Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: ۱۸۸۰ نهال به یاد شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد توسط اعضای کانون مساجد در گلزار شهدا و مراکز فرهنگی استان غرس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همزمان با هفته منابع طبیعی و درختکاری 1880 نهال به یاد شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد توسط اعضای کانون مساجد در گلزار شهدا و مراکز فرهنگی استان غرس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در آئین درختکاری که در گلزار شهدای شهر یاسوج صورت گرفت، گفت: ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور براساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسفندماه سال 1371 تشکیل و تاسیس شد.

 

وی اظهار داشت: این ستاد در جهت اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری به منظور ادای دین و تکلیف نسبت به انقلاب اسلامی، خون شهدای گرانقدر اسلام و تحقق اهداف و انگیزه های فرهنگی و مقابله اصولی و منطقی با تهاجم فرهنگی منحط و مبتذل بیگانگان تشکیل شد.

قاسمی یادآور شد: این ستاد از ابتدای تاسیس تاکنون بیش از 24 هزار کانون فرهنگی و هنری در راستای اهداف و برنامه ها در مساجد کشور تشکیل داده و اعضای آنها در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری مشغول فعالیت هستند.

 

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت های صورت گرفته در این استان اشاره و ابراز داشت: بعد از گذشت ربع قرن از فعالیت این ستاد در کشور و استان، کانون های مصوب ما ۶۰۰ کانون در سطح استان است و همچنین رتبه نخست حوزه کمی در سطح کشور را داریم .

 

وی با بیان اینکه 80 درصد مساجد استان دارای کانون هستند که از این تعداد، ۱۹ کانون تخصصی است، ادامه داد: 103 باب کتابخانه مخزن دار و 325 کتابخانه باز، 41 مورد خانه نور، 36 هسته پژوهش، چهار مرکز خانه دیجیتال، 32 گروه تواشی و سرودهای انقلابی در قالب کانون های مساجد به فعالیت می پردازند .

 

قاسمی از برگزاری 12 جشنواره قرآنی در استان با حضور یک هزار و 500 نفر خبر داد و بیان کرد: همچنین سوگواره شعر امام سجاد (علیه السلام) به شکل منطقه ای و کشوری با هدف گذاری آشنایی با امام سجاد(علیه السلام) و صحیفه سجادیه اجرایی شد .

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره های مختلف آموزشی با محوریت کتابداری، آسیب های اجتماعی و ... خبر داد و عنوان کرد: هشت دوره کتابداری و 100 کارگاه آموزش و مشاوره آسیب های اجتماعی نیز عملیاتی شد .

 

وی جشنواره شعر گلدسته های سپید را از دیگر برنامه های برگزار شده با حضور بیش از یک هزار اثر دانست و تاکید کرد: هر ساله به مناسبت ایام الله دهه فجر نیز جشن هایی در مساجد برگزار و تبیین دستاوردها، خاطره گویی و جشن های مختلف نیز عملیاتی می شود .

 

قاسمی با اشاره به اینکه جشن های دهه کرامت نیز از دیگر برنامه هایی محسوب می شود که با هدف گذاری در حوزه های مختلف اجرایی می شود، گفت: همایش اندیشه های آسمانی با اعزام نخبگان مساجد، کانون ها و مدیران برتر به مشهد مقدس برگزار و با ارزیابی ظرفیت ها و برنامه ها، از مدرسین برتر کشوری نیز برای تدریس استفاده می شود .

این مسئول فرهنگی و هنری دوره های آموزشی نخبگان روستایی و تجلیل از آنها را از مهم ترین برنامه های حوزه روستایی دانست و بیان کرد: 2 هزار و 430 نفر از استان سال های اخیر در دوره های کشوری شرکت کرده اند .

 

وی برگزاری همایش مسجد و جهان اسلام در سطح استان با حضور افراد توانمند را از اقدامات سال های گذشته دانست و تصریح کرد: برنامه شیوه های نوین تدریس، جشنواره هنرهای تجسمی، جشنواره فیلم و عکس، برگزاری طرح های قرآنی در سطح استان با حضور بیش از 6 هزار نفر و برگزاری طرح تفسیر کوتاه در پنج دوره نیز در سال های گذشته تاکنون اجرایی شد .

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 50 کانون فرهنگی هنری در سال 96 به تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان اضافه شده است .

وی با اشاره به تقسیم بندی کانون های مساجد، اضافه کرد: کانون های ما به کانون های تخصصی، عشایری، روستایی، مصلی و کانون دانشگاهی تقسیم می شود .

 

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین برنامه تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری مساجد، ائمه جمعه و مدیران برتر امروز 19 اسفند در سالن هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود .

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی، یادآور شد: امروز یک هزار و 884 اصله درخت به یاد تعداد شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد غرس شد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۰۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح پنجشنبه و با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، اولین اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

این اجلاسیه آغازین اجلاسیه دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد است.

۱۷ اجلاسیه برای دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.

کد خبر 6088397

دیگر خبرها

  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد