Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در زمینه اشتغال مولد و پایدار در روستاها باید تلاش لازم صورت گیرد، گفت: سیاست گذاران باید بستر را برای اشتغال روستاییان و عشایر فراهم کنند.

سید خدادوست موسوی، مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: نبود اشتغال پایدار در روستا‌ها موجب افزایش مهاجرت و رشد حاشیه نشینی و به دنبال آن آسیب ‌های اجتماعی در استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی اظهار داشت: علی رغم وجود این مشکلات ظرفیت ‌های زیادی در زمینه گردشگری و کشاورزی در استان وجود دارد که باید با شناسایی آنها، زمینه اشتغال و توسعه روستایی و جلوگیری از مهاجرت را فراهم کرد. 

 

موسوی به حضور این استان در سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور اشاره کرد و ادامه داد: علیرغم سقوط هواپیمای تهران – یاسوج و تردید برای حضور در نمایشگاه، تصمیم گرفتیم با تمام توان در نمایشگاه حضور داشته باشیم.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در این نمایشگاه هشت غرفه مربوط به هشت شهرستان استان دایر شده، چادر عشایری نیز به نمایش درآمده و غرفه صنایع دستی در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه محصولات بومی و سنتی استان در بخش های مختلف صنایع دستی، خوراک، پوشاک و کشاورزی در این نمایشگاه ارائه شده، یادآور شد: علیرغم مشکلات تلاش شد تا نسبت به سال های گذشته، حضور پررنگ تری در نمایشگاه داشته باشیم.

 

موسوی خاطرنشان کرد: این استان با توجه به وضعیت اقلیمی سردسیری و گرمسیری، دارای استعدادها و ظرفیت های مختلفی در همه زمینه ها به ویژه گردشگری است.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه دامپروری، کشاورزی و شیلات ظرفیت های فراوانی دارد که امیدوارم در سال های آینده بتوان با تدبیر و استفاده بهینه از امکانات، حضور فعال تری داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در زمینه اشتغال مولد و پایدار در روستاها باید تلاش لازم صورت گیرد، اظهار داشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و سیاست های دولت تدبیر و امید، امسال تسهیلات خوبی در زمینه اشتغال پایدار در حوزه روستایی و عشایری تخصیص یافته است.

 

موسوی با بیان اینکه 12 هزار میلیارد تومان از طرف دولت تدبیر و امید به حوزه اشتغال روستایی تخصیص یافته، ادامه داد: از این میزان اعتبار، 214 میلیارد تومان سهم این استان بوده که با توجه به تاکید ریاست جمهوری، باید این مبلغ تا پایان شهریور ماه سال 97 جذب شود.

 

این مسئول روستایی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر ما بتوانیم در سطح استان درصد قابل توجهی از این اعتبارات را جذب کنیم، در تولید اشتغال و رفع بیکاری اثرات مثبتی خواهد گذاشت.

 

وی به نقش روستاییان در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: روستاییان و عشایر قشر مولد و تولید کننده جامعه هستند و در زمینه کشاورزی، گردشگری، صنعت و شیلات مولد بوده و می توانند خود و هم جامعه شهری را تغذیه کنند.

 

موسوی این مولد بودن را مشروط بر این دانست که سیاست گذاران بتوانند بستر را برای روستاییان و عشایر فراهم کنند تا باعث اشتغال و ایجاد درآمد برای آنها شده و از طرفی با حمایت از روستاییان و عشایر، می توان وابستگی به واردات از کشورهای دیگر را کاهش داد.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد به نقش مساجد در حفظ و احیای ارزش های اصیل روستاییان اشاره کرد و گفت: مساجد محل تجمع مردم بوده و می تواند با انجام فعالیت های مختلف فرهنگی و مذهبی، جوانان را از آسیب ها حفظ کند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل

حامد کیخسروی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات بانکی طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گفت: با پرداخت این تسهیلات با بهره پنج درصد و با اقساط ۲۰ ساله گام مهمی در مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل برداشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین از آغاز روند معرفی متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به بانک‌های عامل در سال جدید خبر داد و افزود: با اجرای این طرح و با ارائه خدمات فنی در قالب نقشه‌های مهندسی، روند احداث مسکن مقاوم در برابر حوادث در روستاهای استان اردبیل تسریع می‌شود.

به گفته او، طی یک سال گذشته تمام سهمیه ساخت چهار هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل جذب شده و چهار هزار واحد مسکونی روستایی برابر آخرین ضوابط فنی و عمرانی مقاوم‌سازی شد.

کیخسروی  خواستار استقبال روستاییان استان از این فرصت ویژه در سال جاری شد و گفت: استان اردبیل در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی که با مشارکت خود روستاییان در حال اجراست، جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.

او میانگین نرخ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در مناطق روستایی کشور را ۵۸ درصد ذکر کرد و افزود: نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و ۶۴ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۶۶ هزار واحد از این واحدهای مسکونی در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.

او در ادامه الگوی ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن در روستاهای این استان را معیشت محور و مطابق با شرایط و نیاز روستاییان عنوان کرد و افزود: در تهیه نقشه و ساخت مسکن روستایی، مطابق با نیاز و درخواست روستاییان اقدام می‌شود تا زندگی، تولید و نیاز روستاییان آسیب نبیند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد