Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز شنبه19 اسفندماه به ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی تشکیل جلسه داد.

به گزارش حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت الله هاشمی شاهرودی در ابتدای این جلسه با تبریک خجسته سالروز میلاد حضرت صدیقه کبری(س) به بیان گوشه‌هایی از ویژگی‌های آن حضرت پرداخت و گفت: هر چند مقام رفیع و کرامات بی‌نظیر حضرت زهرا(س) برای ما قابل درک نیست، امّا هر نقطه‌ای از زندگی مبارک آن حضرت سرشار از درس‌هایی است که می‌بایست در زندگی همگان الگو قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعالیت‌ها، سخنان و مواضع حضرت فاطمه(س) را در تبیین ولایت مورد اتفاق همه علمای اسلامی دانست و افزود: با توجه به جایگاه بی‌بدیل آن حضرت، همین اقدامات از دلایل بسیار متقن برای اثبات ولایت بشمار می‌رود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، موضوع حقوق زن را در اسلام بسیار با اهمیت و مترقی دانست و افزود: زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف ، نمونه بارز جایگاه زن در نظام اسلامی است.

وی تبیین شخصیت ویژه حضرت فاطمه(س) را نیاز امروز جامعه بشری دانست و گفت: برای تأمین حقوق زن در جامعه الگویی برتر و کامل‌تر از دختر بزرگوار پیامبر اسلام نداریم و بسیاری از صحبت‌هایی که درباره توجه به حقوق زن در دنیا مطرح می‌شود در کامل‌ترین و عالی‌ترین شکل در دین مبین اسلام مورد عنایت قرار گرفته است که با مرور زندگی حضرت زهرا و توجه ویژه پیامبر اکرم به آن حضرت قابل اثبات است.

وی همچنین با تبریک سالروز میلاد حضرت امام خمینی(ره) گفت : راه سعادت ملّت و کشور در اهتمام به آرمان‌های بلند بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی است.

همچنین در جلسه امروز مجلس طرح الحاق یک تبصره به ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری، اختلافی میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی " در جرائم موضوع تبصره ماده(36) قانون مجازات اسلامی مصوب 1/2/1392 جلسات دادگاه با رعایت اصل یکصد و شصت وپنجم قانون اساسی به صورت علنی برگزار می‌شود و انتشار جریان محاکمه با ذکر نام متهمین به تشخیص دادگاه مجاز است "که شورای نگهبان آن را مغایر اصل 165 قانون اساسی دانسته بود.
بر اساس این گزارش پس از طرح دیدگاه‌های موافق و مخالف و بیان نظر نمایندگان قوه قضاییه ، دولت و شورای نگهبان ، پیشنهادهای جدیدی از سوی اعضاء ، مطرح و برای بررسی و اعلام نظر به کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع ارجاع شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟