Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:46:22 GMT

عزم مسئولان برای رفع مشکلات بیارجمند جدی‌تر شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۸۳۵۰

عزم مسئولان برای رفع مشکلات بیارجمند جدی‌تر شود

شاهرود - نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با انتقاد از مسئولان استانی و عدم نگاه توسعه محور به بیارجمند، گفت: عزم مسئولان برای رفع مشکلات بیارجمند جدی‌تر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی شاهرودی پیش از ظهر شنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش بیارجمند به میزبانی بخشداری بابیان اینکه بعضاً عزم مسئولان برای رفع مشکلات منطقه جدی نیست، تأکید کرد: امروز پروژه‌هایی نظیر راه بردسکن در بیارجمند نیمه کاره رهاشده و مدیران اعلام می‌کنند که این مکان عبور و مرور نداشته و توجیه اقتصادی ندارد، این امر قابل‌پذیرش نیست چراکه مسئولان چگونه درباره تردد در جاده‌ای که احداث نشده نظر می‌دهند؟ مگر جاده بیارجمند-بردسکن احداث‌شده که شاهد کمبود تردد در آن باشیم؟

وی افزود: این موضوع درباره آب نیز صادق است و وقتی مسئولان می‌خواهند مجوز واحد تولیدی را در بیارجمند صادر کنند ابتدا می‌گویند در این منطقه آب نیست حال‌آنکه اصلا ممکن است نوع تولید در بخش نیازمند آب هم نباشد و شاید بعداً بتوان با دبی دو لیتر بر ثانیه نیز مردم روستایی را در روستاهایشان ماندگار کرد لذا باید پرسید چرا رفع موانع توسعه در بیارجمند مدام در سیکل اداری تسلسل وار مانده است؟

ظرفیت های معدنی بیارجمند فراوان هستند

عضو خانه ملت با اشاره به ظرفیت‌های معدنی فراوان بیارجمند، گفت: می‌توان از الگوی شهرهایی مانند سیرجان که از نظر محرومیت قابل قیاس با شاهرود نیز نبوده اما شرایط امروزش با اوایل انقلاب بسیار متفاوت است، استفاده کرد و به توسعه عظیم معدنی دست‌یافت چراکه بیارجمند دارای ذخایر ارزشمند معدنی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی شاهرودی بابیان اینکه ابتدای انقلاب بیارجمند ۱۳هزار جمعیت داشته است، تأکید کرد: برعکس آنچه در سیرجان رخ‌داده را در بیارجمند شاهد هستیم، در اوایل انقلاب توسعه خوبی را باوجود۱۳ هزار جمعیت در این بخش شاهد بودیم اما کم‌کم این میزان مهاجرت کرده اند و در صورتی که برعکس سیرجان با توسعه معادن خود امروز با کمبود نیروی انسانی کارگری روبرو است.

وی افزود: بیش از ۳۰ هزار بیارجمند از این منطقه کوچ کرده اند که اگر این جمعیت را امروز شاهد بودیم ظرفیت تبدیل بخش به شهرستان را نیز فراهم می‌دیدیم اما متاسفانه مسئولان ما به‌صرف احداث یک جاده و یک آب، برق و تلفن در این بخش محروم، اکتفا کرده اند لذا از مسئولان می‌خواهیم که نگاه ویژه ای به بیارجمند داشته باشند، نیاز اساسی این منطقه تهیه نقشه راهی است که بدانیم از چه منطقه‌ای باید شروع و طی چهار سال به کدام نقطه باید برسیم و این امر اهتمام مجموعه استانداری را می‌طلبد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه آب شرب، حوزه کشاورزی دو دغدغه بخش بیارجمند است، گفت: در مقوله کشاورزی باید گفت برنامه جامعی برای تغییر الگوی کشت و آبیاری وجود دارد اما متاسفانه عملیاتی نمی‌شود و کشاورزان امروز نیازمند برنامه‌ای هستند که به آن‌ها بگوید نباید به دنبال کشت هندوانه رفت و می‌توان با کشت زعفران و پسته و همچنین تهیه بازار برای فروش محصولات، قطعاً توسعه را به بیارجمند برگرداند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات عشایر ضروری است

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: رفع مشکلات قشر عشایر ضروری است.

مسلم مرادی امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: سعی بر این است تا بخشی از مشکلات عشایر زحمت‌کش را که بخش عمده تولید را بر عهده دارند، حل شوند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر مستقر در منطقه عشایری کولیدر مشکلاتی در حوزه آب، راه و مخابرات دارند که در جلسه امروز مطرح شد تا پیگیری‌های لازم برای حل بخشی از آنها صورت گیرد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: معرفی جاذبه های گردشگری و توسعه صنایع دستی در جامعه عشایری در جلسه امروز با حضور مدیران کل امور عشایر لرستان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد و تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شده است که به عشایر داوطلب فعال در این حوزه پرداخت خواهد شد.

مرادی بیان کرد: تیم‌های پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی در این منطقه عشایری همزمان با جلسه شورای عشایری حضور دارند تا خدمات مورد نیاز عشایر ارائه دهند.

وی تصریح کرد: عشایر قشری تولیدکننده هستند که رفع مشکلات آن‌ها ضروری است و تداوم فروش دام در بین عشایر، به‌مرور منجر به بیکار شدن و مهاجرت آن‌ها به حاشیه شهرها می‌شود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه منابع طبیعی در مناطق عشایر وجود دارد که باید در حفظ و بهره‌گیری مناسب از آن بیش از گذشته کوشا باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است