Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@10:55:41 GMT

فعالیت بیش از 90 انجمن فرهنگی و هنری در استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۱۱۴۰

فعالیت بیش از 90 انجمن فرهنگی و هنری در استان تهران

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: بیش از ۹۰ انجمن فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند و انجمن موسیقی هم از آن انجمن‌هایی است که خوشبختانه در این سال‌ها شکل گرفت و اگر فعالیت‌های کل استان تهران در زمینه تشکیل انجمن‌های فرهنگی و هنری را رصد کنیم شاهد یک پویایی در فعالیت‌های هنری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی ندای پیشوا؛ محمد حسین اسماعیلی ظهر امروز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره موسیقی شهرستان پیشوا اظهار داشت: وقتی به ۱۷ سال قبل بازگردیم، زمانی که در اداره فرهنگ و ارشاد ورامین دنبال تشکیل انجمن موسیقی بودیم جرات این‌که اسم انجمن موسیقی را در آن سال‌ها را ببریم، نداشتیم.

وی گفت: به‌دنبال نظر سنجی و ترتیب دادن مصاحبه‌هایی بودیم برای اینکه بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم و خوشبختانه با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌بینیم که به چه سطح و جایگاهی دست یافته‌ایم.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان اهداف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید راه‌اندازی انجمن‌های فرهنگی و هنری بود.

وی افزود: هم‌اکنون با افتخار اعلام می‌کنم در سطح استان تهران بیش از ۹۰ انجمن فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند و انجمن موسیقی هم از آن انجمن‌هایی است که خوشبختانه در این سال‌ها شکل گرفت.

اسماعیلی تاکید کرد: اگر فعالیت‌های کل استان تهران در زمینه تشکیل انجمن‌های فرهنگی و هنری را رصد کنیم شاهد یک پویایی در فعالیت‌های هنری هستیم.

وی بیان داشت: این امر در سایه سیاست‌های دولت تدبیر و امید در توسعه انجمن‌های هنری و واگذاری امور به انجمن‌های فرهنگی هنری محقق شد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: امیدواریم در دوره جدید بحث کیفی‌سازی فعالیت‌ها و ارتقا جایگاه هنر در استان تهران را پیش بگیریم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری و همیاری هنرمندان این امر محقق خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که هنوز در زمینه زیر ساختها مشکلاتی داریم، افزود: تا زیر ساخت‌های لازم فراهم نشود جایگاه و بستری برای فعالیت ها وجود ندارد ؛اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان‌هایی که فاقد امکانات فرهنگی و هنری هستند مدنظر قرار داده است.

اسماعیلی با برشمردن کارهای صورت پذیرفته توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا گفت: سینما هنر پیشوا با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نتیجه رسید و تفاهم اولیه در خصوص سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان پیشوا صورت پذیرفت و باید هزینه های زیادی برای ارتقا این سالن به یک سالن استاندارد متقبل شویم.

وی افزود:همچنین با پیگیری های طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا، احداث فرهنگسرا را در برنامه‌های خود مدنظر قرار می‌دهیم.

معاون سینمایی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پایان تصریح کرد: این شرایط و بسترهای فراهم شده را ارج می‌نهیم و باید قدر همه هنرمندان به‌ویژه پیشکسوتان را بدانیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدیان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف ۲ ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارائه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و بر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است.

بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 6087981

دیگر خبرها

  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد