Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛  حسن باستانی  با بیان اینکه چهارشنبه سوری جشن نور و روشنایی است، تصریح کرد: ارج نهادن به آتش به عنوان یکی از عناصر چهارگانه و اصلی طبیعت، از فرهنگ اساطیری ایرانیان نشات می گیرد.
وی کشف آتش را سبب تحول زندگی انسان دانست و اظهار کرد: نور، روشنایی، عروج، پاکی، امید و خلوص از مشخصه های آتش است و حرکت رو به بالای آن پیشرفت را یادآور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باستاتی با بیان اینکه آتش برای بقا ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: چهارشنبه سوری جشن گرما پس از سه ماه سرمای زمستان است که نوید دهنده بهار و تازگی طبیعت و معنای زندگی و تولد دوباره را در خود دارد.
کارگردان نمایش «بی سرزمین تر از باد» با بیان اینکه آیین چهارشنبه سوری در صورتی که جهت دهی مناسبی داشته باشد بسیار زیبا است، تاکید کرد: باید فرهنگسازی مناسبی انجام شود تا جشن چهارشنبه سوری را به شکل سنتی به عنوان یک جشن ملی برگزار کنم.
وی افزود: مسئولان باید بر اساس روش های معناگرایی، جشن آیینی چهارشنبه سوری را بار دیگر در جامعه برجسته کنند تا با جریان سازی، فرهنگ مناسب این روز در کشور فراگیر شود زیرا فراموش کردن چنین آیین های و عدم برگزاری آن سودی دربر ندارد.
این پژوهشگر حوزه تئاتر با تاکید بر اینکه باید به آیین باستانی زیبای خود بازگردیم، تصریح کرد: با از بین رفتن آیین های سنتی در جامعه انگیزه زندگی کمتر و امید کمرنگ می شود در حالیکه جشن چهارشنبه سوری با اندیشه های فرهنگی غنی پایه گذاری شده و می توانیم از آن بهره مند شویم.
وی با بیان اینکه نباید با برگزاری چنین آیین هایی مخالفت و مقابله شود، اظهار کرد: مقابله، تدافع ایجاد می کند و برای برگزاری آن دست به هر کاری زده می شود که باعث تغییر شکل برگزاری و خارج شدن از صورت سنتی خواهد شد، در حالیکه با برگزاری چنین آیینی به شکل باستانی آن، می توان شادی را به میان مردم شهر برد.
باستانی با تاکید بر اینکه با برگزاری مناسب این آیین ها به دور از سر و صدا و انفجار، زیبایی نهفته در آنها وارد زندگی ها می شود، خاطرنشان کرد: آیین هایی همچون قاشق زنی فرهنگ بخشش را ترویج می کند و یادآور می شود که همیشه نباید دریافت کرد و باید دهنده نعمت های زندگی به دیگران نیز باشیم.
کارگردان نمایش «داش آکل» با بیان اینکه باید حافظ آیین هایی باشیم که از گذشتگان منتقل شده، افزود: اگر این اتفاق نیافتد نسل های آینده افسوس می خورند که نسل ما پای فرهنگ خود نمانده همانطور که ما نیز از گذشتگان خود برای حفظ جشن هایی مانند سده گله مند هستیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تکریم و معارفه فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور غلامرضا خاکساری سپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حجت الاسلام رضا محمدی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی استان همدان برگزار شد؛ در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حسین زیادی، محمد حسین عزیزی به عنوان فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان معرفی شد.

کد خبر 6092430

دیگر خبرها

  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه