Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

بهمن 96 با انجام 35 هزار و 73 فروند نشست و برخاست در فرودگاه‎های تحت تملک شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رشد 7 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته به ثبت رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی نشان می‎دهد که فرودگاه‎های کشور در این ماه رشد 7 درصدی نشست و برخاست را با انجام 35 هزار و 73 پرواز، رشد 5 درصدی اعزام و پذیرش مسافر را با جابه‎جایی چهار میلیون و 319 هزار و 651 نفر و رشد 6 درصدی ارسال و پذیرش بار و پست را با جابه‎جایی بیش از 40 میلیون و 375 هزار کیلوگرم را تجربه کرده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس در این ماه، فرودگاه مهرآباد با 11 هزار و 619 فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داد و با جابه‎جایی بیش از یک میلیون و 418 هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بود.

پس از آن فرودگاه مشهد با 5143 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 730 هزار مسافر دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی(ره) نیز با 3960 فروند نشست و برخاست و پذیرش نزدیک به 586 هزار مسافر از این نظر در جایگاه سوم قرار دارد و از طرفی با ارسال و پذیرش حدود 10 میلیون و 440 هزار کیلوگرم بار، رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

طبق آمار منتشر شده، سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای این ماه 29 هزار و 346 فروند است که طی آن نزدیک به سه میلیون و 501 هزار مسافر و نزدیک به 25 میلیون و 757 کیلوگرم بار منتقل شده ‎است.

با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار بالا، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با 4351 فروند نشست و برخاست، نزدیک به 624 هزار اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 4 میلیون و 790 هزار کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با 2593 فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش 257 هزار و 580 مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و 976 هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

سهم پروازهای خارجی بهمن ماه در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز نشست و برخاست 5727 فروند هواپیما است که طی آن نزدیک به 819 هزار مسافر و بیش از 14 میلیون و 618 هزار کیلوگرم بار منتقل شده‎اند.

در این بخش هم فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست 3849 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 584 هزار مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به 10 میلیون و 407 هزار کیلوگرم بار، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی 792 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 106 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و 967 هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست 270 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود 33 هزار و 552 مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 708 هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی