Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:16:00 GMT

افشای یک نامه شخصی ترامپ به پوتین

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۱۹۹۳۸

افشای یک نامه شخصی ترامپ به پوتین

تهران-ایرنا- تارنمای هیل نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا، در سال 2013 (1392) در نامه ای شخصا از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در مراسم موسوم به دختر شایسته در مسکو، دعوت کرده است.

به گزارش دیروز (جمعه) تارنمای آمریکایی، در این نامه از پوتین دعوت شده بود تا در این مراسم متعلق که متعلق به ترامپ است، شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارشی که روز جمعه منتشر شد، ترامپ در این نامه ذکر کرده بود که بی صبرانه منتظر است تا در سفر خود به روسیه با «زنان زیبا» ملاقات کند.
ترامپ در همان ماه در توییتی در مورد دیدار با ترامپ ابراز امیدواری کرده و نوشته بود: «فکر می کنید ترامپ در مراسم ماه نوامبر دختر شایسته در مسکو شرکت خواهد کرد؟ و اگر شرکت کند، آیا دوست صمیمی جدید من خواهد شد؟»
بنابر گزارش ها، پوتین برنامه ریزی کرده بود تا در این مراسم شرکت کند اما در لحظه آخر برنامه خود را کنسل کرد و به جای شرکت در مراسم برای ترامپ نامه و هدیه فرستاد. روشن نیست که آیا این نامه به دست پوتین رسیده و یا این که وی به آن پاسخی داده است یا نه.
این گزارش در بحبوحه داغ شدن تحقیقات فدرال در مورد مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا منتشر شده است.
شماری از افراد مطلع در گفت و گو با واشنگتن پست اذعان داشتند که این نامه به عنوان مدرک در اختیار بازرسان پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا، قرار گرفته است.
رابرت مولر بازپرس ویژه این پرونده ماه گذشته علیه 13 تبعه روسیه و 3 گروه روس برای مداخله در انتخابات آمریکا کیفرخواست صادر کرد. گزارشات حاکی از آن است که تیم مولر از شاهدان در مورد معاملات تجاری ترامپ در روسیه از جمله مراسم موسوم به دختر شایسته 2013، پرس و جو کرده اند.
به نوشته واشنگتن پست، نامه سال 2013 نخستین تلاش آشکار ترامپ برای برقراری ارتباط با پوتین است. این نامه علاقه شخصی ترامپ را به ملاقات با رئیس جمهوری روسیه مدت ها پیش از آن که وی حتی برای انتخابات اعلام نامزدی کند،نشان می دهد.
پیش از برگزاری انتخابات، ترامپ بارها اظهاراتی متناقض در مورد آن که آیا شخصا با پوتین دیداری داشته است یا نه، بیان کرده بود. وی از آن زمان تاکنون بارها با رئیس جمهوری روسیه دیدار کرده است.
هیل ادامه داد: دونالد ترامپ در ماه نوامبر (آبان-آذرماه) گفت که نمی خواهد با پوتین در مورد مداخله روسیه در انتخابات «بحث» کند.
وی گفته بود: «(پوتین) هر بار که مرا می بیند می گوید این کار را نکردم و من باور می کنم که چنین چیزی را از صمیم قلب می گوید.»
اروپام**9418**1479

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟

بعد از اولین مرحله‌ای که شهید زاهدی از لبنان بازگشت، در مراسم تودیع هدیه‌ای که به وی داده شده بود، آن را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خانواده سردار شهید محمدرضا زاهدی نخستین بار نامه شهید زاهدی به فرمانده کل قوا را منتشر کردند.

بعد از اولین مرحله‌ای که شهید زاهدی از لبنان بازگشت، در مراسم تودیع، یک قبضه سلاح مینی یوزی به وی هدیه داده شده بود که ایشان، آن را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد؛ متن نامه شهید زاهدی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک امام المسلمین
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامة برکاته
مولای عزیزم سلام علیکم و رحمة الله

بدین‌وسیله خالصانه‌ترین درودها را بر آن جانشین خلف خمینی کبیر (ره)، رهبر فرزانه‌ام می‌فرستم و از خداوند می‌طلبم تا نفس دارم سرباز آن نایب امام عصر (عج) بوده و در این راه چیزی جز شهادت موجب جدایی از آن عزیز نگردد.

اسلحه مینی یوزی که در مراسم تودیع اینجانب … به‌عنوان هدیه از طرف مسئول… تقدیم بنده شده بود، و آرزو داشتم شخصاً شرفیاب شده، تقدیم نمایم اما همیشه در این مدت با خود حدیث نفس داشتم و به خود اجازه ندادم وقت ولی امر مسلمین را از این بابت بگیرم.

لذا این هدیه ناقابل را با خالصانه‌ترین درودها و سلام تقدیم می‌نمایم.
ان‌شاء‌الله تعالی با قبول آن سرباز کوچکتان را بسیار خوشحال خواهید نمود.

تقاضای عاجزانه دارم این حقیر را از دعای خیرتان فراموش نفرمایید.
والسلام

زاهدی
۸۲/۰۱/۲۰»

کد خبر 750539

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی