Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه نباید از اتصال خود به انقلاب اسلامی که بر آمده از ارزش‌های متعالی و الهی است، غافل شویم، گفت: جامعه المصطفی میراث دار تاریخ بیش از هزار ساله حوزه‌های علمیه است. ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در دومین آیین دانش آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی بنت الهدی که در حسینیه این مجتمع برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 300 گذاره در تعریف و توصیف حضرت زهرا (س) در احادیث و روایات اسلامی ذکر شده است، ذکر بیش از 300 توصیف در کتب حدیثی و روایی شیعی و اهل سنت، نشان دهنده جایگاه والای شخصیتی این بانوی مکرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: القاب و عناوین اهل بیت (ع) بر اساس طرح آسمانی تبیین شده است، اسامی اهل بیت (ع) ضمن برخورداری از منطق دقیق، آئینه و جلوه گاه شخصیت ایشان به شمار می‌رود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر این که دوران عالم با معرفت حضرت زهرا (س) است، گفت: اهل بیت (ع) با عالم غیب وعالم ملائکه در ارتباط هستند و فاطمه زهرا (س) در گروه محدثین قرار داشته و ملائکه با ایشان سخن می‌گفتند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: انتشار معارف الهی رسالتی فاطمی در عصر کنونی است که ضمن تأکید بر صلح بشری و تعامل با ادیان و مذاهب، باید روح رسالی و آرمان گرایی را در وجود خود حفظ نماییم.

وی با اشاره به این که پایان دوره تحصیل آغاز انجام رسالت الهی تبیین معارف ناب الهی در گستره بین المللی است، بیان کرد: طلاب منتسب به حوزه و دانش آموختگان المصطفی باید ضمن توجه به مطالعه مستمر در معارف اسلامی، مسائل اخلاقی را بیش از پیش مورد توجه قرار داده، بنیه‌های معنوی و اخلاقی و عرفانی را در خود تقویت نماییم.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: کارهای بزرگی پیش روی جامعه المصطفی است که برای پیمودن آن باید ضمن تحکیم ارتباطات درون سازمانی، بر منابع و فکر و خلاقیت دانش آموختگان متکی بوده، بومی سازی و واگذاری مسئولیت‌ها به دانش آموختگان را جدی بگیریم.

رئیس جامعه المصطفی برخورداری از روح مجاهدت و مقاومت را یکی از بایسته‌های دانش آموختگی دانست و افزود: دانش اموختگان جامعه المصطفی باید به صورت منظومه ای به هم پیوسته و منسجمی را به صورت جبهه ای معرفتی و فرهنگی تشکیل دهید.

امام جمعه قم با بیان اینکه نباید از اتصال خود به انقلاب اسلامی که بر آمده از ارزش‌های متعالی و الهی است، غافل باشیم، بیان کرد: جامعه المصطفی میراث دار تاریخ بیش از هزار ساله حوزه‌های علمیه است، این مرکز علمی و حوزه‌های علمیه در عصر انقلاب اسلامی رسالت نو و جدیدی را بر دوش کشیده است و این راه بسیار فراتر و بزرگ‌تر از راه‌های پیموده شده است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: باید هر روز بر توانایی‌های عملی و مهارت خود در راستای تبیین اندیشه الهی بیافزاییم، هنر دانش ما را فراوری و قابل عرضه می‌کند و باید شیوه‌های گوناگون تبیین و نشر معارف الهی را روز به روزفرا بگیریم.

انتهای پیام/م

R7854/P1486/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جواد جعفری ظهر سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و تقارن این هفته با روز معلم، اظهار کرد: بی‌شک این روز بهانه‌ای ارزشمند برای قدردانی از معلمانی است که محصول تلاش‌شان دانش‌افزایی انسان‌ها است.

وی از شهید مطهری به عنوان یکی از معلمان با دانش روزگار یاد کرد و با بیان اینکه عقاید و افکار این شهید بزرگوار همواره روشنگر راه رهجویان بوده است، افزود: این عقاید و افکار باعث شده است تا شهید مطهری به یک الگوی بی‌بدیل در جامعه تبدیل شود.

نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه در احادیث بسیاری به اهمیت علم و دانش اشاره شده است، خاطرنشان کرد: در یکی از این احادیث به نقل از امام صادق (ع) آمده است که انسان با علم و دانش و کسب آگاهی است که به تقرب الهی دست یافته و در این مسیر گام برمی‌دارد.

جعفری با تاکید بر اینکه پیروان اهل‌بیت همواره حرکت در مسیر علم و دانش را سرلوحه امور خود قرار دادند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مولفه ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه، برخورداری از مبانی دینی است، لذا افرادی هستند که علی‌رغم برخورداری از دانش، راه ضلالت و گمراهی را در پیش گرفته‌اند.

کد خبر 6093164

دیگر خبرها

  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است