Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد مشارکت بخش خصوصی در ساخت ۴۳۹ کیلومتر آزادراه به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان امضاء شد.

به گزارش ایسنا، این قراردادها که میان خیرالله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت - و نمایندگان شرکت‌های بخش خصوصی مشارکت‌کننده  به امضاء رسید به شش پروژه آزادراهی در استان‌های مختلف مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسین میرشفیع – معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت – درباره جزییات این پروژه‌ها اظهار کرد: این آزادراه‌ها شامل مشهد به چناران با ۵۳ کیلومتر طول به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان، لامرد به پارسیان به طول ۵۱ کیلومتر و ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان، سیرجان به بندرعباس به طول ۵۹ کیلومتر و ارزش ۲۶۳ میلیارد تومان، مهریز به اردکان به طول ۱۲۶ کیلومتر و ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان، کنارگذر شمالی اراک به طول ۲۶۱ کیلومتر و ارزش ۶۵ میلیارد تومان و یکی از فازهای آزادراه ارومیه – تبریز به طول ۲۴ کیلومتر و ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهند شد.

به گفته وی، این قراردادها با آورده ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت عملیاتی می‌شود.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت از تایید صلاحیت شدن تعدادی از پروژه‌های آزادراهی جدید از سوی معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: آزادراه‌های تبریز - مرند، چرمشهر - پردیس، نایین – نطنز، شهربابک – سیرجان و بستان آباد – کرمانشاه خواهند بود که با نهایی شدن ابلاغیه‌های لازم از سوی سرمایه‌ گذار وارد فاز اجرایی می‌شوند.

به گفته میرشفیع، با وجود تمام تنگناهایی که وجود داشته قراردادهای قابل توجه جدیدی با سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی به امضاء رسید که این موضوع می‌تواند در آینده گره‌گشای بسیاری از طرح‌های عمرانی کشور باشد.

همچنین دراین جلسه محمد حسن‌نژاد – نماینده مردم جلفا در مجلس شورای اسلامی – اعلام کرد که خوشبختانه با وجود تمام مشکلات و معضلات موجود کارهای اجرایی قابل توجهی صورت گرفته که فعال کردن بخش خصوصی در این پروژه‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی به بهبود امکانات زیرساختی بسیاری از شهرها کمک کند. برای ما فرقی نمی‌کند که کدام منطقه از کشور توسعه یابد، زیرا بهبود شرایط در هر نقطه‌ای می‌تواند برای توسعه ایران کمک‌کننده باشد.

به گفته وی در شرایطی که استیضاح وزیر راه و شهرسازی به جریان افتاده و امکان آن وجود داشت که لابی‌های سیاسی پیگیری‌ شود، اما وزیر راه‌ و شهرسازی ترجیح داده قراردادهای مهم آزادراهی را اجرایی کند که این امر قطعا نشان‌دهنده آن است که پیگیری کار از لابی برای استیضاح برای دکتر آخوندی اهمیت بیشتری دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی پیری اظهار کرد: برنامه ها و فعالیت شوراها باید بر مبنای شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مشارکت مردمی هستند، افزود: امیدوارم در سالی که مقام معظم رهبری سال تولید و مشارکت مردمی نامیدند؛ دولتمردان و قانون‌گذاران ما همگی دست به دست هم داده تا بتوانیم به نحو احسن در تحقق شعار سال گام برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

وی تصریح کرد: آزادی و استقلال عمل اعضای شورا در تصمیمات موجبات افزایش خلاقیت شوراها را فراهم کرده و شرایط توسعه پایدار را به نفع جامعه رقم زده و از این منظر تمدن‌سازی وتمدن آفرینی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به لزوم تشکیل جلسات همفکری با مقام عالی استان و معاونین در راستای بررسی و حل مشکلات شهری خاطرنشان کرد: شورا در جهت آبادانی، توسعه و پیشرفت شهری با تمام توان در کنار ارگان‌های دولتی و اجرایی بوده و در جهت رفع مشکلات شهری و شهروندی همپای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی است

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • رئال مادرید برای امضای قرارداد با کیلیان ام باپه آماده می‌شود