Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کمبود اسید‌های چرب امگا ۳  احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

نشانه‌های کمبود امگا  ۳ 

بسیاری از خوراکی‌ها مانند زیتون، ماهی، بادام زمینی و تخم مرغ حاوی اسید‌های چرب هستند؛ در حالی که اسید‌های چرب مخصوصا اسید‌های چرب امگا ۳ برای بدن ضروری است، برخی افراد به دلیل ترس از اضافه وزن این مواد غذایی را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید بدانید که اسید‌های چرب امگا ۳، ماده‌ای ضروری برای سلامتی و تندرستی بدن انسان هستند؛ کمبود این ماده احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد؛ اما از کجا می‌توان متوجه کمبود این ماده در بدن شد؟

خستگی شدید یکی از این نشانه هاست؛ محققان دانشکده پزشکی مریلند دریافته‌اند، خستگی یکی از شایع‌ترین نشانه‌های کمبود اساسی امگا ۳ است؛ همچنین خشکی غیر طبیعی پوست، زایمان زودرس، ضعف در تمرکز و ناتوانی در یادگیری از نشانه‌های دیگر کمبود امگا ۳ است.

  گیاهی برای کاهش اضطراب

حتما برای شما پیش آمده است که به دلیل مواجهه با مشکلات روز مره دچار استرس و اضطراب شده باشید؛ روانپزشکان برای رهایی از چنین اضطراب‌هایی روش‌های مفیدی معرفی کرده‌اند.

یکی از راهکار‌های متداول برای مقابله با استرس، تمرکز روی تنفس است؛ هنگامی که اضطراب دارید بهتر است کمی با خود خلوت کنید؛ چشم‌هایتان را ببندید و چند دقیقه از طریق بینی به آرامی نفس بکشید.

استفاده از اسانس اسطوخودوس هم یک روش فوق العاده برای دور کردن استرس و اضطراب است؛ تنها کافی است هنگام مواجه با این مشکلات اندکی از این اسانس را به مچ دست‌هایتان بمالید؛ همچنین مصرف اسطوخودوس یک آرامبخش قوی است که موجب افزایش کیفیت خواب شما می‌شود.

خواص فوق العاده شاتره 

برای تصفیه خون مواد غذایی زیادی وجود دارد که گیاه شاتره یکی از آن هاست؛ این گیاه در ابتدای بهار عمدتا در مکان‌های مرطوب به‌صورت علف هرز می‌روید.

بهتر است برای تصفیه خون روی دمنوش شاتره حساب کنید؛ علاوه بر تصفیه خون، عرق شاتره داروی طبیعی مشکلات کبدی از جمله کبد چرب است؛ این گیاه همچنین می‌تواند مشکلات پوستی نظیر اگزما، عفونت‌های پوستی وقارچ‌های جلدی را حل کند.

نارسایی های کلیه علائمی ندارند

کلیه یکی از اندام‌های حیاتی بدن است که به دلیل وظیفه خاص خود در فیلتر کردن و حذف مواد زائد بدن معمولا بیشتر با مشکلات مواجه می‌شود؛ با این وجود بیشتر مشکلات کلیه به طور خاموش و بدون علائم خاصی پیشرفت می‌کنند.

نارسایی‌های کلیوی مانند سرطان کلیه، کیست کلیه، عفونت و سنگ کلیه معمولا در افراد بالای ۴۰ سال پدیدار می‌شود؛ از آنجایی که این مشکلات معمولا در ابتدا علائم یا دردی ندارند، متخصصان توصیه می‌کنند افراد بالای ۴۰ سال برای تشخیص نارسایی کلیه حتما سونوگرافی کلیه و مثانه را انجام دهند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید

افکار منفی باعث بروز مشکلات تیروئیدی، ضربان قلب سریع، مشکلات گوارشی، فشار خون بالا و درد پایین کمر می‌‎‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، افکار منفی یکی از مشکلات و دغدغه‌های اساسی در بین بسیاری از افراد جامعه است که ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی، استرس و عزت نفس پایین شود؛ در ادامه به بررسی مشکلات ناشی از افکار منفی می‌پردازیم:

مشکلات تیروئیدی

افکار منفی می‌تواند بر عمکلرد غده تیروئید که متابولیسم، سطح انرژی و خلق‌وخو را تنظیم می‌کند، تأثیر بگذارد؛ نتایج بررسی‌های منتشر شده نشان می‌دهد که استرس مزمن و احساسات منفی می‌تواند تعادل هورمون‌های تیروئید در بدن را مختل کند و منجر به ایجاد شرایطی مانند کم کاری یا پرکاری تیروئید شود، این شرایط می‌تواند علائمی مانند خستگی، افزایش یا کاهش وزن و نوسانات خلقی را به همراه داشته باشد.

ضربان قلب سریع

افکار منفی مزمن می‌تواند پاسخ استرس بدن را تحریک کند و منجر به افزایش ضربان قلب شود، نتایج بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که استرس مزمن و احساسات منفی می‌تواند در ایجاد مشکلات قلبی عروقی از جمله ضربان قلب سریع نقش مهمی داشته باشد، این خطر با گذشت زمان می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های قلبی جدی‌تر مانند حملات قلبی را افزایش دهد.

مشکلات گوارشی

سلامت روده ارتباط مستقیمی با سلامت روان افراد دارد و افکار منفی می‌تواند برای سیستم گوارش خطرناک باشد، استرس و احساسات منفی می‌تواند تعادل باکتری‌های روده را مختل کند و باعث ایجاد مشکلات گوارشی مانند سندرم روده تحریک‌پذیر، رفلاکس اسید معده و زخم معده شود.

فشار خون بالا

تفکر منفی مزمن می‌تواند سطح فشار خون را افزایش دهد و باعث بروز دیگر مشکلات قلبی عروقی شود، افرادی که به صورت مداوم احساسات منفی را تجربه می‌کنند، به مرور زمان بیشتر در معرض فشار خون بالا قرار می‌گیرند.

درد پایین کمر

احساسات منفی مانند استرس، اضطراب و افسردگی می‌تواند کمردرد را تشدید کند؛ نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که دارای احساسات منفی مزمن هستند، بیشتر از دیگران در معرض کمردرد قرار دارند، متخصصان معتقدند که ارتباط بین احساسات منفی و کمردرد با افزایش تنش عضلانی و التهاب ناشی از استرس مرتبط است.

کد خبر 751309

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بیماری‌های خاموش، اما کشنده!
  • روشی ساده و کم‌هزینه برای کاهش استرس
  • محرک‌های درد نقرس را بشناسید
  • بیماری‌های خاموش اما کشنده! (فیلم)
  • با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید
  • علائم خاموش استرس را بدانید
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • سرنوشت قهرمانی به هیچ عنوان دست استقلال نیست | پرسپولیس با استرس رقیب جام را می گیرد
  • راهکارهای کاهش استرس
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش