Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواهر شهید علی شهید زاده گفت که مادران و همسران شهدا با آرامش و امنیت خاطری که برای فرزندان و همسرانشان ایجاد می کنند نقش اصلی خود را ایفا می‌کنند. ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ فرهنگی حماسه و پایداری نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا,‌ برنامه کوی نیکنامان همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این برنامه حجت الاسلام و المسلمین وحیدی گفت:  در اسلام یکی از مسائل مهم ارتباط انسانها با یکدیگر است . ما انسانها فکر می‌کنیم نماز، روزه، حج و.... از واجبات است در حالیکه روابط انسانی بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر انسانی در انزوا فقط به عبادت بپردازد و از دیگران دوری کند آن عبادت در پیشگاه خداوند چندان اعتباری ندارد، افزود: انسانها باید حتی با دوستان بد هم معاشرت خویش را داشته باشند. زیرا هنر در برقراری اینگونه ارتباطی است که مقبول خداوند هم قرار می گیرد.

وحیدی اظهار کرد: در حدیثی از حضرت علی (ع) نقل است که فرمودند ناتوانترین افراد کسانی هستند که نتوانند تعداد دوستانشان را افزایش دهند و تنبل ترین افراد کسانی هستند که دوستان اندک خود را از دست می دهند.
این کارشناس مذهبی با تاکید براینکه با توجه به نزدیک شدن سال نو و همچنین میلاد با سعادت ام ابیها با کسانی که به هر دلیل ارتباطی نداریم در حد یک پیامک تبریک پیشقدم شویم، عنوان کرد: در این زمینه بویژه تأکید به پدر ومادرها می کنم؛ شیخ کلینی در کتاب اصول کافی به نقل از امام جعفر صادق (ع) می فرمایند که:اگر پدر و یا مادری در حق فرزندش بدی کند و آن فرزند عصبانی به صورت آنها بنگرد نور تمام فضلیت های عبادی آن فرزند از بین می رود.

در ادامه این مراسم خواهر شهید علی شهیدزاده با تأکید بر اینکه شرط آرامش و پشتوانه روحی مبارزان و مدافعان حریم انقلاب و نظام در سایه حضور زن معنی پیدا می کند، گفت: مادران و همسران شهدا با آرامش و امنیت خاطری که برای فرزندان و همسرانشان ایجاد می کنند نقش اصلی خود را ایفا می کنند؛ ما یاد گرفته ایم که زن باید در هر نقش و جایگاهی پشتوانه ای باشد برای رسیدن مرد به هدفش مگر ما هدفی والاتر از دفاع از دین، اعتقادات، کشور و ناموس داریم؟ 

این خواهر شهید در پایان با تأکید بر اینکه فرهنگ شهادت و دفاع نباید از زندگی نسل های ما حذف شود هر نسلی باید بداند این کشور در سال های بحرانی و خطرناک با جانفشانی شهدا و گذشت خانواده هایشان سربلند مانده است و این خصیصه باید به نسل های بعد منتقل شود تأکید کرد: مراکز فرهنگی که مرکز تجمع قشرهای مختلف مردم هستند بهترین مکان ها برای مرور آرمان های شهدا و ترویج فرهنگ دفاع و شهامت است خوشحالم که فرهنگسراها در مناطق مذهبی و پراستقبال مردم مانند منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان در ترویج این فرهنگ و گرامیداشت شهدا پیشگام هستند.

انتهای پیام/
 

R1405/P1356/S4,38/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهدای دفاع مقدس

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع مصر در سایه تنش در غزه
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • ببینید | حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر انقلاب
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی +فیلم
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام