Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-وزیر بهداشت، در پیامی درگذشت دکتر علی اصغرخدادوست چشم‌پزشک برجسته ایرانی را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت دکتر سیدحسن هاشمی به دنبال درگذشت استاد دکتر علی اصغرخدادوست آمده است:

«از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

در طول حیات بشر، آسمان معرفت و دانش و هنر، شاهد درخشش ستاره‌های پرشماری از مفاخر ایران زمین بوده و در عرصه پزشکی، حضور این بزرگان، چشمگیر و خدمات‌شان به گستردگی تاریخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علی‌اصغر خدادوست یکی از آن نام‌آوران و از اهالی قافله دانش‌پژوهان شریف و انسان‌دوست بود که ۸۲ سال پیش، وقتی در شیراز چشم به جهان گشود؛ کسی نمی‌دانست آن دستان کوچک در پس تلاشی خستگی‌ناپذیر و عشقی وافر، روزگاری التیام بخش ده‌ها هزار چشم دردمند خواهد شد.

 امروز اما استاد خدادوست دیگر در میان ما نیست و جای آن بزرگ‌مرد در چشم پزشکی ایران و جهان خالی است، ولی روی گشاده، خلق نیکو، چهره خندان و راهی که در برابر شاگردانش گشود، نقشی ماندگار خواهد بود بر لوح جان همه آنها که خدمت به هموطنان را وظیفه می‌دانند و به انجامش عشق می‌ورزند.

ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم خدادوست و جامعه چشم پزشکی، ازخداوند متعال برای آن زنده یاد، رحمت و مغفرت خواهانم.»

به گزارش ایسنا، پرفسور علی‌اصغر خدادوست روز جمعه بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان پریسپترین نیویورک در سن ۸۲ سالگی دیده از جهان فرو بست.

پرفسور علی اصغر خدادوست در سال ۱۳۱۴ در شیراز متولد شد. وی پس از سپری کردن دوران دبستان و دبیرستان در شیراز، به عنوان آموزگار در دبستان داوری داراب مشغول به کار شد و در سال ۱۳۳۳ در امتحان ورودی دانشکده پزشکی شیراز با درجه ممتاز پذیرفته و در این دانشکده مشغول به تحصیل شد.

وی دوره شش ساله پزشکی را با درجه ممتاز پشت سر گذاشت و پس از سپری کردن یک سال دوره دستیاری چشم و گوش و حلق و بینی در بیمارستان نمازی دانشگاه شیراز در سال ۱۳۴۱ برای گذراندن دوره تخصصی عازم ایالات متحده و با ادامه تحصیل در دانشگاه جان هاپکینز از این دانشگاه دانش آموخته شد.

وی از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۹ به طور متناوب هر دو سال یک بار به عنوان استاد مدعو، شش ماه را در بخش چشم دانشگاه جان هاپکینز برای ادامه برنامه‌های تحقیقاتی سپری کرد و در این دوران بارها به عنوان مدرس در کشورهای مختلف از جمله چین، ترکیه، سوریه، عمان، پرو، اکوادور و ایتالیا تدریس داشت.

پرفسور خدادوست از سوی شخصیت های برجسته در چشم پزشکی آمریکا به عنوان بهترین جراح پیوند قرنیه در دنیا معرفی شده است و شهرتش علاوه بر مقالات علمی متعدد و تحقیقات گسترده در زمینه های مختلف و کیفیت درمان و تجربه در درمان جراحی، مدیون تحقیقات پایه ای بر ناراحتی های سطح قرنیه است تا آنجا که پیوندهای قرنیه روی مکانیسم دفع پیوند برای ارج نهادن به فعالیت های علمی وی با عنوان Khodadoust rejection line نامگذاری شده است.
کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد یکی از شخصیت های سیاسی بین المللی است که با دستان توانمند این طبیب ایرانی معالجه و درمان شد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت

مسعود اسکویی مجری و مفسر قدیمی ورزش رادیو وتلویزیون به دلیل شکستگی ناحیه پا و لگن در بیمارستان لاله عمل جراحی شد و مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر پزشکان بود که امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

استاد اسکویی که متولد سال ۱۳۱۸ بود، از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمده و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را داشت. او از جمله گزارشگران و مفسران ورزشی بود که در رشته‌های مختلف از جمله والیبال سال‌ها سابقه فعالیت داشت.

ما این ضایعه را به خانواده اسکویی و همچنین اهالی ورزش و صداوسیما تسلیت می‌گوید.

همچنین کمیته ملی المپیک درگذشت این پیشکسوت گزارشگری و گویندگی صدا و سیما و رادیو ورزش را تسلیت گفت.

منبع: ایسنا

tags # اخبار فرهنگی سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز