Web Analytics Made Easy - Statcounter


مجلد یازدهم از «فهرست مقالات فارسی در زمینه تحقیقات ایرانی» که سال‌ها پیش توسط مرحوم استاد ایرج افشار بنیانگذاری شده بود، به کوشش ایران نازکاشیان آماده چاپ شد.

به گزارش امتداد نیوز، مجلد یازدهم «فهرست مقالات فارسی در زمینه تحقیقات ایرانی» در هفتمین سال درگذشت ایرج افشار فراهم آمده و به زودی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) تاکنون مجلدات هفتم (در دو مجلد)، هشتم، نهم و دهم فهرست مقالات فارسی را در ۵ مجلد تدوین و منتشر کرده است.

انتشار جلد یازدهم این مجموعه، حاوی مشخصات کتابشناختی مقاله های منتشر شده فارسی از ۱۳۹۱ تا پایان ۱۳۹۳ شمسی در زمینه مطالعات ایرانی است.

علاوه بر این، فهرستِ حاوی مشخصات مقاله‌های مندرج در یادنامه‌ها، سالنامه‌ها و گاهنامه‌های انتشار یافته از ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶، مشتمل بر ۶۴۳۰ مدخل گردآوری و در دست تایپ و صفحه آرایی است.

این بخش از فهرست به کوشش عباس مافی و پارکوهی هارطونیان فراهم آمده است.

true برچسب ها : ایرج افشار بازار نشر مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری دانشگاه‌های ایران با دانشگاه پروان

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در دیدار با رئیس دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پروان تاکید کرد تاریخ و فرهنگ دو ملت از یکدیگر جدا شدنی نیست.

سید روح الله حسینی،رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و «استاد کاشفی» رئیس دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پروان در محل رایزنی فرهنگی درباره مسائل مختلف از جمله زبان فارسی دیدار و گفتگو کردند.

وی در این دیدار ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و فرارسیدن بهار طبیعت و سال نو اظهار داشت: دو کشور برادر و مسلمان ایران و افغانستان دارای مشترکات فرهنگی و زبانی زیادی هستند و تاریخ و فرهنگ دو ملت تحت هیچ شرایطی از یکدیگر جدا شدنی نیستند.

حسینی افزود: رایزنی فرهنگی ایران آمادگی دارد تا در بخش‌های فرهنگی، علمی، تحقیقی و دانشگاهی با دانشگاه پروان همکاری کند.

کاشفی رئیس دانشکده زبان و ادبیات فارسی پروان نیز تاکید کرد ملت ایران و افغانستان یک امت واحده هستند که دارای مشترکات فرهنگی، زبانی، تمدنی و اجتماعی فراوانی هستند.

وی همچنین در این دیدار خواستار همکاری‌های فرهنگی و دانشگاهی بین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه پروان شد.

در این دیدار همچنین تاکید شد که در آینده نزدیک تفاهم‌نامه همکاری در بخش‌های علمی، فرهنگی و تحقیقی بین دانشگاه پروان و دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد و اتاق ایران‌شناسی در دانشگاه پروان نیز ایجاد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • معرفی مقالات جدید و پربازدید با موضوع روزه‌داری در SID
  • تفاهم‌نامه برای توسعه فناوری و نوآوری در زمینه آب و فاضلاب
  • تصاویر| نقش جهان؛ نگین میراث جهانی یونسکو در قلب اصفهان
  • دهبکری بم دارای شهردار شد
  • دوستانی که بعد از ۷ سال مرگ افشین یداللهی را باور نکرده‌اند!
  • مرکز رویت‌پذیری و افزایش اثرگذاری تحقیقات راه اندازی شد
  • تصمیم ناباورانه علیه ستاره ایرانی پورتو!
  • تشدید نظارت بر نام و نشان فرنگی رسانه‌های داخلی
  • مرکز رویت‌پذیری و افزایش اثرگذاری تحقیقات در جهاد دانشگاهی تهران راه‌اندازی شد
  • افزایش همکاری دانشگاه‌های ایران با دانشگاه پروان