Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري – ايرنا – استاندار مازندران با اشاره به گذشته روشن نه چندان دور صنايع همچون معدن و نساجي در اين استان گفت: عقب ماندگي هاي تکنولوژي باعث از دست رفتن قدرت رقابت و عدم توجيه اقتصادي اين صنايع در مازندران شده است .

محمد اسلامي روز شنبه در آيين تجليل از بانوان نخبه مازندران در ساري با بيان اينکه کم فروغ و حتي خاموش شدن سرنوشت فعاليت اين کارخانه ها در مازندران است ، افزود: همراه با اين شرايط و توقف اين واحدهاي بزرگ صنعتي بستر براي فعاليت واحدهاي بزرگ و جديد ديگر رخ نداده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مازندران به توقف چرخ فعاليت 20 تا 30 درصد کارخانه هاي استان اشاره کرد و گفت : اين کارخانه ها گرفتار در پاره اي مشکلات درون مجموعه اي به اين وضع دچار شده اند و ربطي به دولت ندارد .
اسلامي توقف و تعطيلي فعاليت اين تعداد کارخانه را به عواملي همچون مشکلات حقوقي و اختلاف بين شرکا دانست که بدينگونه به آنها آسيب زده است .
وي همچنين از کم اطلاعي مديران و دست اندرکاران برخي کارخانه هااز برخي مسائل مالي تاثير گذار بر روند فعاليت اين واحدها خبر داد و افزود : نداشتن اطلاعات کافي و لازم در خصوص ارتباطات مالي با بانک ها گاهي باعث عدم موفقيت آنان در رسيدن به مقصود مورد نظر و دستيابي به هدفشان مي شود .
در حاضر بيش از سه هزار و 300واحد صنعتي در مازندران فعاليت دارند که 80 هزار نفر به صورت مستقيم در آنها مشغول به کار هستند.
استاندار مازندران اضافه کرد : با کاهش تصدي گري دولت و فرصت به بخش غير دولتي مي بايست از زير ساخت و بسترهاي موجود در مازندران براي اشتغالزايي و ايجاد کسب و کارهاي نوين استفاده کرد .
اسلامي از دارا بودن رتبه نخست مازندران در حوزه اينترنت به عنوان يکي از اين زير ساخت ها نام برد و گفت : برغم صرف هزينه از سوي دولت براي تامين اين زير ساخت ولي از اين ظرفيت و پتانسيل براي اشتغالزايي آي تي به اندازه کافي استفاده نشده است .
وي با تاکيد بر اينکه دنياي امروز فضاي کسب و کار به صورت دور کار و استفاده از زير ساخت هاي اينترنتي است ، افزود : ديگر جوانها بدنبال استخدام نباشند و با استفاده از ظرفيت و توانمندي هاي خود و برخورداري از تسهيلات ، اشتغالزايي خوبي را براي خود رقم بزنند .
استاندار مازندران از راه اندازي سامانه روستا کالا به عنوان سيستم مدرني نام برد که هر فرد در روستا محصولات خود را مي تواند ارائه بکند .
در اين سامانه محصولات توليدي روستائيان از طريق اينترنت به فروش مي رسد.
اسلامي بانوان مازندران را قشر زحمتکش و تلاشگر که دوشادوش مردان فعاليت دارند ، توصيف کرد و گفت : بانوان استان علاوه بر انجام وظايف زنانه شان در اجرا و انجام کارهاي توليدي و اقتصادي ايفاي نقش مي کنند .
مازندران حدود سه ميليون و 300 هزار نفر جمعيت دارد که نيمي از اين جمعيت بانوان هستند.
2096/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه استاندار مازندران آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تودیع و معارفه استاندار مازندران صبح سه شنبه با حضور مسئوولان ملی و استان در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران آغاز شد.

در این مراسم قرار است، یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش به عنوان استاندار جدید معرفی و از تلاش‌های سید محمود حسینی پور تقدیر شود.

نوری بیست و پنجمین استاندار مازندران است.

کد خبر 6086130

دیگر خبرها

  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد
  • ۳۵۰۰ هکتار از مزارع مازندران بایر مانده است/ توقف فینسک
  • سفر وزیر کشور به مازندران
  • مراسم معارفه استاندار مازندران آغاز شد