت را به سمت صنعت دانش بنیانی روانه کنیم، گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد سرمایه گذاری صنعت ما به صورت قدیمی انجام می‌گیرد و باید کاری کنیم تا صنعت را تغییر دهیم و آن را به سمت دانش بنیان شدن سوق دهیم.

سلطانی با بیان اینکه هدف ما این است که بتوانیم در ۳ سال آینده ۵۰ صندوق خطر پذیر در کشور ایجاد کنیم، گفت: صندوق‌های جامعه پژوهش و فناوری از ۳۴ درصد الی ۴۹ درصد و به میزان فعالیت شرکت‌های دانش بنیان سرمایه را تأمین می‌کنند به دنبال این هستیم تا با کمک وزارتخانه‌ها صندوق VC تخصصی ایجاد کنیم و در حال حاضر به کمک وزارت جهاد کشاورزی این کار را انجام داده‌ایم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: توسعه صندوق های CVC یکی دیگر از اهدافی است که به کمک کارخانه‌ها به دنبال راه اندازی شان هستیم، اما به شرط آنکه کارخانه ها از شرکت های دانش بنیان برای توسعه خود کمک بگیرند.

۲۲ برنامه سفر استانی تقدیم نهاد ریاست جمهوری شده است
وی در رابطه با سفرهای استانی بیان کرد: در سال جدید ۲۲ برنامه سفر استانی را به نهاد ریاست جمهوری تقدیم کرده‌ایم تا هر بار ۱۰ روز قبل از سفر رئیس جمهور به استان های کشور صندوق به آنجا برود و موضوع شرکت های دانش بنیان را فعال کند و این به دلیل آن است که موج دانش بنیانی در شهرستان ها ضعیف تر از شهر تهران است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه خدمت جدید اشتغال زایی را برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده‌ایم، اظهار کرد: برای کمک به شرکت های دانش بنیان خدمتی را به ازای هر نیرویی که مدرک لیسانس و یا بالاتر از آن داشته باشد قرار داده ایم که بر اساس آن ۲۰ میلیون تومان وام ۴ درصد به جوانان تعلق میگیرد و ۵ نفر در یک شرکت می‌توانند از این خدمت استفاده کنند و در حال حاضر ۴۹ شرکت از این خدمت استفاده کرده اند و ۱۷۵ نفر هم استخدام شدهاند.

سلطانی در رابطه با سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: به دلیل تعاملی که با بانک‌ها داشته ایم تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان این بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات داده اند که بهره این وام ۷۸ درصد ومدت بازپرداخت آن هم ۶۰ ماهه است.

وی در رابطه با فعالیت‌های بین المللی صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: قرار است در سال آینده در اتحادیه صندوق‌های حمایت مالی شرکت‌های دانش بنیان عضو شویم و در کنار کشور‌هایی مانند کره، آلمان، روسیه و ژاپن قرار بگیریم.

برگزاری ۹ هزار ساعت آموزشی برای شرکت‌های دانش بنیان
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه با پارک‌های استانی سراسر کشور تعاملاتی را برقرار کرده‌ایم، گفت: از پارک‌های استانی سراسر کشور حمایت می‌کنیم تا برای شرکت‌های دانش بنیان کلاس‌های آموزشی برگزار کنند و در حال حاضر برای ۹ هزار نفر ساعت آموزشی ۶۰۰ شرکت برگزار شود.

سلطانی تصریح کرد: ۱۵۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه‌ها تقاضا داده اند که برای حمایت از آن‌ها یک میلیارد تومان تصویب شده است و صندوق نوآوری و شکوفایی ۵۰ درصد آن را به شرکت‌های دانش بنیان می‌دهد؛ همچنین در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حال حاضر ۱۱۰ شرکت توانسته اند به کمک ما کارت بازرگانی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه به معاونت علمی و فناوری پیشنهاد داده ایم تا استارتاپ‌ها هم جزء شرکت‌های دانش بنیان بدانند اظهار کرد: اگر استارتاپ‌ها شرکت محسوب شوند ما آنها به کمک بلاعوض می‌دهیم، اما چون این استارتاپ‌ها تیم هستند نمی‌توانیم حمایت مالی از آن‌ها داشته باشیم و به همین جهت به معاونت علمی و فناوری، این پیشنهاد را ارائه کرده ایم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه تقسیم بندی شرکت‌های دانش بنیان باید تغییر کند، اظهار کرد: در راستای پیشنهادی که به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داده ایم، خواهان این هستیم تا تقسیم بندی شرکت‌های دانش بنیان تغییر کند تا این تقسیم بندی کامل‌تر شود برای مثال می‌توان استارتاپ‌ها را هم به آن تقسیم بندی وارد کرد که اگر معاونت این موضوع را بپذیرد گام بزرگی برداشته است، همچنین علوم انسانی را هم باید در حوزه تقسیم بندی شرکت‌های دانش بنیان وارد کنیم.

۷۴ درصد از شرکت‌های دانش بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی خدمت گرفته اند
سلطانی با بیان اینکه عملکرد صندوق را بسیار موفق می‌دانیم، گفت: به لحاظ آماری و باتوجه به مقایسه‌ای که با کشور‌های دیگر داشته ایم به این باور و نظریه رسیده ایم که عملکرد صندوق در سال‌های اخیر گسترده و مناسب بوده است و در حال حاضر ۷۴ درصد از شرکت‌های دانش بنیان از ما خدمات دریافت کرده‌اند.

وی در رابطه با هزینه‌ای که صندوق نوآوری و شکوفایی داشته است، گفت: ما شرکت هزینه‌ای نیستیم که دولت هر سال بودجه‌ای را به ما اختصاص دهد و به همین دلیل تبدیل به بانک شدیم و اگر قرار باشد اصل سرمایه خود را هم وام دهیم دیگر پولی برایمان باقی نخواهد ماند و به همین دلیل است که مازاد پول خود را در بانک‌ها قرار می‌دهیم تا تمام آن پول را برای یک شرکت خرج کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در رابطه با تغییر اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این تغییر به نظر هیئت امنا مربوط می‌شود و آن‌ها باید بگویند که تا چه میزان این اساسنامه تغییر خواهد کرد.

وی در رابطه با فعالیت معاونت و صندوق گفت: کار معاونت و وزارتخانه‌ها سیاست گذاری است و ما سعی کرده‌ایم که در جایی که صحبت از سیاست گذاری باشد، ورود پیدا نکنیم و از آن‌ها هم تقاضا می‌کنم که در کار ما ورود پیدا نکنند البته معاونت هم می‌تواند با بانک‌ها مذاکراتی داشته باشند.

سلطانی در رابطه با وام‌هایی که از طریق بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده شده است، گفت: بودجه بانک‌ها ۵۶۰ برابر صندوق نوآوری و شکوفایی است و ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۲۵۰ شرکت پول داده اند که ایده آل ما این است که بتوانیم که میزان وام دهی آن‌ها را از ۰.۲ درصد به ۱۰ درصد برسانیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح  کرد: برخی از دستگاه‌های دولتی با شرکت‌های دانش بنیان قرار امضا می‌کنند و به آن شرکت می‌گویند که برو و از صندوق نوآوری و شکوفایی وام دریافت کن و پس از آنکه ما به آن شرکت وام دادیم، سازمان دولتی آن پول را به ما بر نمی‌گردانند که در حال حاضر نزدیک به ۲۰ درصد از پول‌های ما به این شکل بوده است و به همین دلیل است که بدهی دولت به شرکت‌های خصوصی در حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: ما برای آنکه بتوانیم از شرکت‌های دانش بنیان حراست و مراقبت کنیم پول آن را در بانک قرار می‌دهیم و باتوجه به آماری که گفتم فعالیت بسیار مناسبی را در صندوق داشته ایم و امیدوار هستم در سال ۹۷ این فعالیت وخدمت‌ها افزایش یابد./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اینوتکس ۲۰۲۴ بیشتر بدانید

نمایشگاه اینوتکس که بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری کشور محسوب می‌شود، از امروز آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اینوتکس یکی از مهمترین رویدادهای سال در حوزه نوآوری و فناوری کشور است که از سال ۱۳۹۰ با همت پارک فناوری پردیس نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری INOTEX با حضور شرکت‌های بین المللی برگزار می‌شود.

نمایشگاه اینوتکس راهی است برای این که فناوری‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط معرفی شوند و از این طریق مشتریان محصولات فناورانه، به تولیدکنندگان آنها متصل شوند.

این رویداد به عنوان بزرگترین گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان، نوپا و نوآور از سال ۱۳۹۰ تاکنون در حال برگزاری است و هم اکنون تبدیل به مهمترین رویداد نوآوری و فناوری کشور و البته منطقه جنوب غرب آسیا شده است.

با توجه به جایگاه نمایشگاه اینوتکس در حوزه فناوری و ارتباطات، حضور در آن به عنوان یک فرصت برای شناخت و دسترسی به آخرین تحولات و فناوری‌های جهانی در این حوزه محسوب می‌شود.

تاریخچه برگزاری اینوتکس

این رویداد که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ برگزار شد، دو دوره با نام نمایشگاه بین المللی فناوری‌های پیشرفته بود و در سال ۲۰۱۴ به «نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX)» تغییر نام داد.

دوره اول فقط متخصصین روس حضور داشتند و دوره دوم با حضور ۷۲ شرکت روسی، بلاروسی و اوکراینی برگزار شد. دردوره سوم از هشت کشور از جمله کشور ما ایران حضور داشتند و استقبال بسیار زیادی از شرکت‌های ایرانی شد.

سال به سال به تعداد شرکت‌های فناور حاضر در این رویداد اضافه شد و در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا تمام بخش‌های این رویداد به شکل مجازی برگزار شد.

در سال ۲۰۲۱ این رویداد باتوجه به موضوع کرونا علاوه بر مجازی به صورت حضوری در فضای باز و با نوآوری در غرفه‌سازی، برای اولین بار در ناحیه نوآوری پردیس برگزار شد.

در دوازدهمین دوره این نمایشگاه که سال گذشته برگزار شد، مشارکت ۴۵۰ غرفه‌دار و بازدید بیش از صد هزار مخاطب به صورت حضوری و آنلاین در بخش نمایشگاهی رکوردی جدید در ادوار برگزاری نمایشگاه اینوتکس رقم خورد.

اهداف برگزاری اینوتکس چیست؟

یکی از اهداف برگزاری این رویداد این است که از طریق ارتباط سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی با شرکت‌ها و استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری انجام شود.

همچنین بین فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری گفتگو و شبکه سازی انجام شود.

به طور کلی می‌توان گفت توانمندسازی کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌ها، تأمین منابع مالی، پیدا کردن مسیر مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقراری ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

در آستانه بزرگترین رویداد فناوری کشور؛ اینوتکس ۲۰۲۴

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۴) روزهای ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس و در سه بخش نمایشگاهی، رویدادهای تجاری و ترویجی و رویدادهای آنلاین برگزار می‌شود.

در بخش نمایشگاهی، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد، منتورها و مشاوران، مخترعان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حضور خواهند داشت.

به گفته معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، ارتباط مستقیم با هزاران بازدیدکننده، کارآفرین و مسئولان دولتی، اطلاع از آخرین تحولات فناورانه و تغییرات نوآوری در منطقه و کشف فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری یا جذب سرمایه‌گذار از جمله فرصت‌ها و ظرفیت‌های این دوره نمایشگاه اینوتکس خواهد بود.

بنا بر اظهارات رئیس پارک فناوری پردیس، نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با محوریت «اقتصاد نوآوری» برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به سه گروه حاضر در سیزدهمین دوره اینوتکس عنوان کرد: گروه نخست شرکت‌های فناور، استارتاپی و نوپا و شرکت‌های صنعتی بزرگ هستند. گروه دوم سرمایه گذاران و گروه سوم نهادها و سازمان‌ها اعم از دولتی و حاکمیتی. در این دوره میزبان محصولات و خدمات شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای داخلی و خارجی هستیم.

گفتنی است صاحب امتیاز این نمایشگاه، پارک فناوری پردیس است و همچنین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از حامیان و پشتیبان‌های دائمی نمایشگاه هستند.

کد خبر 751353

دیگر خبرها

  • از اینوتکس ۲۰۲۴ بیشتر بدانید
  • ایران موفق به تولید زیردریایی هدایت پذیر از راه دور شد
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان